Sahi kocaman bir yılın daha geride kalmasından başka hayatımızda ne değişti ?Bugün 1 Ocak.. yeni yılın 2011''in ilk günü,rakamların büyümesinden gayrı bir değişiklik var mı.?..

Hayatımızda ,toplumun yaşamında,dünyada neler oldu neler değişti bu bir günle hitam bulan yıl başı sabahında.Farklı neler var diye sabah güneşin davetiyle çıktım da balkona''''üşüyen birkaç serçe bir de evin ardındaki çınar ağacında kanatlarını temizleyen bir çift guguk kuşu...Onlarla da öylesine yakınlaştık ki beni görünce uçmuyorlar arık...Onlara baktım uzunca belki de baktığım onlar değil de boşluğun hoşluğuydu...Ta ki komşunun soba dumanı bizden tarafa gelinceye kadar...Sonra amaçsızca gezindim balkonun bir köşesinden diğer köşesine...

Bir ara ışıkları tutmak istedim yüreğime dokunuyordu bu kış sabahında...Şehrin sülüeti kirli pis görünüyordu bu ilk saatlerde.Akşamdan beleş kömürün yoğunluğuyla şehrin üzerine çöküvermişti bir karabasan gibi dumanlar.Hala da devam eden kesif bir görünüm.Sokakta birkaç sokak köpeği dolaşıyor,birazdan bizim bahçeye girecekler...Her sabah ve akşam yoklarlar bahçeyi bu köpekler her gün yanlarında birkaç tane bonusla...Yemek artıklarını düzenli olarak hanım bahçeye döker ki onlar da sebeplensin diye...Geliyorlar kuyruklarını sallayarak nihayet...Onları seyrediyorum bir süre...Acaba onlar da biliyor mu yeni yılın geldiğini,onların bu gezgin hayatına ne katacak milyonlarca insanın ümitle beklediği yeni yıl...

Oğlum sabahın alacasında kalkmış yine,ona soruyorum''''Ne değişti hayatında ''''diye de gülüyor sadece,''''kafayı mı yedin baba'''' dercesine...

Televizyonu açıyorum yine kaza haberleri...Beş polis eşinin olduğu araç bir kamyona çarpmış dördü ölmüş biri ağır yaralı...İşte yeni yılın getirdiği yine trafik kazası yine ölümler...Bir çocuk elinde sapanıyla ağaçtaki kumruyu vurmuş sevinç çığlıkları atıyor işte yeni yılın getirdiği yine ölüm...

Dünyayı soğuk kasıp kavuruyormuş,Avrupa'da, Amerika'da donarak ölenler ...İşte yeni yılın getirdikleri yine ölümler...

Ülkemde bir köşede hainler yeni tuzaklar kuruyormuş,özgürlük adına belki yarın bir güzel şehrimizde bomba olup patlayacak belki silah olup kusacak kinini...İşte yeni yılın getirdikleri.

Ozan bağır bağır bağırmış da yine yüreklerin kulakları sağır.. yine eritememiş ölüm kusan kurşunları...

Dileklerimiz; mutluluk, güzellik , insana insanca yaşam olsa da kainat yıkmak, yakmak, öldürmek üzerine kurulmuş sanki...Ölümler ,ölümler ,ölümler...
( Ne Değişti ? başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 2.01.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.