Değerli arkadaşlar !
Sitemizde yayınlanan şiirlerin pek çoğunu okuyor ve yorum yazıyorum. Gerçekten oldukça güzel şiirler yazan pek çok arkadaşım var. Her birisine bize yaşattıkları şiir dolu dakikalar için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Ancak...
Bazı özellikle hece yazan arkadaşlarımız şiirlerindeki dörtlüklere oldukça güzel başlayıp her nedense dörtlüğün son dizesinde bir anlamsızlık ve uyumsuzluk yapmak için azami gayret sarfediyorlar.
Hiç kimseyi rencide etmek istemediğim için tamamen kendim bir şiir uydurup demek istediğimi örneklendiremeye çalışacağım.
Şair arkadaşım mesela şöyle başlıyor:
Ben razıyım sevgilim gir gönlüme yeter ki
Kır istersen kalbimi, sancısı ol razıyım
Ayrılık öyle zor ki, beterden de beter ki.
Buraya kadar güzel değil mi?
Ama şair tıkandı. Acilen kafiyeli bir şeyler bulması lazım. Lakin fazla düşünmeye de gerek yok. (!) ''Sancı'' kelimesi ile kafiyeli ne var? Evet..''Çancı''
Geliyor dördüncü dize:
''Bizim koyun-kuzunun çancısı ol razıyım''
Def-i hacet eyledi Cafer, bez getir.
Güzelim dörtlük bakın ne hale geldi:
Ben razıyım sevgilim gir gönlüme yeter ki
Kır istersen kalbimi, sancısı ol razıyım
Ayrılık öyle zor ki, beterden de beter ki
Bizim koyun-kuzunun çancısı ol razıyım
Böyle şiirleri görünce aklıma hep bir fıkra gelir.
Akıl hastanesinde ( Şimdi Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi ) hastanın birinde biraz iyileşme belirtileri gören doktor, hastayı yanına çağırır ve ona der ki ''Sen bayağı bayağı iyileştin. Seni dışarı çıkartalım ha? Ne dersin?''
Hasta cevap verir: ''Evet doktor bey, ben iyileştim. Artık bakın organlarımızı bile karıştırmıyorum''
Hastanın bu sözleri adeta meydan okuma gibidir.
Doktor, gözünü gösterip sorar: '' Bu nedir?''
Hasta cevap verir: ''Göz''
Doktor, kulağını gösterip sorar: '' Bu nedir? ''
Hasta cevap verir: '' Kulak ''
Velhasılı, burun, dudak, çene, el, parmak... Hasta hepsini karıştırmadan bilir.
Doktor yavaş yavaş taburcu raporunu yazarken hastasına iltifat eder:
''Aferin. Ne sorduysam bildin''
Hasta elini poposuna vurarak cevap verir:
''Tabi bilecem. Buna kafa derler kafa ''
Evet...Yapmayın. Son anda '' Buna kafa derler kafa '' Deyip herşeyi berbat etmeyin.
Yine de her ne kadar sürç-ü lisan eylediysem affola. Herkese selam, sevgi ve saygılar.
(
Değerli Şair Dostlara Haddim Olmayarak Bir Nasihat. başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
14.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.