" Bayram af günüdür, barış günüdür
Bayramlar rahmete giriş günüdür
Bayram, Hak menzile varış günüdür
Gönlümü verdiğim bayramlar hani? "

Bayramlar Bayram Ola anam, bayramlar huzur dola... Güller aça gönüllerde, şarkılar dillerde, marşlar yüreklerde...
Bir bir anıla eskiler, dular okuna, kurbanlar kesile ama amacı yoksullar ola, yardımlaşma ola...


Bu şiir ne çok söyletiyor insanı değil mi, üstadın naif kaleminden yüreklere dolan mürekkebin yankıları diyorum
bu şiir söylettikçe içimizdekileri dilimize...

Bayram,
evet eski bayramlara nazaren bayram tadında olmasa da bu bayrama bir şiir ile dokunmak istedim kısa ama şiirin özüne- içine inerek, inmeye çalışarak, şimdiden okuyan yüreklere teşekkür ederim....

Üstad Abdurrahim Karakoç diyor ki;

Ana, bu bayram mı? . Aman çok ayıp
Çocukken gördüğüm bayramlar hani?
Mübarek elleri öpüp, koklayıp
Yüzüme sürdüğüm bayramlar hani?

-
Dikkat ettimde, ille de ana ile dertleşiliyor, illede anaya açılıyor yüreğin en ücra köşeleri ve ille de analar anlıyor yine evladı...
-büyüdük ana farkında olmadan... O mübarek eller toprak kokardı, yürekler huzur üretir sesi toprağa nazire yapardı ölümü de, kültür kutsal sayılırdı... Ben o bayramları özledim ana!

-
Hani ya o özlem, hani ya o tad?
Ne dışım kaygusuz, ne içim rahat
Haftalar öncesi her gün, her saat
Babamdan sorduğum bayramlar hani?


-ah anacım, bu dörtlükte ben öyle derin bir ah çektim ki ağrı dağından sor beni!

Özlemler, bayramlar öncesinden dem vururdu yüreklere, ip ile çekilirdi günler ama sabır ile, şimdi gelmese diyoruz kimseyi görmemek için belki de, içimiz dışımız kırık, sırtımız sıcak, ekmeğimiz var sobamız yanar ama o devir insanlığı öldü ana, hani haftalar öncesinden babamın başını ağrıta ağrıta bayramda neler olacak heyecanını dinlettiğim bayramları özlüyorum ana !
-
Nur yağan geceler, gündüzler nerde?
Neşe paylaştığım öksüzler nerde?
Dost yollar, dost evler, dost yüzler nerde?
Huzura erdiğim bayramlar hani?


Ve anam
yine günler öncesinden Yasin’ler okunurdu, yoksullar listelenir kimlerin ne ihtiyaci var büyükler tarafından belirlenir hangi öksüze hangi el baba eli olacak diye kura çekilirdi eller arasında şefkat ve büyük bir titizlik ile
şimdi ise, nerde öksüz var o sokaktan bile geçmeye aciziz anam, dost dediklerimiz tatilde, bayram denilen kutsal değer tatil keyfinde... Böyle anam, işte şimdilerde b/öyle...

-
Kar çiçeğim solmuş kar yatağında
Can verir ırmağın dar yatağında
Arife gecesi yer yatağında
Üstüme serdiğim bayramlar hani?


Buz gibi k/ar çiçekleri ekiliyor son zamanlarda içime, tüm kötülükler bir besmele ile dar ağacına asılırdi oysa sessizce, huzur kaplardı yine içlerimizi ve hele o arefe gecesi, sabahın heyecanını mayalardın gönlümüze, yorgan diye yarını-bayramı sererdin üşüyen bedenimize, ne çok ısınırdık bilsen anam...
-
Bayram demek takvimdeki yazı mı?
Bayram hasret, bayram ağrı, sızı mı?
Açıp yüreğimi, yumup gözümü
Özüne girdiğim bayramlar hani?


Evet takvimdeki yazı sadece anam, gönüllerdeki yüzlerce yıkılan hayatın sızısı göçükleriyle, yüreklerimiz yangın yeri, gözlerimiz kançanağı... Analar gömülüyor şehit evletlarının mezarlarına iniltiler eşliginde...

Varmıyor şimdileri kalem yazmaya, tutmuyor elim, öyle mecalsiz kaldık ki son zamanlarda felaketler peşinden... Ah anam özünü özledim desem bayramların anlar mısın beni ?

-
Bayram af günüdür, barış günüdür
Bayramlar rahmete giriş günüdür
Bayram, Hak menzile varış günüdür
Gönlümü verdiğim bayramlar hani?


Küskünlüğümüzü unutacağımız gündür bugün, savaşi bitireceğimiz gün...Ahirettekileri anacağımız gündür bugün, sevaplar ıibadetlerle binlere katlayacağımız dua...
...

Ne güzel anlatmış bize bu günleri taa o zamanlardan üstad, ve ne çok görmüş bu zamanın ahını insanlar üstündeki.
Zaman intikam alıyor yağmurlarındaki öfke tayfunlarıyla, ah bir uyansak bitecek belki de her savaş, barışacak küskünler ve affedecek zaman bile bizi bu dünyada.

Ki bu dünya
Allah için en aşağı mevki yani insanların bu dünyayı yüceltmek için gönderildiği bir yalan mekan.

Bizler bunu anlayıp görevimizi yaparak huzura ermemiz duası ile...

Kendimce, sessiz ama hüzünlüce bir şiir eşliğinde söylenirken buldum bu sabah kendimi ve paylaşmak istedim sizlerle. Okuyan ve anlayan yüreklere teşekkür ederim.

Barış dolu huzurlu nice bayramlar diliyorum...

Sevgi ile..
.
( Hayata 1 Bayramlık Ara... başlıklı yazı Nar-ı Çiçek tarafından 6.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu