At ile eşek dertleşmeye başlar yonca tarlasında otlarken.
Eşek:
-Önümüze bir tutam ot atarlar sonra bayram seyran,yaz kış demeden  yükü üzerimizden  eksik etmezler.
At,üstünlük sağlayacak ya;
-Ama ben senden daha hızlıyım,daha fazla koşarım,daha fazla yük taşırım.
-Doğru diyorsun bana'garip bineği' sana ise 'zengin bineği'derler.İkimizin de ortak yanı,sırtımız yara bere içinde ne sen kurtulabilirsin ne ben kutulabilirim bu kaderden.
At,içerledi bu söze.
-Vefa nedir bilmez insanlar,bilselerdi yıllardır tarlayı süren öküze bıçak vurmaz;bizlere ise bir kurşun sıkıp leşimizi  köpeklere atmazlardı.
Eşek:
-Hadi dua edelim,sesimizi duyan Rabbìm bir yol gösterir bize.

Eşeklerin bayramı,semercilerin öldüğü gündür.
( Eşeklerin Bayramı başlıklı yazı berberce tarafından 15.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.