Evet sevgili dostlar,arkadaşlar ...canlar.Başlığa baktığınızda belki de bu mesleği öveceğimi sanabilirsiniz.Meslek gerçekte övülmüş övülmeyi hakeden bir meslektir de acaba günümüzde bu övgüye mazhar mıdır yoksa yerlerde sürünen bir meslek mi olmuştur,işte onu vurgulamaktır gayem.Kısaca çuvalduzu kendime batırıp iğneyle dokunacağım ülkemin güzide insanlarına ,yöneticilerine.

Çok değil on yıl öncesine belki biraz daha gerilere gittiğimizde görürüz ki bu meslek gerçekten saygın bir yeri olan toplumun değer verdiği önemsenen bir meslekti.Meslek erbabı olan kişilerin de toplum içinde bir saygınlığı yeri vardı.Mesleğe adım attığım 81 yılında ufak ufak bu mesleği kişiliksizleştirme gayesi çabası vardı gerek toplumun cahil kesiminde gerekse bu mesleği bitirerek toplumu yozlaştırmak isteyen bilinçli aydın ulema(! )kesiminde. Nihayet onlarca yıldan beri toplumu öğretmen ve bu camiaya düşman etmek isteyen kötü niyetli toplum düşmanları amaçlarına ulaştılar.Sahi bu olumz gidişatta biz öğretmenlerin kusuru kabahati yok muydu .Elbette ki önemli bir etmen de bu mesleğe bilinçli olarak yapılan ihanetlerdi ki bunun da baş sorumlusu malesef bu mesleğin sorumluları olarak bizleriz.

Çünkü;mesleğin ağır sorumluluğunu taşıyamadık.Pedegojik enflasyona uğramış kişi ve kişilerce meslek bir para kapısı,ekmek ,iş olarak görüldüğü için (özel dersler,dersaneler,etüd salonları) malesef öğretmenin saygınlığı cüzdanı ile vicdanı arasında yitip gitti...

Öğretmeni cüzdana mahkum eden zihniyetler ekonomik koşullarını çağın Afrikası düzeyinde tutan hükümetler malesef bo çöküşün vebalini taşıyan amillerdir.Her 24 kasım geldiğinde hamasi nutuklarla gönül alma operasyonu yapılır ülkemin çökmüş bitmiş eğitim sisteminin sistem koyucuları tarafından da bir kez olsun sorulmaz öğretmene bu kötü gidişatın çöküşün sebepleri.

Okullara denetim için gelen müfettişlere sayfa sayfa öneriler sunsanız,fikirlerinizi söyleseniz malesef o da Müfettişin kara çantasında kaybolur gider.Biliyorum çünkü idarecilik yaptım ,öğretmenlik yaptım ,yapıyorum hala bu kokuşmuş ,bozulmuş...hangi ucundan tutsanız dökülüveren camianın içinden biriyim...

En fazla oynanan sistem de malesef eğitim sistemi olmuştur her gelen iktidarın arpalığı adam kayırma,zengin yaratma yeri eğitim sistemimiz olmuştur her ne hikmetse...Oysa belki de en uzun soluklu sistem olması gerekirken gün geçmiyor ki yapboz tahtasının bir ucunda hep bozanlar...Acaba kasıtlı mı yapıyorlar...Toplumu bilerek ve isteyerek bu haklarından mahrum etmek mi amaçları...Yirmi beş yıllık öğretmen olarak ben anlamadım ,umarım ülkemin güzide yöneticileri ne yaptıklarının farkındadırlar...

Böyle bir günde bu mesleğin mahremiyetini tartışmak yerine öğretmen olmanın gururunu yaşamak isterdim haklı olarak...Ama malesef...
( Ben Bir Öğretmenim başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 20.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.