Bir  pazartesi  günüydü,sabahın erken saatlerinde  her zamanki gibi  çırak, berber dükkanını açmış ve etrafı temizledikten sonra ustasını  beklemeye koyulmuştu.Ustasını seviyor ancak  kimi  huylarına çok gıcık olurdu.
"Naber ufaklık,"diye dükkana girerse sorun olmazdı,yengeyle arasının iyi olduğu anlaşılırdı fakat:
"Bu nasıl trafik,insanda yaşama hevesi bırakmıyor ki," diyerek  suratı asık şekilde dükkana girer ise yanına hiç yaklaşmayın pimi çekilmiş el bombası gibi olurdu.

-Aynalar silindi mi?
-Silindi usta.
-Koltukların örtüsünü...
-Hepsini değiştirdim usta.
-Makaslar,taraklar,fırçalar...
-Hepsi yerli yerinde usta.

Önce genç bir adam geldi ve saç traşı yaklaşık on beş dakika sürdü,arkasından ise orta yaşlı bir adam geldi ve traşı yaklaşık kırk beş dakika sürdü üstelik biraz da keldi.Bu durum çırağın dikkatini çekti ve sorduğunda ise şöyle diyordu ustası:

-Ustanın işine karışılmaz,ufaklık, o genç adam  sadece ücreti verir diğer adam ise hem ücreti verir hem bahşiş bırakır o yüzden onun traşını sadece tarak ve makasla usul usul yaptım ki daha çok özen gösterdiğimi düşünsün  ve ona göre bahşiş bıraksın.
( Ustanın İşine Karışılmaz başlıklı yazı berberce tarafından 16.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.