Dün  işe gitmek üzere durakta beklerken yaşlı bir teyzeyle  sohbet etme imkanı buldum.Dizlerinden  amaliyat olmuş ve her kuşluk vaktinde yürüyüşe çıkıyor böylece hem  can sıkıntısından kurtuluyor hem ağrılarından kurtuluyormuş.

Orduluymuş  ve eşini kaybedeli yirmisekiz yıl olmuş,dört kızı ve üç oğlu  varmış.Fındık bahçelerinin olduğunu anlattı bana ve memleketinin burnunda tüttüğünü söylemeden de edemedi.Zor tabi belli bir yaştan sonra farklı insanlarla  karşılaşıp farklı şehirlere alışmak,annem de böyleydi.

Dolaşırken bir lira bulmuş ve onu  durağa getirip koymuş,az olduğundan mıdır nedir,kimse almayınca  oradan geçmekte olan bir kadına,çocuğa vermesi için zorla aldırmış.

Temiz kalpli,iyilik  ve  hayır konusunda ısrarlı,masum Anadolu kadını  profili...

"Gelininle aran nasıl teyze,"diye sorduğumda  gözlerini yere dikerek:
-Verirlerse yiyorum,oğlum,dedi,çocuk ve  sanki kabahat işlemiş gibi  utanma duygusu içerisinde.

Bu ülkenin gerçek  sahipleri kimlerdir?

Sıcak  soğuk demeden ekmeğini taştan çıkartan,varını yoğunu tarlasına adayan,elleri nasır tutmuş ve buran buran  ter kokan,haklarını ödeyemeyeceğiz çiftçilerdir.

Her dakika her saniye avazı çıkana kadar bağırıp  yağmur çamur demeden helal lokma peşinde koşan  pazarcılardır.

Malını,canın yongası olarak bilip ona mal olarak değil de,onlarla duygusal bir bağ kurup Allah'ın emaneti olarak görüp  o şekilde davranan  hayvancılardır.

Toz pembe hayalleriyle geleceğe meydan okuyan  cesur,zeki,günahsız çocuklardır.

Elinden tesbihini,dilinden duasını düşürmeyip gece gündüz demeden evlatlarına,halkına ve devletine dualar eden ihtiyarlardır.

Çeşitli sebeblerle  meslekleri elinden alınmış,yuvası dağılmış,seslerini duyuramayıp kuytu köşelerde kaderlerine terkedilmiş,suçlanmış, dışlanmış,damgalanmış,haksızlık çığlıklarının baş kahramanı,suçsuz insanlardır.

"Vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır." Gazi Mustafa  Kemal Atatürk.



( Bu Ülkenin Gerçek Sahipleri başlıklı yazı berberce tarafından 2.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.