Bir Söz –Kelime “Sorgulama” Beyin Fırtınası içinde Çözümlemek

     왜'라는 질문에 답하기왜'라는 질문에 답하기

“Sorgulama”

 

Türkçemizde bazen kelime ve sözler ifade edilmesi mümkün olmayan anlatımıyla, anlamıyla şaşırtmıyor değil! Sorgulamayı anlatan”     Sorgulama” aynı anda hiç dokunma sorgulama bırak yerinde kalsın manasını da içinde barındırıyor. Sorgulamak suçluya sanığa soru sormak, sorgulama ise emin olunamayan konular üzerinde düşünmek, kendi kendine soru sormak bizce, sizce nasıldır? Nasıl olmalıdır?

 

A-Aklıma takılan şekli ile anlamsız bir ana giderken bunun nedenini öğrenmek için kendi kendime sorular sormam gerekir ki, anlamsızlık anlam mana bulsun. Bazen “sorgulama” yaparken nedense; kurulmuş olan tüm yan düz orta kısa sistem, koyulmuş olan kuralların düşüncelerin çoğu zaman temelde anlamsız olduğunu anlarız ve “sorgulama” ile kim neden niçin bunca manasızlığı içine kattı diye sorgulama yaparken çıkmaz bir sokağa girmediğimizde yok değil!  İşte “sorgulama” diğer anlamı ile karışma dokunma, yoksa çıkmazda çıkamazsın manasında başta söylediğim ikinci anlamı ile karşımıza çıkar.

 

B-Bunca yaşanmışlıkların mana ile buluşması için “sorgulama-k” gerekir ki manalı anlamlı değerli olsun. Bazen kendi kurallarınızla oynarsanız sıkılır kalırsınız yenisini bulmak sorgulamak gerekir ki hayatımıza renk gelsin.

 

C- Canlı bir müzik sözü ile devam edelim.

Pencereden bakıyor
Roman almış okuyor
Pencereden bakıyor
Almış roman okuyor

Kâh gülüne gül takmış
Gül estikçe kokuyor
Al yârim bu da sana

Al yârim bu da sana
İçtiğim su da sana
Yârim darılma bana
Bu canım kurban sana

Al yârim bu da sana
İçtiğim su da sana
Yârim darılma bana
Bu canım kurban sana

Pencerede tül perde
Perdenin ucu yerde
Pencerede tül perde
Perdenin ucu yerde

Herkesin gönlü bende
Benim gönlüm de sende
Al yârim bu da sana

Al yârim bu da sana
İçtiğim su da sana
Yârim darılma bana
Bu canım kurban sana

Al yârim bu da sana
İçtiğim su da sana
Gülüm darılma bana
Bu canım kurban sana

Bakarım pencereden
Yârim gelir köşeden
Bakarım pencereden
Yârim gelir köşeden

Elinde bir deste gül
Süzer beni inceden
Al yârim bu da sana

Al yârim bu da sana
İçtiğim su da sana
Yârim darılma bana
Bu canım kurban sana

Al yârim bu da sana
İçtiğim su da sana
Yârim darılma bana
Bu canım kurban sana

Al yârim bu da sana
İçtiğim su da sana
Gülüm darılma bana
Bu canım kurban sana

Anonim

 

D- Düşünme babında fikirlerin yenilenmesi anlamında “sorgulama” ya da “sorgulamak” başkalarının bulduğunun üstüne bir fazla değer katarak  “Sorgulama”k gerekir diye düşünüyor.

 

E- Esma elinde okuduğu kitabı masanın üstüne bıraktı. Pencere çıkarak dışarıyı gökyüzünü baharı kuşların neşeli seslerini seyrederken içten kendini sorgularken, şimdi odanın içinde oturmanın gereksizliğini fark ederek, bir anda kendini bahar kokan sokağa parka attı. İçten kendine dönmenin diğer bir adı da “kendini sorgulama”ktır. Kendinde eksik olanı bulmaktır.


F-Fadime kendini sorgulayarak kendindeki değerlerin eksik ayarından dolayı sevgilisi Fuat’ın bu kadar derinden sorgulamasına ilk başlarda kızmasına rağmen, şimdi kendinde ki eksikleri tamamlamak adına bir başarıya götürmesinden dolayı duyduğu öz güvene kavuşması adına teşekkür etmek için akşam yemeğinde ona Sütlü Nuriye hazırlayarak teşekkür etmeyi düşünüyordu.

 

G-Gözlemlerimin sonucunda “sorgulama” doğru ve yanlışları bir odaya toplayarak, ayıklanma durumuna benzer ki bence anlamanın başlangıcı temek taşıdır sorgulama-k. Anlamsızlık anaforuna kapılan anların söz ve düşüncelerin bu anafordan kurtularak huzura ermesine benzer ki tadına doyum olmak.

 

H-Hayatın anlamını bulmak adına, aynı daireyi çizerek içinde çıkamama halinde kurtulmanın diğer bir adı da ”sorgulama”dır. Bazen farkında olmamanın farkında olma halidir ki ben buna katılıyorum ”sorgulama”k gerekir.


I-Ilık ılık esen rüzgârda yol alan ıtır varılmamış ulaşılmamış yerlere varmak için içten bir çabayla kendini hayatı “sorgulama”k için yola çıkmıştı. Gidilmemiş her yere gidilmesi gerektiğini vurgulamak, bir beklenti içinde birilerini bekleyene varılması gerektiğini bununla vurgulamak istiyordu.

 

İ-İsmail İclal ile konuşurken ona adım atılmamış memleketin her yerine gitmek görmek gerekir diyerek ”sorgulama” tekniği üzerine bilgiler verirken, İclal’in yola çıktığından habersizdi. Anladı ki yola çıkmadan anlatmak bir arpa boyu yol almaya benziyor ki, İclal kilometrelerce yol almışken, kendisi bir arpa boyu yol alamamıştı!

 

J-Jale dün bu ”sorgulama” anlamı bakımında diyete girerek basenlerindeki fazlalığı göğsündeki şişlikleri diyetle götürmek için derinden sorgularken, bugün bunu unutmuştu.  Sofra da tereyağı, sosis, jambon, sucukları kaşık kaşık götürürken dün buna “sorgulama” derken bugün adı sanı bilinmeyen bir “x” diye bilinmezliğin simgesi olarak düşünmüş es geçerek, “sorgulama”yı ikinci anlamıyla, aman sorgulama karışma canın nasıl istiyorsa öyle yap manası gereğince hayatına uygulamış, sofradan kalkarken bunu yanlış düşünmenin ağırlığı yedikleriyle üstüne çökünce bir anda çöküntü içinde yere çökmüş ve kalkmaktan zorlanmıştır.

 

K-Konuya burada son vereyim uzun olmaması adına bazen uzun olan bize nedense sıkıntı verir, devam etmek isteyen olursa devam ederim, devam etmekte ki ısrarım kayıp olan bir şeyler varsa bulmak adınadır vesselam, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç


( Bir Söz Kelime -sorgulama- Beyin Fırtınası İçinde Çözümlemek başlıklı yazı kul mehmet tarafından 30.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.