Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 31.05.2013
Okunma Sayısı : 2076
Yorum Sayısı : 0

                                          HASRETİ YOK EDEN GÜLÜMSEME

İçten gelen samimi bir gülücükle güldü.Bu gülüşü gönülleri bir araya getirmek,duygusal yaklaşma içindi.Gayesi tam bir duygusal anlamda gönül birliği ile tam bir uyum içinde olmaktı.Karşısındaki bu tatlı gülüşteki anlamı anlamış olacak ki oda samimi bir gülücükle gülümsedi.Yapılan iyiliğe kendini borçlu sanma adına  minnet  içinde bu gülücükler dağıtıla bilinirdi,biliyordular.Biliyorlardı surat asıklığı gönlü bulandıran hoş olmayan bir davranıştı.Hasret çekmemek,iştiyak duymamak  için herkese hayatta gülmeye başladılar herkese, görenler çoğu zaman anlamsız ve manasız bakışlarla bakarak garipsiyorlardı,insanlara sevdalı olmak,yaşama gücünün yitirilmememsi için herkese gülümseyerek bakmak gerektiğini bildikleri için yüzlerinde tebessüm hiç eksik olmuyordu.Sevdikleri için gönül dilencisi oldular ,sevdiklerinin kaprislerine  çok dayandılar işte bu sevda yüzünde gönül dilencisi olmuşlardı,herkese sevgi ve gülücük dağıtmak için.Bazen insanları eğlendirmek ve hoşça vakit geçirmek için oyun oynadıkların sananlara gülerek geçtiler hatta deli diyenler olmadı da değil.Onlar gönül eminliği ile yollarına hep devam ettiler ve hep kazanan oldular ve bu nedenle her nereye gitseler mutlaka onları tanıyan ve yanına gelerek tatlı hoş sohbette bulunanlar hep oldu ve olmaya da devam edecektir.Her gittikleri  yere duru gönülleri ile ve terk ettikleri yerde gönüllerini bırakarak gittiklerinden için bu ilgi ve alaka ondandır.Kendileri kocamalarına rağmen gönülleri hiç kocamadı hale on sekizinde yaşayan bir gönülle hayatlarına devam ediyorlar,çocuklar onları görünce işte,gülücük amacalar geliyor diye etrafında pervane olarak dönüyorlar onlarda gülücükleri ile onları severek kucaklarına alıyor okşayarak seviyorlardı.Kim mi bunlar tabi ki aşk ve anlayış(izan,hissetme) idi adları.Unutunuz mu yoksa?Bazen unutuluyor,unutulunca da kalpler kırılıyor,yuvalar dağılıyor masum çocuklarımız maalesef sevgiden ,anlayıştan mahrum kalarak bu sevginin yerini doldurmak için arayışlara girerek yanlış yollara girmesine neden oluyor.Birbirlerine anlayış göstermek,anlayışlı feraset(sezgi) ile yaklaşmayınca,ayrı düşmek adına ne varsa ortaya dökerek ayrılık okunu yüreklerine saplayarak bu elim duruma düşüyorlar.Yaklaşma eylemi olmayan,yaklaşma görünümü sergilemeyen gönüller bir an durarak aşk ve anlayışla birbirlerinin gözlerine baksalar ve masum çocuklarının geleceğini düşünerek aradaki bu uzaklaşmacı yaklaşımla aşk ve anlayışla ve en önemlisi de bunları kalbimize yerleştiren Yüce Allah'ı da kalbimize yerleştirerek onunda her an hatırlayarak hayatımızın her alanında kalbimizde beraber taşırsak bunların olmasına hiçbir zaman geçit verememiş oluruz.Kalbimizde bu beraberliğini enfes müziğini ve beraberliğini dinlemek,beraberce kalmamak için hiçbir engel olmamalı hayatımızda,üç saniyelik bir dünya hayatında- inanınki böyle bir bakmışsınız yaşın 50 olmuş,75 olmuş nasıl gelindi hangi zamanda bu yaşa gelinde anlayamazsınız sanki üç saniye geçmiş gibi oluyor-bu çekişmelere girmeye değmiyor ve de değmez,her şey fani bizim değil ,ölüm gelince dünya malını elimizden alacak.Önemli olan dünya hayatında, elimizde olanlarla hayatımızı güzelliklerle,sevgi ile yardım ile iyiliklerle bitirelim. İşte o zaman bu kazandıklarımız bizim olacak hiçbir şey bunları elimizden almasına Yüce Rabbim izin vermez ve bizden istenende zaten budur,hayat ve yaşam bunun için vardır, herkes elinde ne ile gelecek, kalbini ne ile dolduracak onun imtihanınızdayız. Yüce Allahın huzurunda,bunu bilelim zaten gerisi gelir,bazen sıkıntı ve dertler olacak azıcık sabırla, dayanabilir isek sıkıntının, kalbinde mutluluk çiçeği, açmaya başlayacak bu mutluluk çiçeği de sadece sabırla, ve azda yanma ile ve azda gönülde az biraz gözyaşı dökme, ve Allah  ile beraber olmaktan geçiyor.

( Hasreti Yok Eden Gülümseme başlıklı yazı kul mehmet tarafından 31.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.