Secilip Secmemeye Dair Kisaca Ezcümleten

Sorgulamakla ADANMAK keskin ayrimi ve kritik esigidir, hayatin öznesi nesnesi yüklemi tümleci zarfi sifati zamiri ve dolayli dolaysiz cümle alem toplumsal devran döngülerini belirleyip yönlendiren ve yöneten aslolanlar ilkeselligi..

 

Cok uzatmadan , secmece karpuz kelek kavun üzüm incir turp veya SOGAN  tezgahlarinin bile baktigini gördügünü bildigini kokladigini yokladigini ve begendigini his duygu sezgi akil fikir ve kararlilikla özgür iradeli TERCiHE `onu degil ötekini istiyorum ` diyebilen ayirdimin tenkit tahlil gözlem irdeleme takdir kabul ve itiraz yetkisiyle ölcüyü tartiyi düzeni ve dengeyi tayin etmede kisiye taninmis hic bir kisitlayici  engelsiz ve sinirsiz hak hukuk sahiplliligi tanirken…

 

Siyasi sosyal kültürel ekonomik ve tüm diger yasam alanlarinda kisiye taninmis yasama hakkiyla bire bir özdes HUKUKUN ÜSTÜNLÜGÜ birikimi kazanimi deneyimi kimligi ve karakteriyle, sayisiz kere tüm bunlardan yoksun BOPLATIP HOPLATAN olaganüstü zorluklarin bütün hileli arizali sandik secmecesi oyunlariyla engelleyiyen kisitlayan perdeleyen ahkam kesen veya istismar eden tüm imkan olanak ve kaynaklarin kiyassiz dengesiz sayisiz kere toplumsal beklentileri bütün kilitlendigi ve saplandigi yerde bosa cikarmanin olagan dürüst dogru söylemleriyle ; yani bozuk  bir yolu düzgün bir aracla onurun huzurun adaletin toplumsal iradeyi yücelterek basa cikarilmasi asla mümkün olmayacagini görüp bilip farketmesi gerekirdi, mevcut iktidara tam tersiyle talip oldugu iddasini askida birakan MUHALEFET.

 

Muhalefet dedim de…

Olaganüstü yikim ve yagmalari olagan siradan, mülayim ve mevcut durumun tam da gökte ararken Altili Masa`da buldugu, hepsi sadece mikrofon veya binde bir ekran meydan sosyeteligi olmak disinda hicbir emek zahmet mücadele yormayan CAKAR ISILDAKLI lükslerinin, sayisiz kere ayni hileli hurdali secim kaybetme deneyimini GELENEK HALiNE getirmisligin muazzam ve muntazam donanimli BOP isbirlikcisi ve yedek paydasi oldugunu; kurulan haksiz hukuksuz yolsuz ve kanunsuz düzensizliklere eften püsten mahcup mülayim ; ama hic de hic kimsenin imtiyazli ayricalikli söhretli ünvanligini ve ortama uyar kaymagi kiyak rahatini ürkütüp bozmaksizin her bozgunu ve dayatmayi sindire sindire geri cekilerek kesintisiz kaybetmenin yenilmisligini, ezikligini, caresizligini, iradesizligini, yetersizligini, mahkumlugunu, beceriksizligini ve mevcut bozulmalarin hic bir sartta degismez imkansizligini ve mümkünsüzlügünü tüm beklentileriyle bosa cikardigi toplumsal yiginlara yedire sindire Muhalefet..

 

Kendine yüklenmis her iradesiz yetkisiz ve islevsizligin bütün hassas diri sag ve duyarli damarlarini koparip tikayarak, yenilgilerinden SORGULAYARAK cikarimlayamadigi akil fikir yol ilim bilgi beceri irade algi imkan firsat etki yetki sahibi olmak yerine; sefaletiyle sorunuyla derdiyle kederiyle kaygisiyla zorlu belali hayati sürünüp sürüklenmekten hic gocunup yüksenmeyen; dorgu yanlislarin ölcüsünü kendine aciisiyla zehirlenip avunan siginaklar terbiye edenlere kökten ve kundaktan beri adanmisligin özeline mahremine aidiyetine ve kutsalina dokunuluyormus gibi kutuplastiran kabuklar icinde herseye kapatip kilitleyen toplum kesimlerinden kendi kaderine terkedilmis sandiklarda özgür iradeli secimler umunan Muhalefet…

Olaganüstü yagma yikim kosullarinda olagan ve siradan mülayim ve müsait söylemlerle sinirli kalarak; kurulu tezgahin siradaki BOP iskambil karma karisik oyununu kaybedecegi kesindi.Suriyeli -Afganli cogunluktki Mültecilerin zafer sarhoslugu kutlamalariyla  TRETE`nin capcanli renkli görüntülü reklam dikizine tahsis meydanlarin  caddelerin ve sokaklarin secim sonucunu, Avrupa, Amerika, Arap, Rusya, Japon, Avusturalya, Cin…beklenildigi üzere kutlamakta izdiham olmanin kuyruk sirasina girdigi…

 

Ne diyelim, madem lamiyla cimiyle tepe tepe kullanmaya secti begendi sonucuna vardi toplum, hayirli ugurlu olsun ne diyelim..! Muhalefet de artik bundan sonra booool bol yan gelip yatarak, artik coktan devre disi kalmis meclis mazbata mühür falan filanin, `biz olmasaydik haliniz tümden harapti `  langurt lungurt laf bulantisi cevirip calkalayarak endilerine Bop takiminda korunakli  yer bulmanin parametrik kosu bandinda sahislarinda sonlandirdiklari toplumsal irade temsilini dibine kadar carkita cikarmanin söhretiyle, diledikleri gibi tezip tozabilirler bundan sonralarina.

 

Seyfi Karaca…….Mayis / 23

( Secilip Secmemeye Dair Kisaca Ezcümleten başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 29.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.