Nanometrik Serencelere

Duygusal esarete aklini yitirip, varsayimsal ve icgüdü hükmünün kim baskin gelirse oraya savrulmalarina, iftirayla takdir arasinda bogulup bocalayan cok bilgi beceri cesitlilignden dogru yanlis celiski ve iliskisine dair, emek gayret cesaret akil fikir özgüvenirligi gerektiren saglikli ve özgürce düsüünebilmekle tüm muhtemel ihtimalllleri gözlemleyici sorgulayici arastirici yorucu inceleyici  ve dogrulugu ispatlanmis en faydalisini eleyip tartip ölcüp süzüp net ve belirgin olani cikarimlamaktan uzaksa eger, huzurdan dirlikten carkit ve mahrumlugun  mertebesi mezuniyeti dönüsümlü mesailerde ölüsüyle muhabbetlesen hayatin külüstürü ve küsüratidir insanlik.

 

Gocümer Emmi, sari sicak yazlarinda oglu kizi gelini damadi yakini akrabasi, gidebilen herkesi bozkir topraklarinin verdigi ekinlere orak tirmik dirgen tirpan anadut ve galiclarla her cikim basini hep birden  beraber türküler cagirarak bicip desteleyip alic agaclari gölgeliginde bulgurdan bulamactan suyunu da soguk tutan testilerden yanik yüzlü insan sevinciyle yigin yigin harmanlara cekip kaydiktan sonra, tig savurmaya yakin  yaz yeri gündüzünden harlanmis aksam duvar dibinde verdikleri mola sirasinda etli pilavdan kaptigi lokmayi cogu dökülmüs disleri arasinda bir o yana, bir bu yana, bir dile bir damaga bir dudaga calip kurcaladigi sirada, at arabalarinin terkinde uzak yakin demeden gidip gelen henüz cahil yasindaki köpegin büyük bir istahla ve merakla avurtta ileri geri oynayan Gocümer Emmi`nin ellerine bakip, kemikten kendine ne zaman sira gelecegini hic yorulup caymaksizin hisse ummakta oldugunu görünce..  

 

_ „ Al bire Fifi ..! Ben ne buldum ki bu yagsiz iliksiz kuru kemikten sana ne kalsin...? “   Diyerek karsisinda dikilip dört gözle agzini diline calinip beklesen meraka, elindekini kaldirip köteleyip dah etmis.

 

Nanometrik serencede hem hafizaya, hem de hatiraya düsen kalandan.

 

Seyfi Karaca…..Ocak / 22

( Nanometrik Serencelere başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 10.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.