GERÇEK ŞİİRDE...

 

Ustalık vardır.

Huzur, çiçeklenir mısralarda.

Şuur hâkimdir.

Merkezde samimiyet ve saf niyet vardır.

Mana ile madde aynı kapta yoğrulmuştur.

Mecazlar, imgeler, derinlik, ruhumuza üflenen serinlik, ahenk ve akıcılık alenidir.

Heyecan, coşku, akılda kalıcılık, dile hâkimiyet, kelimelerin kuvveti etkileyicidir.

Dirilik, liriklik, enginlik, zenginlik vardır.

Metafizik ürperti, felsefi derinlik, haklı fikir ve farklı bir bakış esastır.

Ses, kafiye, müzikalite, kelimeyi imge katına yükseltebilme, etik ve estetik güzellik, tekrara düşmeme, zamana dayanabilme, az sözle çok şey anlatabilme, güzelliklere güzellik katma cehti ve iç uyum, vazgeçilmez öğelerdir.

Mısralar kanatlanır.

Hikmetli ve bereketlidir.

Soğukluk, uçukluk, sıradanlık yoktur…

İlim, fikir ve sanat birbirini besler.

İyiyi bulmak ve iyilikler ülkesinde kalmak çabası süreklidir.

Saygı ve sevgi pınarı asla kurumaz.


Fikri HAKLI

( Gerçek Şiirde... başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 15.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.