Sonuc Itibarıyla  Kozmopolıtik Hayat 2

Yazili herhangi bir sayfanin iletip duyurdu icerigi ve bütünlügü daha ilk satirinda kesilip tükenerek okuyup anlamaya dair akil fikir  bellek bilinc duygu ve düsünce dagarciginda gelismis olgunlasmis birikim zenginligi, algilama kapasitesi, yorumlama gücü, ilgilenme samimiyeti, tasiyabilme duyarliligi ve irdeleyip sorgulayabilme acik yürekliligi olmayan iradesiz duyarsiz ilkellik; hep kendini buyurgan sartlara kosullayan SÜRÜ BAGISIKLILIGININ önyargisina ve pesin hükmüne bagimliligin ICGÜDÜSEL refleksleriyle davranir ve hareket ederler.

 

Yürüyen merdivenlerden yukari asagi inip cikan asansörlere tüm baglantilari paralel MARKALASMAYI özendirip imrendiren, Serbest Piyasa tutsakliginin en ilk liste siralarinda gözde ve her buyruga kolayca fiyatlandirilabilinenlik sermayesi durumundaki YAPAY ZEKA CAGI insanlik ölümünü, üstündeki etiketi kadar bile hükmü yoklara sürekli degerden düsürülerek sinirsiz vadesiz simgeciligin vitrin  mankenligi modeline hep suskun, hep tabut, iliskisi  ölümü coktan gerceklesmis insan yerine konulan maske ve sembolleriyle sözsüz Edebiyat yazarak insaninin algisina ve aliskanligina her türlü salaklasmayi aklina bosaltip tüküren  IKINCI YENi veya onlarin Jean Morea`dan baslayarak herseye FFRANSIZ KALMANIN tapinak tapinak piri durumundaki, asosyal cesetlesme ögretisini , yani daima somut ve gercekikte görünenin ötesinde ICE KAPANMANIN süslü püslü celenklerle donatilmis insanlik morgunu  kutsayan P. Verlaine, C. Baudelaire, Rimbaud, Mallerme, P. Valery,  G. Appolinare, P. Claudel, T.S Eliot, O. Wilde, W.Butler, J coyce, V. Woolf gibiler yanisirasina Paul Gaugin ( hayatin resmini cizerken somut bilinir görünür gerceklikle soyut hiclik arasindaki  tercihi Van GOCH´la Paris`teki SARI EV arkadasligi sirasinda tartismanin sonucu, sariyi maviyle boyamanin hic bir anlami samimiyeti ruhu mantigi ve aciklamasi olmadigini söyleyen Van Goch`un kulaginin kesilmesine sebep olan ve ardindan Fransa`yi ebediyyen terkederek dünyanin Maldivleri kadar uzak adalarina kacip kendini her türlü soyutlamaya tüneyen Paul Gaugin ) rehberliginde, Pierre Puvis, Gustave Morrau gibiler de dünyasi, dogalligi ve somut gercekligi olmayan renk karmakarisikliginin sembolist ve ice kapanik resmini cizdikleri yapay hücresel kesitlerde yasamaktadir artik bugünün dünyasi ve günümüz ViTRiN HARABESi insanligi. Ikinci Yeni `yi bu  baglamda siradaki yazacaklarimla daha derin didikleyip desecegim ilerde .

 

Yapay etkilesimini , duyum algisini ve soyut iletisimini ÖZENTI AFYONLARIYLA dolgulayip donatarak siddetli gecimsizlige, kesinlikle güvensizlige, mutlak kuskuya, sabit ve sonsuz mutsuzluga istikrarsiz düzensiz siddet travmalarina ve soygun sömürü ZORBALIK sarmalina devredip vakfetmis; ancak ve ancak sembollerin , maskelerin, imalarin ve imajlarin saniyelik degisen renkli ve resimli kesitleri kadar akla fikre tahammül edip tutunabilen  ikiyüzlülügüyle otur denildiginde oturmakta, öl denildiginde ölmekten baska yasayacak ve yapacak ilimi bilimi sözü sesi tavri tutumu iliskisi ve sanati da yoktur artik tüketim piyasasinin acligina yozlasmis kokusmus ve cürümüs vitrin harabesi insanl tek tipliliginin.

 

Soyan sömüren bütün ortak cikarci ve menfaat güdücü PATRON TANRI konumundaki paydaslar da bunun böyle olmasini dileyip istediklerine; kaderini pesin programlardan yazip bozduklari bütün yazik acinakli cilekes sadaka dilencisi siddet bagimlisi gecimsiz ve mutsuzluk tüketicisi toplumsal enkaza kolayca ve itirazsiz tepkisiz itaat  edecekleri devran düzenegin istikrar artirici ilim bilim sanat dil hal yol özgürlük  özgüven care ve cözümlerini degil, tam tersi, keder kaygi kusku belirsizlik, bilinmezlik korku cehalet acziyet memnuyetsizlik doyumsuzluk tahammülsüzlük kimliksizlik ve kurgulayanlarin mahvettigi  hayatlara bitkisel bagimlilikla kul köle olmanin süründüren ezen ve sürüncemeye birakan sorunlarini cogaltip artirir. Nitekim de kurulu ve yazili projelerin Türkiye`mizi bütün somut bilinir görünür  kazanim ve birikimlerinyle SOYUT ve SAHTE hamaset istismarciligi MAKYAVELCILIGiNDE ve SEMBOLiZM tarikatciliginda yagmalayip yikmaya dönük - firsat düskünlügünü herkese ve her yere virüsleyip yayarak- ganimet cikarciligi nöbet ve vardiyesinde harfiyen tam da bu ve benzerleri yasatilmaktadir bagimliliklariyla didinip kivranan muhtac mahsur topluma.

 

Evet…

Özgür irade ve düsünce ÖZGÜR ilim bilim edebiyat ve sanatini gelistirip büyütür. Özgür sanatsa özgür egitim bilimsellik gelisim ve ilerlemenin aklini fikrini deneyimleyip gözlemledigi ve hic kimsenin rica minnet kulu yahut zorbalik buyrugu kölesi olmaksizin onuru adaleti hukuku emegi paylasimi özveriyi fedakarligi önemseyip öncelikleyen somut degerler dünyasi ve olaylariyla ilgili bilgili yakin tanik kisilik liykat beceri ve karakter sahibi insani bütün hurafelerden dayatmalardan korkulardan bagnazliklardan sahteliklerden yobazliklardan pesin hükümlerden ve ön yargilardan kurtarir büyütür ve saygin özgün degerlere yorar gelistirir.

KImsenin , ama hic bir kosulda asla ve hic kimsenin rüsvetine, baskisina, zobaligina, dayatmasina, avanta tuzagina, ikramina, teklifsiz iltimasina,  ikramiye pirimine, makam mertebe mezuniyetine ilgisi itibari olmayan „ ADALET MÜLKÜN TEMELiDIR“ veya „ HAYATTA EN HAKiKi MÜRSiT ILiMDIR „ duygu ve duyarliligi buradan onursal degerini cikarimini fikrini ve toplumsal aidiyetini bulur kazanir.

Orali degilse eger, kiskirtan ayristiran kücümseyen ve kötümserlestiren nefret söylemli inanc ve kimlik catismalarini yapip yönetenlerin acizlik zavallilik güdümüne bagli ve bagimli; dirligini düzenini kendine yabancilasma yönünde bozmus harap etmis; aklin fikrin ilimden iletisimden dilden kültürden sanattan yüz cevirerek damarsiz kaynaksiz ve cansiz morg bir vitrin mankenciligi tüketim dolasimina süslenip donandigi ; zor güc bela kusku ve kargasasinda yilginlik bezginlik tükenmislik degersizlik ve yenilmislik sartlayan kulluk kölelige ezilip kücülerek ve ezilip kücüldükce de de artip cogalan sorunlar sarmalina   hic bir etkisi katkisi tepkisi tavri durusu bagisikligi imkani ve mümkünü olmayan kabulün önceden yazilmislarini mecburen yasamaya yerlesik ve yayginlasir insan. Bop Türkiye umum güncelinde tam da yasanan ve yasatilan sefaletinden baska hic birseyi SECEMEMEYE dair CARKIFELEK TOMBALACILIGI ve KEYFIYET HÜKÜMRANLIGI budur ve burasidir.

Egitimdeki sanattaki ilim bilimsellikteki esas icerik temel kasit ve degerli maksat, ille yüksek ögretim görmüs veya görmemis oldugundan ziyade kimin ne kadar özgür iradeli ve özgün kisilikli kimsenin kapi kulu veya azar finosu veya getir götür dangalagi veya imtiyaz -rüsvet soytarisi olmaksizin hak hukuk liyakat zerafetsaygi sevgi onur haysiyet saglamliginda akla fikra vicdana duyguya düsünceye ne kadar ilgili bilgili kararli duyarli ve iliskin özverinin inancin  paylasimin insanlik gelisimini tamamlamis olup olmadigi SANATIYLA ilgili ve alakalidir.

 

Sanati bilimselligi kültürü dili tavri aliskanligi kisiligi duyarliligiyla egitilmis saglam iradeli, liyaktli kisilikli  özgür ve özgün insan büyümüs gelismisligi, herseyin paraya güce korkuya kabusa sefalete bozguna talana yikima acziyete caresizlige firsat düskünlügüne ganimet avciligina ikiyüzlülüge hiclige kuskuya siddete zorbaliga korkuya ve yagmaya kisiyi kul köle kilarak her buyruga itirazsiz tepkisiz ve SECENEKSiZ endekslendiginin kisilik bozuklugunu ve toplumsal enkazini alip satanlar vitrin maskarasi olmanin tamamen aksine ve tersine, cesur ve özgürce yasadigi hayati ve dünyayi sorgulayip karar ve yön verebilen yetkin ve etkin ACIK YÜREKLiLIGiN kisiye özgün - somut inandirici kültürünü sanatini dilini siyasetini inancini iradesini ve herseyini - gercekligini yasar ve yasatir insan.

 

Kiside somutlasan akla fikre ve hukukun üstünlügne dayanarak özgür iradeli, liyakatli, bilgili ve adil kisilikli SECME YÖNETME ve TERCIHiYLE bütün gerici tutucu karanlik kirli cikarci istifci istifadeci bencil bagnazliklarindan siyrilmis ve kurtulmus ilerici aydin özgür duyarli egitilmis gelismis ESIT YURTTASLIK bilinci toplum katina yayilir ve kurumsallasir.

 

Orda degilse hayat, insan ve tolum, yozlasmis cürümüs kokusmus  bozulmus ve bozguna ugramis herseyi keyfiyet sultasina sermaye ve servet edinerek  sür saltanat buyruguna bagimli güdümlü, sefalet mutsuzluk yoksulluk enkazindan baska hic bir secme ve tercih sansi olmayan serbest piyasa kulu kölesi olarak bagimliliklarin kesik kopuk imgesel ve sembolik resim yirtiklari kadardir ömrü varligi ve istismar sandiklarina seciyormus gibi gözüken dünya hayati insanlarin .

Sadece mülk sahibinin o kullandigi ve aciktan oylanani gizli sayarak ilerleyip gelisen secimler tarihi boyunca varilan bugünkü yer…Almisbir Anayasa`sinin tüm getirdiklerini silip süpürerek; demokrasi, özgürlük ilim bilim sanat yolundaki gelisip ilerlemeyi ONiKI EYLÜL devamiyla muhatap sivillesmis ve etrafi cikar düskünleriyle kalabalik BOP cevrim carkina bagli  devri daimliliginin kisi keyfiyetine özel ve mahsus; sifira silmis hal ve gidislerinde ekonomik siyasi sosyal kültürel ….her bakimdan tikanmisligin kilitleyip sürükleyen kayit disi kosullariyla, sagliki ve nitelikli  tercihini yapamayan bagimli güdümlülük dönüp dolasmakta maalesef.

Bop güncelli Türkiye gündemlerinde tam da yapilan ve yasatilan bu ve böylesne bagimliliklrinin etiket miktari kadar bile hükmü dirayeti özgür secimi ve özgür iradesi olmayan ( secemedigi tercihlerin tam tersine mecbur ve muhtac ) yoksunluk yasatilmakta ve yasanmaktadir.

 

Seyfi Karaca……….Mayis / 23

( Sonuc Itibarıyla Kozmopolıtik Hayat 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 16.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.