Karaşahin Sarrafiye

 

 Orhan Metin Karaşahin dış cephesi altın renginde boyalı dükkânın önünde aracından indi. Döviz bürosu ve sarrafiye olarak düzenlenmiş iş yerine kimseyle konuşmadan girerek asma kat ofisine çıktı. Ardından elinde bir poğaça ve çayla yardımcısı Soner Çakal küçük ofise girdi. Çay ve poğaçayı masaya bıraktı. Orhan Metin ’in işaretiyle oturdu.

-Çakal.

-Buyur ağabey

-Tahsilatları hallettiniz mi?

-Dün halletttik ağabey. 70 bin tahsil ettik. 10 bin ceza aldık. Emrettiğin gibi. Parayı kasaya verdim.

-10 bini sen al. Mızırdandılar mı?

-Mızırdandılar ağabey. Kayıtları ve Güvencemizi verdik. Bir şantaj durumunda muhataplarının biz olduğumuzu söyledik. İkna oldular.

            Orhan Metin’in ağzından beklenmeyen bir cümle çıktı.

-Ben niye evlenmedim biliyor musun Çakal?

-Bilmiyorum ağabey neden?

             Orhan Metin gülümsedi.

-Evli olsaydım karıma hediye vermekten iflas ederdim Çakal. Orijinal kayıtları ne yaptınız.

-Sildim ağabey.

-Magazincilere güvenme takip ettir. Kayıtlar ortalığa dökülürse skandal olur. Gazetecileri iyice korkut.

-Tamam ağabey hallederim.

Soner Çakal bir şey söylemek istiyormuş gibi baktı.

-Ne var Çakal?

-Hadde hanenin ustabaşısı bir şeyler dedi.

-Ne dedi?

-Daha ucuza demir getiren tedarikçiler varmış piyasada. Onlardan ham madde alırsak daha çok kar ederiz diyor.

            Orhan Metin karşılık vermeden birkaç saniye düşündü.

-Ortak olduğumuz iş yerleriyle ilgili prensiplerimizi hatırlıyor musun Çakal?

-Hatırlıyorum ağabey.

-Altın işi dışında ismimiz geçmeyecek, ya gizli ortak ya da hissedar. İş randımanlıysa çalışmasına karışmam. Bu adam bunu bilmiyor mu?

-Her seferinde söylüyorum ağabey.

-O zaman bu adam ya bizden çalıyor Çakal, veya çalmaya hazırlanıyor. Git konuştur. Çaldıysa çaldığını al. Göm. Ortağın yanına git yeni adam bulsun.

-Çalmadıysa ağabey?

-Çalmadığına ikna olursan son kez ikaz et. Prensiplerimizi unutmasın.

-Bijon’u ne yaptınız?

-Araştırıyoruz ağabey. Bildiğim kadarıyla Bijon Suphi’nin itten, kopuktan bir çetesi var.  Sanayide iki-üç tamirhaneyle ortak çalışıyorlar. Gece arabaları çalıp parçalıyorlar. Lüks arabaların jant, far ve dikizlerini soyup okutuyorlar. Alem’de Bijon’un finansörünün Caner Çaylı olduğu dedikodusu var. Dedikodular doğruysa Bijon, finansörüne güvenip bize tebelleş olmaya kalkabilir ağabey.

            Orhan Metin 45 yıllık hayatı boyunca kimseden korkmamıştı. Sadece ağabeyinden çekinirdi o kadar.

-Hele öyle bir şey denesinler de görelim Çakal. Hele öyle bir şey denesinler.

-Şaka yapıyorum ağabey. Denesinler mekânlarını kafalarına yıkarım.

-İlhan?

-İlhan ağabeyle alakası yok gibi. Bizim çocuklar satılan arabaların fotoğrafının çeken bir iki kişi görmüşler. Biri İlhan ağabeyin çalışanı.

-Ayrıntılı araştırın Çakal. Eğer İlhan bu işin içindeyse engellemek lazım. Ali Ağabeyimin kulağına giderse kötü olur. Ben İlhan’la konuşurum.

-Ağabey...

-Söyle Çakal.

-Helin Hanıma koruma ayarladınız mı diye soracaktım ağabey.

 Orhan Metin aşağılar gibi baktı.

-Seninkiler beceremediler değil mi Çakal?

-Beceremediklerinden değil ağabey. Bizimkiler amatör. Açık veriyorlar. Helin Hanım sürekli azarlayıp kovuyormuş.

 Orhan Metin güldü.

-Helin yapar, azarlar da kovar da. Bu gün birine bakacağız. Birini bulsak bile Helin’i takibe devam edin.

Koltuğundan kalktı. Soner de kalktı.

-Seninle geleyim mi ağabey?

-Sen dükkanda kal Çakal. Ustabaşıyla ilgilen. İşimiz var Helin’i alacağım. Senden pek hazzetmiyor.

-Biliyorum Ağabey. Bu yüzden sordum zaten.

( Bereli 9 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 2/3/2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu