9 Ekim 2013

 

Helin valiziyle apartmanın önüne inerken sıkıntılıydı. Yıllardır başkalarının koyduğu kurallardan nefret etmek ve karşı çıkmak hayat felsefesi olmuştu. Şimdi kurallara uygun bir yolculuk yapması isteniyordu. İki ağabeyi de net konuşmuşlardı. Diyarbakır yolculuğunda Ali’nin kurallarına uymak zorundaydı. Can güvenliği için.

Ali gri renkli yeni olmayan bir arabayla kapının önünde bekliyordu. Ali valizini bagaja koyarken araca tiksinerek baktı.

-Bu arabayla mı gideceğiz Ali?

-Evet Helin Hanım.

-Daha konforlu bur araba bulamadın mı?

-Uzun bir yol gideceğiz. Dikkat çekmemek lazım. Güvenlik için.

-Güvenlik için? Güvenlik için! Sen başka bir şey bilmez misin Ali?

            Şoför koltuğunda emniyet kemerini bağlayan Ali Helin’e baktı.

-Telefonunuzu alabilir miyim Helin Hanım?

-Telefonumu vermem Ali!

            Ali kontağı kapattı.

-Helin Hanım! Kurallarıma uymayacaksanız başkasıyla gidebilirsiniz. Orhan Bey’le konuşmadınız mı?

            Konuşmuştu. Telefonunu uzattı.

-Öff ya. Al. Gece boyu beni sıkıntıdan öldürmek mi istiyorsun. Amacın ne?

-Görevim sizi Diyarbakır’a götürüp getirmek Helin Hanım.

            Ali hem kendi hem Helin’in telefonunu hızlıca açtı. Telefonları ve bataryalarını torpido gözüne koydu. Hareket etti. Helin ilgisizdi ama sürekli aynı yerde döndüklerini fark etti.

-Niye dolanıp duruyoruz Ali?

-Bir sorun yok Helin Hanım. Takip edilip edilmediğimizi anlamam lazım. Yiyecek, içecek bir şey almamı ister misiniz?

-Fark etmez Ali. Ne alırsan al. Yemek için mola vermeyecek miyiz?

-Uzun bir yolculuk olacak Helin Hanım. 15 saat kadar. Normal güzergahı takip etmeyeceğim. Bursa-Eskişehir üzerinden Ankara Adana yoluna çıkacağım. Sonrasına bakacağız. Duruma göre Adana üzerinden mi Kayseri üzerinden mi gideceğiz, kararı yolda vereceğiz artık.

-Güvenlik değil mi?

            Ali dikiz aynasına gülümseyerek baktı.

-Evet Helin Hanım güvenlik. Seyahat için kara yolunu tercih ettiyseniz daha dikkatli olmak zorundayız. İstatistikleri göre uçak tüm seyahat araçlarından daha güvenli.

-Toplantıya çağıranlar güvenlik için kara yolunu tercih etmişler.

-Mantık olarak kara yolu hem güvenli hem de aşırı risklidir Helin Hanım. Araç takip edilirse ki bu mümkün, holding araçlarının tamamında takip sistemi var. Telefonlarda takip programı var. Güzergah bilinirse suikast yapmak çok kolay olur. Orhan Bey yolculuk sırasında Helin’in saçının teline zarar gelirse geriye gelme dedi. Hayatta kalmak için sizi sağ salim Diyarbakır’a götürüp geri getirmem gerekiyor.

-Ne olabilir ki Ali? Sıradan bir toplantı. Toplantıya katılacakların hepsini tanıyorum.

-Orasını bilmem Helin Hanım. Güvenliğiniz için olası en kötü durumlara hazırlıklı olmak zorundayım. Birkaç bilezik için insanların öldürüldüğü bir ülkede yaşıyoruz. Tedbirli olmak her zaman iyidir. Orhan Bey toplantıya katılacak herkese güvenmiyor.

-Orhan ağabeyim de sen de abartıyorsunuz Ali. İkiniz de göreceksiniz hiç bir şey olmadan gidip geleceğiz.

-Buna en çok ben sevinirim Helin Hanım.  Leblebi ister misiniz?

-Yok belki daha sonra. Başka kuru yemiş bulamadın mı?

-Leblebi mide ekşimesine iyi gelir, tokluk verir. O yüzden.

            Nihayet yola çıkmışlardı.

-Bizimle çalışmak için özel bir sebebin var mı?

-İşe ihtiyacım vardı Helin Hanım. Yapabileceğim en uygun iş.

-Karaşahinler hakkında ön bilgin olsaydı yine başvurur muydun?

-Elbette başvururdum. Maaş ve sosyal haklar gayet iyi. Niçin sordunuz?

-Biz renkle bir aileyiz Ali. Babam Abdülkadir Ağa 5 kadından 10 çocuk yapmış. Ali ağabeyim, İbrahim Hakkı ve Süleyman Yasin Diyarbakırlı. Orhan ağabeyim Mardin’li. Hızma ve Nuri Urfa’lı. İlhan ve ben Antep’liyiz. Çok geniş ve gökkuşağı gibi renkli bir aileyiz. Anladın mı?

-Anladım Helin Hanım.

-Babam emekli kaçakçı ve kamyoncu, Ali ağabeyim Holdingi sahibi, nakliyeci, Orhan ağabeyim Sarraf, İbrahim Hakkı mimar, Süleyman Yasin avukat. Hızma Mali Müşavir, İlhan otomotivci, ben ve Nuri reklamcı. Bu kadar renkli bir aileyi nereden bulabilirsin? Bulamazsın Ali. Bizim gibilerini bulamazsın.

            Yıllardır ailesinin kurallarına göre yaşamaktan nefret eden Helin içini dökme niyetindeydi. İçinde bulunduğu durumda konuşmaktan başka yapacak bir şey yoktu zaten.

-...

-Cevap vermiyorsun.

-Çalışanınız olarak aileniz hakkında yorum yapmam uygun olmaz. Ancak...

-Ancak?

-Abdullah ve Orhan Bey güvenliğinize çok önem veriyor.

-Verirler verirler. Özgürlüğümü kısıtlamak pahasına bana önem verirler. Ben önemli olmak istemiyorum Ali. Özgür olmak istiyorum anladın mı?

-Anladım Helin Hanım.

-Off ya. Sinirlerim bozuldu. Telefonumu ne zaman vereceksin?

-Özür dilerim ama Diyarbakır’dan önce veremem Helin Hanım.

Ali İstanbul çıkışındaki Karaşahin Petrol’de mola verdi. Helin petrol istasyonunun içinde sakıntıyla beklerken Ali arabayı yıkadı. Depoyu doldurdu. Arabayı çalıştırıp Helin’i çağırdı. Hareket ettiler. 

-Ailem hakkında ne biliyorsun Ali?

-Bilmem gerekenleri Helin Hanım. Abdullah Bey Holding Yönetim Kurulu başkanı CEO. Nakliye ve akaryakıt Abdullah Bey’in sorumluluğunda. Orhan Bey Sarraf, Güvenlik sorumlusu. İlhan Bey Otomotiv ve sigorta işiyle ilgileniyor. Hızma Hanım Holding Mali Müşaviri. İbrahim Hakkı Bey Mimar. İnşaat sorumlusu. Siz ve Nuri Bey Reklam, pazarlama ve Halkla İlişkiler. Baş şoför Hasan Bey’in anlattıkları bu kadar.

-Bunlar herkesin bildiği şeyler Ali. Bilmediklerini de ben anlatayım. Başka türlü vakit geçirmem mümkün değil.

            Ali’nin marketten aldığı karışık çerez poşetini açtı.

-Hepimiz babamdan korkuyla karışık çekiniriz. Ali ağabeyimi severiz. Orhan ağabeyimden korkarız. İbrahim Hakkı şantiyeleri gezmekten fırsat bulursa bizimle olur. Zevkine düşkün, neşeli kapitalist. Hızma Müşavirlik dışında profesyonel anne ve ev hanımı. İlhan Playboy. Ama işinin ehlidir. Kendi test sürüşü yapmadan araba satmaz. Ot içmekten kafasını toplayabilirse araba tasarlar. Nuri koltuğuna oturmadan akşamı eder. Sen engellemeden önce ben açılış, davet gezerdim. Bunları biliyor muydun?

-Anlattıklarınız özel şeyler Helin Hanım. Bilmeme gerek yok.

-Konuşmamakta ısrarcısın Ali ha! İstediğin zaman bilmediğin yok. Geçen gün lafı Neco’nun ağzına tıktın ama.

-Kusura bakmayın Helin Hanım. Adamın tavrı yüzünden.

-Neco’nun tavrını bende sevmem. Konuya müdahil olman iyi oldu. Bizim de işimize geldi.

 

( Bereli 41 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 2/18/2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu