yüreğinize sağlık tebrik ederim
Hecenin kraliçesinden gerçek anlamda bir
şiir ziyafeti özenli, manidar ve...
Ne tipinden kaçarım, ne de buzdan ayazdan,
Çiçek döksem dalımda, eksik olsam da yazdan,
Rabb'ime emanetsin, çoğumu sayma azdan,
Meyledip dengim saydım, dualarım yoluna.
Mısraların harika final noktalanması.
Gülsen hanım Harikasınız!
tüm kalbim ve içtenliğmle kutluyor,
saygı ve sevgilerimi arz ediyorum...
Mutluluk nedir? Sorusunun yanıtı TDKurumu'na göre sözlük anlamı; Bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kut, saadet ve bahtiyarlık. Mutluluğu tanımlamak niçin olanaksız sorusunu kendi kendime sorduğumda; kimbilir belki de herkezin beklentileri birbirinden farklı olduğu için mutlu olma durumu da
değişkenlik gösterir cevabını veriyorum.
Mutluluğun tanımını yapmaktansa nasıl mutlu oluru mu cevaplamak daha mantıklı geliyor bana. Time dergisinde mutluluğun bilimsel açıklaması yapılmış ve mutluluğun kuralları şöyle sıralanmış;
Mutluluğu yakalayabilmek için insanların çaba göstermesi gerekiyor, aslında insanın naturasında mutlu olmaya kurgulanmış bir yanı mevcut. Vücudumuz tarafından salgılanan endorfin hormonu, haz ve mutluluk hislerimizle ilintilidir. Beynimiz mutluluk sayesinde doğru davrandığımızı haber veriyor bize. Genelde hayatta kalma şansımızı artıran herşey mutlu ediyor bizleri. Aslında her insanın mutluluk reçetesi farklıdır. İnsan gar...
Daha ilk satırları okumaya başlarken vurdu beni şiir...
/farkında mısın ?
ne kadar çok eksildik kendimizden/
Durdum ve düşündüm.
Evet şairem, nasılda yitiriyoruz anadan üryan duygularımızı.
Yol ayrımlarımız vardır, seçimleri bize ait olan ve
adına kader dediğimiz. O seçimlerden ne çıkacak sonunu göremediğimiz.
Bazı seçimlerimiz de bize zorla
mecbur kılınan...
Yani nereden bakarsanız bakın, yitip gidiyoruz...
Yüreğinizi kutluyorum, sevgi/lerimle
Zor bir ayrımı daha doğrusu ayıramamayı çok güzel dizelerle işlemişsiniz.
Bu sevgiyi ayırmayı bilmemektir evlilikleri ve sevgileri körelten...
İki farklı sevgiyi yaşamakta farklı güzeldir dengeyi kurabilene...
Beğeni ile okudum anlamlı ve güzel dizelerinizi...
Selam ile...
Sonra..
Sonra;taştan kalp yapmak
İsmimizin baş harflerini yazmak vardı,
Aşkı ölümsüz yaşatmak adına.
Kucaklamak vardı sonbaharı.
Rehavetin gölgesine gizlenmeden
Mavi mavi sevmek vardı.
Sonbahar hazindir, hüzündür!... Ama başka bir güzelliği olsa da, ben taştan kalp yapardım ki ayrılıklara, hüzünlere dayanabilsin..
Yüreğine sağlık Gamze... Kalemin kavi olsun...
Bir Ömer Öney klasiği düşmüş yine sayfanıza Ağabey, duraksız 15'lisi ile harika bir gazel yansımış sayfaya, aşina fon müziğimiz de almış yerini :
sıfır vasl,
sıfır zihaf,
sıfır imale,
sıfır med hatası var,
ezcümle sıfır sanatsal kusurlu bir Divan şiiri olmuş, üstelik Divan'ın ağababası gazel türünden,
Kutlarım Şahsınızı Ömer Ağabey,
Saygılarımla,
çağatay
Üstadım Anam Hacı kızı ve namazında niyazında bir kadıncağız, ona da okuyorum hep bu şiirlerinizi, iki gözü iki çeşme dinliyor, Allah razı olsun tekrar tekrar, ben de ciddi bilgi sahibi oluyorum, bunca yararlı ve gerekli gerçek dini bilgiyi nereden bulabiliriz ki ?? Çok eser var ama insan güvenemiyor, yanlış bilgilenmektense bazen hiç okumamayı tercih ediyor, bir kaynak başka bir diğer kaynak başka yazıyor. Neden bilmiyorum ve tanımlayamıyorum ama şahsınızın derin ilmihal bilgisi olduğu kanaatindeyim ve güvenerek, inanarak okuyorum.
Saygılarımla,
çağatay
Fedai Ağabey bir erkeğin stratejik ve duygusal olarak en zorlandığı noktayı bu şiirle ziyadesiyle aşmışsınız, hem sevdiğinize aşkınızı haykırıyorsunuz ve hem de annenizi en özele oturtuyorsunuz. Elbette bu sevgi yoğunlukları ve nitelikleri birbirlerinden çok farklı ama gelin de bunu hanıma ya da anamıza anlatın : ))
Harikaydı Ağabey,
Ayrıca bilirsiniz ki bazı lisanlarda seni seviyorum üç kelime ile de yazılır : ))
Kutlarım Şahsınızı,
Saygılarımla,
çağatay
benimleydin
benim değildin
bakışların banaydı
baktığın ben değildim
Ne zordur senin olup seninle olmaması
hüzünlüydü satırlar
kalemin kavi olsun tebrikler
Bir çok şey okudum,ders aldım,öğüt dinledim, yeri geldi felsefe yaptım ...
Burada neşem yerine geldi.Bu günlük keyfim yerine gelmişken kesmeli galiba...
Akşama kadar idare eder nasıl olsa...
En iyi savaş uygun dille ve uygun silahla yapılandır.
Yapılmayanı en uygunu olsa da olacaksa böyle olsun...
Şirinlere teşekkürler,çok güzeldi...
Selamlar...
Uhud Savaşı'nda okçular komutanı,
Ayneyn Tepesi'nde korur Râsûlullah'ı,
Abdullah bin Cübeyr ki; Allah'ın aslanı,
Rasûlullah övgüsüne mazhar Cübeyr'im.
Hocam Allah razı olsun.Çok güzel konuları ve değerli sahabi efendilerimizi tatlı uslubunuzla mısralara dokuyorsunuz.Rabbim yar ve yardımcımız olsun baki selam Kars tan
oysa ki...ve ne zordur bilirmisin ey sevgili
biz birlikte çoğalmak istedikce
içimizden hep bir şeyleri feda ettik
ve yenilenmek isterken yittik habersizce
hayatın içi.nde bunlar var şairem
malesef diyorum yitip gidiyor duygular
kutlarım
kalk gidelim canımın içi
çiçeğe duracak mevsim yakında
zaten dumanı üstünde bu ayrılık da benim
ucunda ışık görülen ayrılıklar vardır
çiçeğe duran
mevsim duman duman olsada
kutlarım
Başkalarını mutlu ederek mutlu olmak en sevdiğim şey ve mümkün oldukça,gücüm elverdikçe yapmaya çalışıyorum.Bunu anlamam uzun sürdü ama anladığımda en mutlu kişi bendim.
Hayallerimiz hep var ve olacakta.Yaşamda hayallerimiz olmadı mı yaşama nedenimizi kaybetmiş gibi hissederiz ve ulaşamadıklarımız da ulaştıklarımızı kıymetli kılar bence.Umut her zaman yanımızda olmalı.Kaybettiğimizde mutluluğumuzu da kaybederiz. Hedefimiz ne olursa olsun küçük şeylerle mutlu olmayı öğrendiğimizde hayat daha güzel olur.
Hayat tecrübesi ile yorulmuş pozitif yaklaşımın yaşamdaki önemine parmak basan güzel bir yazı.
Emeğinize ve yüreğinize sağlık...
Selam ve sevgiyle...
Eskiden kocaman yürekler vardı,
şimdi küçüldükçe küçüldü.
O kocaman yüreklere bir sevda
koyduğunda, öylece kalırdı gitmezdi bir tarafa.
Şimdiyse o yürekler küçücük,
ne gelen yer bulabiliyor yürekte,
ne de yüreğine alan taşıyabiliyor orada.
Hevesin adı oldu "aşk"
Ahhh EROS ne çok ok atar oldun böyle...
Yüreğinizi ve kaleminizi kutluyorum.
Selam ve saygıyla
Hepimiz çok şiriniz..:))
Gargamel cısss..:)
Hay Allahım nasıl yarattın bu kulunu icad makinası gibi..:)
Efenim kırk yıl düşünsem üstüne bir kırk daha eklesem burada gördüklerimi ve dahi okuduklarımı üstüne üstlük dinlediğimi bir araya getiremezdim bu minvalde KUTLUyorum bırakmak kesinlikle farzdır...
Selam ile elbette...
Üç günlük dünyada neyin kavgasını yaparız bilmem.
Hayat kavgayla geçecek kadar uzun mu?
Yüzümüze gülücük, kalplerimize sevgi ekmek varken
değer mi dargınlıklara, kırgınlıklara.
Rabbim biz kullarını affederken, bizler kimiz ki affetmeyelim.
Nasihat ve ders verici şiiri ve şairini kutluyorum.
Selam ve saygılar
SENİN O PAMUK YÜREĞİN SAYFALARA İHLASLICA DÖKÜLMÜŞ BARIŞ ADINA KUTLADIM KARDEŞİMİ
Ağır ve yoğun bir sevda şiiri okudum yine sayfanızdan tüm hüzünleriyle, güzeldi Dost Kalem, ziyadesiyle güzeldi şiir ..
Kutlarım Şahsınızı,
Saygılarımla,
çağatay