Bilindiği gibi iki gün önce Ankara'da bir hızlı tren kazası oldu ve bu kazada dokuz vatandaşımız hayatını yitirdi.
Başkanımız bu kazanın her yönüyle araştırılacağını, sorumlularının tek tek ortaya çıkarılacağını söyledi.
Şimdi biraz masa başı dedektifçilik ve uçuk bir komplo teorisi gibi gelse de kafama takılan bazı hususları siz değerli okurlarımla paylaşmak isterim.
Bu kazada ölen dokuz kişi kimlermiş?
İsimler şöyle:
Adem Yaşar, Hulusi Beler, Kadir Ünal... Bu üç kişi de trenin makinistleri
Diğerleri yolcu :
Yusuf Yetim
Tahsin Ertaş
Arif Kaan Ertik
Berahitdin Albayrak
Kübra Yılmaz
Ebru Erdem Ersan
Allah hepsine rahmet eylesin.
Bu yolcular içinde bazıları hakkında verilen bilgilere baktığımızda mide bulandırıcı bir durum ortaya çıkıyor. Aynen 14 Temmuz 2004 de üç TUBİTAK görevlisi bilim adamının bindiği minibüsle bir traktörün çarpışması sonucu üç bilim insanımızın ölmesi gibi...2006-2007 Yıllarında üç ASELSAN mühendisinin esrarengiz bir şekilde canlarına kıymaları gibi...30 Kasım 2007 de 57 yolcusuyla birlikte yere çakılan uçakta ölenlerin altısının petrole alternatif enerji meselesi üzerine yoğunlaşmış bilim adamlarımız olması gibi. Ve Susurluk Olayı gibi...
Şimdi 'Ne alaka?'' denebilir.
Alaka şu:
Bu seferki kazada da oldukça önemli ve değerli bir bilim adamı öldü: Berahitdin Albayrak.
Berahitdin Albayrak 53 Yaşında bir profesör. İlgi alanı robot teknolojisi, bilgisayar teknolojisi, gök bilimi...Kendisine Türkiye'nin Stephan Hawking'i deniyormuş.
Konya'ya gidiş amacı gökbilim ve robotların geleceği üzerine çocukların da katılacağı bir panelde konuşma yapmak.
Tren kazasında öldü.
Türkiye'nin Gökbey adlı yerli helikopteri görücüye çıktığı, Türkiye Uzay Ajansının kurulduğu gün... Garip bir tesadüf(!) değil mi?
Bir diğer yolcu: Kübra Yılmaz.
Isparta doğumlu Kübra Yılmaz, ailesiyle birlikte Ankara'da yaşayan bir Biyomedikal Mühendisi...
Peki nedir Biyomedikal mühendisliği?
Tarifi şöyleymiş: Temel mühendislik ilkelerini yaşam bilimleri ile birlikte tıbbi ve biyolojik sorunların çözümü için kullanan bilim dalıdır.
Tıbbi cihaz teknolojileri, doku mühendisliği,biyosensörler,biyomalzemeler,biyomekanik,sinyal işleme ve temel elektronik,biyoinformatik, ilaç salınımı, yapay organ ve tasarım bu mühendisliğin uygulama alanlarından... Bunlar tam olarak nedir bilmesem de oldukça önemli bilim dalları ve kolları olduğunu anlayabiliyorum.
İşte alanı böyle bir mühendislik olan Kübra Yılmaz kızımız da bu tren kazasında öldü.
Ama hepsi bu kadar değil.
Ölenler arasında bir de doktor var: Tahsin Ertaş... Olamaz mı? Bir doktorun bir hızlı trene binmesinden daha doğal ne olabilir ki? Hele de o doktor Ailesi Ankara'da, kendisi Konya'da bir hastanede görevli ise... ''Velhasılıkelam Diyarbakır- Kulp İlçesi nüfusuna kayıtlı doktorumuzun bu kazada ölenler arasında olması diğerleri kadar işkillendirmedi beni.'' desem de kafama bir soru işareti takılmadı dersem yalan söylemiş olurum.
Ölenler arasındaki bir başka isim de en az Berahitdin Hoca kadar ilginç, alanları çok farklı olsa da...
Yusuf Yetim.
31 Mart 2019 da yapılacak yerel seçimlerde HDP Şanlıurfa- Bozova Belediye başkanı aday adayıdı Yusuf Yetim. Aynı zamanda yine HDP nin 27. Dönem Milletvekili adaylarından biriydi.
Kısacası öylesine bir tren kazası yaşadık ki Susurluk Olayından farksız.
Bir şeyler oluyor ama ne?
''Bekleyip göreceğiz'' de diyemiyorum. Zira Susurluk olayını çok bekledik ama hiç bir şey göremedik. Kimin eli kimin cebindeydi anlayamadık. Ya da yukarıda yazdığım diğer üç olaydaki ölümlerin arkasındaki sır perdesi hâla karanlıkken bu olayın aydınlığa kavuşmasını beklemek biraz fazla iyimserlik olur zannımca.
Belki fazla uçtum, başta da dediğim gibi belki de masa başı dedektifliği yapıyorum, belki fazlasıyla komplo teorisi oldu ama yine de midem bulandı bir kere...
Kazada ölen herkese Allah'tan rahmet, yakınlarına ve milletimize baş sağlığı diliyorum.
Rabbim kaza ya da sabotaj, her ne ise bu tür olayları bir daha yaşatmasın bu millete...
[İnşallah bu yazıya ''Ölen diğer beş kişiyi insandan saymadın mı ki onlar hakkında hiç bir şey yazmamışsın '' Diye yorum yazan olmaz. Onları yazamadım zira - üçünün makinist olması dışında - haklarında bir bilgiye ulaşamadım. ]
(
Susurluk Olayı Gibi Tren Kazası başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
15.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.