SAMİMİYET

 

Samimiyet; yüreğini eline alıp yüreği olanlara sunmaktır.

 

Samimiyet, sadeliktir.

 

Samimiyet, kendini bütünüyle kabullenebilmektir.

 

Samimiyet,  her şartta sözün doğrusunu konuşmaktır.

 

Samimiyet, iyiyi iyi olduğu için sevmek, kötüye kötü olduğu için kötü diyebilmektir.

 

Samimiyet,  itiraf eylemektir.

 

Samimiyet, bütün hâl ve hareketleri objektif olarak değerlendirebilmektir.

 

Samimiyet, ciddiyetin tabi hâlidir.

 

Samimiyet, öfkenin de sevginin de tabi halidir.

 

Samimiyet, Allah’a hakkıyla kulluktur.

 

Samimiyet, hesapsız düşünebilmektir.

 

Samimiyet, vakarlı olana yönelebilmektir.

 

Samimiyet, benim de yanlışlarım var diyebilmektir.

 

Samimiyet, seni sevmiyorum fakat sözlerinde haklısın deme cesaretini gösterebilmektir.

 

Samimiyet, buzdan bir dağı nefesiyle eritmeye soyunabilmektir.

 

Samimiyet, nefsinin güzel bulduklarından daha çok aklının, ahlakın ve inancının güzel bulduklarını güzel bulabilmektir.

 

Samimiyet, yüreğin yüreğe karşılıksız aşinalığıdır.

 

Samimiyet, sevmediği, beğenmediği, hoşlanmadığı insanlara bile haksızlık yapılmasına göz yummamaktır.

 

Samimiyet, hakkın direktiflerine uyabilmektir.

 

Samimiyet, medeni bir tavır takınabilmektir.

 

Samimiyet, doğruluktan vazgeçmemektir.

 

Samimiyet,  her türlü davranışında hasbiliktir.

 

 

Fikri HAKLI

( Samimiyet başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 26.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.