Neden korkmakta çoğu insan sevmekten ve sevilmekten…

 

Bağlanmaktan, görüp vakıf olmaktan ya da diğer olumlu duygulardan.

 

Söz bir kez çıkar ağızdan ve gelir arkası. Beşeri ilişkiler bu denli yorarken, müdahale etme imkânı da tanınmamakta. Zaten kime ne için müdahale edeceksin ki…

 

İmkansız denen işte bu olsa gerek: İtibar etmek karşındakine, uzatmak elini tutmayacağını bile bile ve düşmek uçurumdan. Oysa tek bir hamle yetecekti, diye de düşünürsün akabinde.

 

Anlamak öyle zor ki ve bitmek bilmeyen sorular insana dair, kendine dair. Hoş bir saatten sonra neyi sorgulayacaksın ki… Atı alan çoktan Üsküdar’ı geçti oysa. Ya sen neredesin? Başladığın noktadan bile uzak ve kendinden uzak, yapayalnız içinde bulunduğun kalabalığa rağmen. Kuru kalabalık, üç beş fısıltı ve farkındalığını çoktan yitirmiş onca insan.

 

Kime, neyi kabul ettireceksin ki… Herkes kendi doğrusuyla yoğrulup giderken, sen neyin savaşını veriyorsan boşu boşuna. Öyle ya, boşu boşuna. Kabullenmişken kabullenilmemek ya da farkındayken fark bile edilmemek.

 

Safsata her şey, koca bir balon duyumsananlar ve ardı arkası gelmeyen talepler, doğru kabullenilmiş sayısız yalan ve nicesi.

 

İstenen ise vazgeçmen kendinden, doğrularından ve ideallerinden.

 

Ya sen istiyor musun, işte tam da bu noktada savrulmaktasın. Ne istekler gerçekleşiyor ne de uyum sağlayabiliyorsun.

 

Ve bitmek bilmez şüpheler: Doğru mu? Yanlış mı? Nerede hata yapıyorum?

 

Cevapsız onca soru belki de cevabını bildiğin. Elden ne gelir ki?

 

Bırak gitsin sorgulama hayatı, sorgulama kimseyi hele kendini asla sorgulama.

 

Bırak kendini suyun akışına. Sadece silik bir gölge ol ve kabullen tüm yanlışları. Kabullen hatalı olduğunu. Hatalısın çünkü farklı olmak koca bir suç, müebbet bile yatarsın yok işte ötesi.

 

Ya özgürlük ya da yalnızlık.

 

Ya suçluluk duygusu ya da saçma sapan idealler.

 

Bırak artık peşinde koşmayı doğru bildiklerinin. Ne geçti eline üstelik kime neyi ispatlayacaksın?

 

Beyhude geçmişken onca sene, varsın sen de vazgeç çoğu şeyden.

 

Hiç de merak etme diğer yandan: Ne kimsenin umurundasın ne de uzağında ya da yakınında.

 

Bırak sorgulamayı diğer yandan, sen mi kurtaracaksın dünyayı, bırak gitsin…

 

 

( Bırak Gitsin... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 5.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu