EĞİTİMCİ/ŞAİR-YAZAR OĞUZ BATIN İLE ŞAİRLERİNİN SORUNLARI, ŞİİR VE ŞAİRLİK VE ŞİİRDE USLUB KONULU BİR SIHHAT NEFES.

 Edebiyat çalışmaları  ile gönülleri bir araya getiren örnek çalışmaları ve edebi ile tanınan Oğuz Batın kıymetli vakitlerini ayırarak ban bu röportajı yapamaya layık görmesini değerli yorumları ile bize ışık olduğu için teşekkürler ederim. Öncelikle kısa hayatında bahis ederek başlayalım bu bir sıhhat nefese

Oğuz Batın: İzmir’in Karşıyaka ilçesinde doğan Oğuz Batın okul hayatına Şemikler İlköğretim okulunda başlamış, misafir öğrenci olarak Hasan Pınarçalı İlköğretim okulunda öğrenim hayatına devam etmiş ve Girne İlköğretim okulundan mezun olmuştur. Lise öğrenimine Şemikler Lisesinde başlayan Oğuz Batın Gümüş pala Anadolu Lisesi’ne misafir öğrenci olarak gitmiş ve Özel Özge Akşam Final Lisesinden mezun olmuştur. Anadolu Üniversitesi Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliğinden mezun olan Oğuz Batın’ın olmazsa olmazları içinde edebiyat ve felsefe vardır. Piyasada yayımlanan kitabı bulunmayan yazarın internet ortamında paylaştığı ve çoğunluğunun şiirin oluşturduğu yazıları içinde en kaide değer denemesi “İlişkiler Üzerine” başlığı altında iki bölüm halinde yazdığı denemesi bir bakıma bir kişisel gelişim kitabının eleştiri ve tenkiti üzerinedir. Yine internet ortamında makale başlığının yokluğunun bulunması üzerine deneme başlığı altında yazdığı “Tanzimat Dönemi yahut Gülhane Hattı Hümayanu”isimli makalesi bir edebi bilgilerin nüfuz ettiği makaledir.”Çanakkale laf olsun diye geçilmedi” adlı denemesiyle beraber “Yarınlarımız için bir damla umut” denemesi de mevcuttur. İnternet ortamında asıl yazar kimliğini oluşturduğu edebi tür hiç kuşkusuz şiirdir. Gülbin Altun ile yaptığı röportajda da dile getirdiği gibi şiirde kafiyeyi sevdiğini belirten Oğuz Batın’ın şiirleri kafiye üzerine kurulu ve geneli üç dizeden oluşan şiirlerdir. Şiirlerinin konu itibariyle aşk ve ayrılık konularının haricinde toplumsal şiiri olan “Lale Devri” şiiriyle birlikte edebiyatın tarafsızlığına gölge düşürse de siyasi hiciv niteliğindeki şiirleri de mevcuttur.

 Kimi şairler şiirlerinin her birini kendi arasında ayırt etmediğini açıkça belirtseler de Oğuz Batın, şiirleri arasında kendisinin bizzat sevip de ayırdığı şiirleri de mevcuttur. Mevcut olan bu şiirleri şair arkadaşlarına okuması için vermiştir. Söz konusu şiirler ve şiirleri seslendiren şair arkadaşları şunlardır:

BASİT DEĞİL: AYNUR AVCI

21.YÜZYIL AŞK TAHMİSİ: GÜLTEKİN ŞAHİN

EFSANE: GÜLTEKİN ŞAHİN

VANE(YELKOVAN)(İNGİLİZCE):BAŞAK(www.siirimindili.com)

 İnternet ortamında en son yayınladığı şiiri “Beni Sevmiyor Musun?” şiiri olurken yine internet ortamında yayımladığı ilk şiiri ise İsrafil Altın er tarafından düzenlenen şiir yarışmasında derece elde edip -En güzel aşk şiirleri- kitabında yer alan şiiri “Aşk-ı Muhakeme”isimli şiiridir.Nihat İlikçioğlu’nun gazete sayfasında yer alan Oğuz Batın şiirleri şunlardır:

BENİ SEVMİYOR MUSUN?

GÜNEŞ TUTULMASI.

BEN SENİ TANIMIYORUM

YELKOVAN

 Daha yeni yeni hikâyeye yönelen,Gülseren Akdaş tenkidiyle hikâye yazmaya başlayan yazar Oğuz Batın yazdığı dört hikâyeden ikisi arasında kararsız kalıp BİR AVUÇ ÖYKÜ ANTOLOJİSİ için “Psikopat Psikolog” hikâyesini eleyip “Çılgın Vasiyet”adlı hikâyesiyle bu kitapta yer alacaktır.Yazarın kendisinin de ifade ettiği gibi “Çılgın Vasiyet”isimli öykü bir bilimkurgusal romantik özellik taşımakla birlikte eğitici ve öğretici işlevi de bulunmaktadır.

Türkiye’nin Yürekleri Şair Antolojisi’ni bir grup arkadaşlarıyla beraber düzenleyen Oğuz Batın’ın en büyük hedefi bir roman yazmaktır.

 

Mehmet Aluç. Bize biraz yukarıda anlatıların dışında oğuz batını anlatır mısınız? Nasıl şiir yazmaya başladı? Bu yoldaki zorlukları başarıları hüzünleri nelerdir? Kısaca bahis eder misiniz?

 

Oğuz Batın:Nasıl şiir yazmaya başladı gerçekten de zor soru...Kendimi bildim bileli şiir yazıyorum..İlk yazdığınız şiir hangisi derseniz inanın unuttum,tek bir mısrası bile aklımda değil..Zorluk dediğinizde sanırım her şey şair gibi bilinçaltımızın kapılarını sonuna kadar şiirlerimizi yazdığımızda açıyoruz,zorluğu bu olabilir.Bunların dışında kendimden bahsedecek olursam kendim için şu tabiri kullanıyorum:"Dışı buz gibi soğuk,kendini beğenmiş ve içi bambaşka."

 

Mehmet Aluç. Şiir ne demektir bir şair için, okuyucu için?

 

Oğuz Batın:Bugüne kadar ne kadar şair varsa o kadar da şiirin tanımı vardır.Aynı şeyleri söylemek istemiyorum ama ne yazık ki ülkemizde şiir okuyan yok şair çok.Şiirin tanımına gelecek olursak,bir psikolog gözüyle bakıyorum ve şiirin yazanının içini boşaltması diyorum.

 Mehmet Aluç. Günümüz insanının şiire bakış açısı nasıldır sizce?


 Oğuz Batın:Yukarıda belirttim Mehmet Bey..Şiir okuyan yok yazan çok.


 Mehmet Aluç: Şair şiirinde hangi üslubu kullanmalı, nelere dikkat etmelidir?


 Oğuz Batın:Kültür,sanat ve edebiyatın bir pasta olduğunu düşünelim.Nasıl ki dünyada kaç milyar insan varsa  o kadar kişilik mevcut ise şiirde üslupta öyledir.Bu pastayı çeşitli üsluplarla şairler oluşturur.Her okuyucu kendi damağına göre bu pastadan istediği dilimi alır.

 Mehmet Aluç: Şair ve şiiri günümüzde ihtiyaçlara ve gönüllere merhem olacak bir düzeyde mi yoksa Osmanlı dönemimdeki şair ve şiirleri gönüllere merhem olacak bir düzeyde mi idi acaba?

 

Oğuz Batın:Tabiki Osmanlı şairleri,divan edebiyatı şairleri derim.Bir Fuzuli'yi,Baki'yi,Nedim'i,Necati'yi hangi birimiz bilmiyor?Hepimiz biliyoruz değil mi?

 

Mehmet Aluç. Şair yüreği ile mana ve anlam ve anı anlatırken çoskulu olarak neden bu şiirler okuyucuların gönüllerine hitap etmekten uzak değil de zevkle okunası okuyucuların oluşmasına neden zemin olmamaktadır? Şiir denilince toplumda pekte rağbet görmeyen bir edebi tür olarak görülmekte ve benimsenmektedir bu konuda neler söylemek istersiniz?

 

Oğuz Batın:Kısa ve öz olarak şiirin hafife alındığını ve hor görüldüğünü söylemek isterim.

 

Mehmet Aluç. BİR AVUÇ ÖYKÜ ANTOLOJİSİ için yazdığınız eserinizden kısaca söz eder misiniz?


Oğuz Batın:Gönderdiğim öykünün ismi Çılgın Vasiyet.Konusu ise hiçbir baltaya sap olamamış kırk kusur yaşlarında üç erkek evladın babaları tarafından verilen dersi anlatıyor.Büyük evlat içkici,ortancı kumarbaz ve küçük ise karı kız düşkünü.Ben bu kadarını söyleyeyim,gerisini kitapta okursunuz.Ama sonradan bu öyküyü gönderdiğime pişman oldum,neden en çok sevdiğim hikaye olan PSİKOPAT PSİKOLOG hikayesini göndermedim diye.Neyse..

 Mehmet Aluç: yazar-şair birlikleri, kuruluş, dernek ve platformları hakkında neler söylemek istersiniz?


 Oğuz Batın:Ben her zaman edebiyata siyasetin karışmayacağından yanayım.Temsilcisi olduğum derneklerde ve birliklerde olsun yazı gönderdiğim dergiler olsun hiç dünya görüşüne bakmam,onlar da benim bakmamalı.Edebiyata kesinlikle siyaset karışmamalı.Şunu da söyleyim şiirlerde siyaset yer alabilir,lakin benim kimi şiirlerim de siyasi içerikli.Ama edebiyat ortamında asla siyaset olmamalı.Anadolu edebiyat Derneği İzmir İl Temsilcisi ve Antalya Sanat Dergisi İzmir İl Temsilcisiyim.Bekir Bey ve Savaş Beyler eğer bahsettiğim gibi olmasalardı kesinlikle o kurumun temsilcisi olmayacaktım..Kendilerine buradan teşekkürlerimi sunarım.

 

Mehmet Aluç: Şairlerin şiirlerinde -sorumsuz, sorunsuz özgürlük -hakkımdır diyerek yazması veya sorunlu özgürlüğün sınırı nasıl olmalıdır?

 

Oğuz Batın:Özgürlüğün tanımı ve gereği neyse öyle olmalıdır Mehmet Bey..


 Mehmet Aluç: Divan Edebiyatı dönemi ve diğer dönemler hakkında şiirin her noktasını değişmez kuralları ile günümüz edebiyatı değişmez kuralları hakkında neler söylemek istersiniz?


 Oğuz Batın:Tamamen derine inip Divan Edebiyatı’nın belli bir felsefesi ile aruz kalıplarının olduğunu ve diğer dönemlerde bunların değişime uğrayarak halka yönelip hece ve serbest ölçülerle şiirin yazıldığını söylemek istemiyorum.Olmazsa olmaz şiirde bir kural vardır o kural ise insandır.


 Mehmet Aluç: Şiirde kelimler çok mu önemlimidir uzunluk ve kısalık gibi? Yoksa şair anlatmak istediğini dağınık kelimelerle ifade edebilir mi?


 Oğuz Batın:Bir söz vardır kelimelerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız diye.Uzunluk ve kısalık eğer ölçü gerekmiyorsa fark etmez Mehmet Bey.Dağınık kelimenin varlığına da inanmıyorum.Şair,içinden geçeni,içinden geleni yazmalı bence.Her şairin belli bir yazım tarzı vardır.Benimkisi ise şiiri düz yazı gibi düşünüp şiirlerimin hepsinin giriş,gelişme ve sonuç bölümünden oluşmasıdır.Tek bir şiirimin bile ilk dizelerini beğenmedim,beğenmiyorum.Lakin ilk dizelerim,doldurma amaçlı yazılmıştır.İkinci dizeye geldiğimizde,buna gelişme bölümü diyelim;ben bu dizede olabildiğince şiirde isyan duygusuna yer verip egemen kılarım.Son dize ise ikinci,ortancı dizedeki isyan ve coşkulu anlatımı düşürmeyecek şekilde,hafiften yumuşatarak yazar,genel itibariyle de üçüncü dize de şiirimi bitiririm.Benim tarzım bu Mehmet Bey.

 

Mehmet Aluç: Günümüzde şairlere yeteri kadar değer veriliyor mu acaba?

 

Oğuz Batın:Ne yazık ki hayır.dönemimizde değer verilen tek olgu var o da popülerlik.Ne kadar popülersen,tanınmışsan bir şair olarak değerlisin.Bunun başka yolu yok.İstersen “Daha dün annemizin kollarında yaşarken,çiçekli bahçemizin yollarında koşarken” ya da “Portakal sen orda kal” gibi saçma sapan şeyler yaz;tanınmışsan,popülersen inanın tutar Mehmet Bey.Bahsetmiş olduğum değer bu.

 

Mehmet Aluç: Genç şairlere neler söylemek istersiniz?

 

Oğuz Batın:Bakın şimdi alındım Mehmet Bey.Bizler genç değil miyiz?Daha yaşım otuz olmadan yaşlandırdınız beni.Latife bir yana tabi genç şairlerimize söyleyeceklerim var.İster okunsun ister okunmasın bu güzel ortamlarda bulunmak adına yazsınlar,çizsinler,karalasınlar.Yazmaktan çizmekten evvel de bol bol okusunlar.Tek bir tarza,kitaba bağlı kalmasınlar.Her çeşit k,tap okusunlar.İnanın benim bu zamana kadar okumadığım kitap yok Mehmet Bey.Dini kitapları da okusunlar.Benim gibi hem Kuran-ı Kerim’i,hem incil’i hem de Tevrat’ı okusunlar.Okumanın insana katkısı yadsınamaz Mehmet Bey.

 

Mehmet Aluç: Edebiyatçı olarak bir edebiyat öğretmeni olarak okullarda neden şiir öykü üzerine fazla gidilmez bunun için neler yapılmalıdır. Bu konuda eğitimci olarak yaşadığınız bir anınız varsa söyler misiniz?


 Oğuz Batın:Okullarda inanın şiir ve öyküye az da olsa değer veriliyor ama öğrencilerimiz ne yazık ki buna ilgisiz,öğrencilerimiz ne yazık ki yazma özürlü;tembilliklerinden alıp kalemi eline yazmıyorlar.


Lise yıllarıydı Mehmet Bey.Edebiyat Öğretmenimiz bize dinlediğiniz bir şarkının hikayesini yazın dedi.Bende Serdar Ortaç’ın Dansöz adlı şarkısına hikaye yazdım.Herkes çok beğendi.Sınıfta hiç kimse yapmamıştı.Sınıfta bu ödev sayesinde 100 alan tek kişiydim.

 

Mehmet Aluç. Türkiye'nin yürekleri Antolojisi hakkında ve bu birlikteliği bir araya getirmekteki güzelliğinizi katılımcıların sayesinde biliyoruz. Bu konuda neler söylemek istersiniz?


 Oğuz Batın:Söylenecek bir şey yok.Ülkemiz coğrafik ve kültürel o kadar zengin ki Mehmet Bey.Kürdü ile,Lazı ile,Çerkezi ile,Göçmeni ile Alevisi ile Sünnisi ile  o kadar zenginliğe sahibiz ki anlatamam.Bende kültürel zenginlikten ilham alarak böyle bir grup kurdum ve böyle bir antoloji düzenledik.Antolojiye katılan arkadaşlarımıza antolojiye göstermiş oldukları ilgiden dolayı teşekkür ederken,Antolojinin çıkacağı Sahilkitap Yayınevi Ve Savaş Ünal Bey başta olmak üzere Nihat İlikçioğlu,Sabit İnce,Gülbin Altun,Selma Türkyılmaz,Cemal Ulu’ya,değerli organizatör arkadaşlarıma,yol arkadaşlarıma şükranlarımı sunuyorum.

 

Mehmet Aluç. Modern şiirler ve eski Osmanlı şiirleri hakkında neler söylemek istersiniz?


 Oğuz Batın:Sorulardan birinin sanırım benzeri olmuş.Bu soruya yanıt vermeye kalksam Mehmet Bey,inanın sayfalar dolusu yanıt veririm.O zaman birkaç isim sıralayalım.Modern Şiir:Mehmet Akif,Yahya Kemal,Nazım Hikmet,Necip Fazıl,Atilla İlhan,Ahmet Haşim vs.

Osmanlı Şairleri:Fuzuli,Baki,Nedim,Nabi,Şeyh Galip,Şeyhi vs.

 

Mehmet Aluç: Şiirin tüm halk tarafında gereken değeri ve okunası bir şiir dinletisi olması için şairlere düşen görev ve okuyuculara düşen görevler nelerdir?

 

Oğuz Batın:Edebiyat dernekleri derim.Buradan Bekir Kale Ahiskalı Bey’e sesleniyorum.İzmir’de derneğin bir şubesi açılsın,inanın bu konuyla ilgili birçok projem var,o projeleri dernek çatısı altında gerçekleştirmeyi isterim.Okuyucuya düşen görev ise şiiri sevmesidir.Bu görevi de hiç kuşkusuz,şiiri sevdirecek isim ise bizleriz,şairleriz,Mehmet Bey.

 

Mehmet Aluç: Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı acaba?

 

Oğuz Batın:Üzerinde üç yıl boyunca çalıştığım CEVATOVİÇ isimli romanımın yazımı bitmek üzere.Özgün ve ilginç konusuyla bugüne kadar yayımlanan romanlardan çok farklı..Bunu piyasaya çıkarmayı gerçekten de isterim.

Türkiye’nin yürekleri Şair Antolojisine gelecek olursak İzmir’de kısmet olursa bir edebiyat gecesi yapacağız.Bu edebiyat gecesini BİR AVUÇ ÖYKÜ’NÜN koordinatörü Gülseren Akdaş Hanım ile ortak tertip edeceğiz.gayet hoş bir gece olacağını umuyorum.

En yakın zamanda grupta sesimi de duyacaksınız..İHTİLAL adlı sesli şiirim grupta olacak.Sizden bu arada söz isteyim.Bu ihtilal adlı şiirimden sonra sizin yazıp da benim çok beğendiğim o şiirinizi seslendirip grupta paylaşmayı isterim,siz izin verirseniz.

 

Mehmet Aluç:Başım üstüne Oğuz Bey şiiri yazdım değerlendirmeniz nasılsa öyle olsun bilakis memnun olurum. Değerli vaktinizi ayırarak bizleri değerli ve objektif düşüncelerinizle aydınlattığınız için teşekkür ederim.


 Oğuz Batın:Ben teşekkür ederim Mehmet Bey.Sağ olun…

 

 

 

 

( Eğitimcişair-yazar Oğuz Batın İle Şairlerinin Sorunları Şiir Ve Şairlik başlıklı yazı kul mehmet tarafından 1.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu