Adem İle Havva / Naci İle Naciye ( Biz Ensest İlişki Çocukları Mıyız? (
ADEM İLE HAVVA / NACİ İLE NACİYE ( BİZ ENSEST İLİŞKİ ÇOCUKLARI MIYIZ? ( 1. BÖLÜM )
Bu yazı sebebiyle bazı arkadaşlar tarafından topa tutulabilirim. Ancak yine de adım gibi eminim ki şu yazacaklarım neredeyse herkes tarafından sessiz olarak düşünülür ama sesli olarak dile getirilmez. Çünkü maalesef bizlere din diye öğretilmiş olanları hep hap gibi yutmak ama ne olduğunu- niçin yuttuğumuzu sormamamız öğretilmiştir. Ya da '' Yahu yüzlerce senedir böyle biliyorduk. Sen herkesten daha mı iyi biliyorsun? Atalarımız dedelerimiz böyle kabul etmişler biz dahi böyle kabul ettik'' der noktayı koyarız.
Noktayı koymasına koyarız ama o nokta maalesef bir soru işaretine ya da ünlem işaretine dönüşür ve içimize taş gibi oturur.
Evet... Konu oldukça çetrefilli bir konu. Adeta Anayasamızdaki değiştirilemez- değiştirilmesi teklif dahi edilemez maddeler gibi bir şey. Yani tartışmaya açılması bile maazallah ebediyen cehennemde yanmamıza sebep olabilir(!) O sebeple çeneyi kapatmak lazım.
İyi de vatandaş soruyor:
Ne mi soruyor? Hemen açıklayayım.
Bir kaç yıl önce bir vatandaş Necmettin Nursaçan adlı ilahiyatçı hocanın çeşitli konularda fetva verdiği bir programa bağlandı ve aynen şunu sordu:
'' Hocam ! Ben evli ve iki çocuk sahibi bir insanım. Karımı da çok seviyorum. Ama daha yeni öğrendim ki karım meğer benim süt kardeşimmiş. Şimdi ben ne yapmalıyım?''
Hoca '' Karını derhal boşaman gerekir. Bir Müslüman süt kardeşiyle evli olamaz'' Diye cevap verdi.
Peki bir Müslüman kendisini emzirmiş bir bir kadının oğluyla veya kızıyla evlilik yapamadığına göre bir peygamberin evlatları nasıl olur da birbirleriyle evlenir?
Düşünün ki bir tarafta sizinle hiç bir kan bağı olmayan bir insan var. O insan sizi doğuran anne değil. O kadının kocası sizin babanız değil. Kadın tüm ömrü hayatı boyunca bir kereye mahsus siz bebekken memesini ağzınıza dayamış siz de onun sütünü emmişsiniz. Hepsi bu. Ama o kadının kızıyla( ya da oğluyla ) evlenmeniz en büyük günahlardan biri ama Adem koskoca bir peygamber hem de kendisine 10 sayfa gönderilmiş olan bir peygamber olduğu halde onun aynı anneden ( Havva ) ve aynı babadan ( Adem'in kendisi ) doğmuş çocuklarının birbiriyle evlenmiş olmaları yasak değil? Böyle bir şeyi benim mantığım kabul etmiyor.
''Eeee ne yapalım senin mantığın kabul etmiyorsa? Senin mantığın kabul etmiyor diye İslami bir gerçeği red ve inkar mı edelim yani?'' Diyenler olacaktır mutlaka.
Peki '' İslami gerçekler '' dediğiniz şeyin İslamla uzak yakın bir ilişkisi yoksa?
Şu İslami gerçekler diye önümüze konan ve hatta maalesef 1600lü 1700lü Yüzyıl Osmanlı Minyatürlerinde bile resmedilen o iğrenç iş ( Resme dikkatlice bakın ) yani Adem peygamberin evlatlarının birbirleriyle ensest ilişkiye girmeleri ve insan neslinin böyle bir ensest ilişkiyle çoğalmış olması İslam'ın değil de tamamen tahrif edilmiş Tevrat'ın daha doğrusu Tevrat'ın Aramice çevirisinin marifetiyse?
Dahasını söyleyeyim: Tahrif edilmiş Tevrat da bu sapık ilişki durumunu Sümerlerin mitolojik hikayelerinden biri olan Lahar- Anşan hikayesinden almışsa... ( Lahar ve Anşan Sümerlerin baş tanrısı Enlil'in çocuklarıdır. Biri kız( Anşan ) biri erkek( Lahar) olan bu tanrı ve tanrıçanın görevi tanrılara gıda sağlamaktır. Lahar ve Anşan birbirleriye ensest ilişki yaşamaktadırlar. )
Şimdi bakın nereye geliyoruz?
Eski Ahit'in Aramice çevirilerine göre Habil ve Kabil'in birer ikiz kız kardeşi vardı ve birbirlerinin kardeşiyle evlenmeleri istenmişti. Kabil'in ikizi, Habil'inkinden daha güzel olduğu için Kabil bu değiştirmeyi kabul etmedi.
Evet.. Hz. Adem'in çocukları arasında bir ensest ilişki olduğu ilk olarak nerede dile getiriliyor? Eski Ahit'in Aramice çevirilerinde.
Dahası Kabil'in Habil'i öldürmesinin asıl sebebinin Tanrıya sunulan kurbanlardan yüce Tanrının Habil'in kurbanını kabul edip Kabil'in kurbanını kabul etmemesinden çok bu kız kardeş meselesi olduğu dile getiriliyor.
Peki Kur'an ne diyor?
Kur'anın ne dediğini geçmeden Peygamberimize Kur'an ayetleri inmeden önce Arabistan'da mevcut olan bir sapıklıktan bahsedelim:
Hz. Muhammed döneminde henüz konu ile ilgili herhangi bir ayet nazil olmadan önce Araplarda bir adet vardı: Bir erkek babasının ölümü halinde üvey annesinin üzerine bir elbise atarak ‘’ Babamın malına varis olduğum gibi karısına da varis oldum’’der, üvey annesi ile evlenebilirdi.
Bu durum ile ilgili bir konu peygamberimize iletilince Nisa Suresinin 23. Ayeti nazil oldu.
O ayette mealen: Size (şunlarla evlenmeniz) haram kılındı. Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşin kızları, kız kardeş kızları, sizi emzirmiş olan (süt) anneleriniz, süt anneden kız kardeşleriniz, kadınlarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz kadınlarınızdan olup, evlerinizde bulunan üvey kızlarınız. Fakat eğer onlarla henüz birleşmemişseniz, o taktirde (onlarla evlenmenizde) sizin üzerinize bir günah yoktur. Ve sizin sulbünüzden gelen oğullarınızın eşleri (kadınları) ve iki kız kardeşi bir arada (nikâh altında) toplamanız. Geçmişte olanlar hariç. Muhakkak ki, Allah Gafur’dur, Rahîm’dir.
Diyordu.
Biz konumuz ile ilgili kısma bakacak olursak bir erkek annesiyle, kız kardeşi ile, halasıyla, teyzesi ile, anneanne ve babaannesiyle, üvey annesi ile ve süt kardeşi ile evlenemiyor, onunla bir cinsel ilişkiye giremiyordu. Allah yasaklamıştı bu tür evliliği ve cinsel birleşmeyi.
Peki o zaman insanlar Adem ile Havva’dan doğarak dünyaya geldi iseler. Yani Hz. Adem ile Havva yaratılan ilk insanlar ise onlardan doğan çocuklar birbirleriyle mi evlendi? Aralarında bir nikah akdi olduğu da şüpheli. Daha doğrusu bilmiyoruz. Eğer oldu ise Adem Peygamber kendi çocuklarının birbirleriyle evlenmesinin nikahını da mı kıydı?
Ve en önemli soru: Tüm bu işler bir Peygamber olan Adem döneminde böyle yürürken yine bir peygamber olan Hz.Muhammed( S.A.S) döneminde niçin ayet ile kesin olarak yasaklandı?
Ayrıca mesela Roma en sapık dönemlerinden birini Caligula zamanında yaşamıştır ki Caligula kız kardeşi Drusila ile ensest ilişki yaşıyordu ve ona '' Gel evlenelim'' Dediğinde Drusila '' Roma'da kardeş kardeşle evlenemez. Kral olsan da bu yasaktır. Halk tepki gösterir.'' Diye uyarmıştı Caligula'yı.
Yani Roma'da bile üstelik en sapık dönemlerinde bile bir insanın kız kardeşiyle evlenmesi yasaklanmışken ''Adem Peygamberin evlatları birbirleriyle cinsel ilişkide bulundu'' demek insanı ''Eşref-i mahlukat'' olarak yaratmış olan Allah'a iftira etmek anlamına gelmez mi? Eşref-i Mahlukat olan insanın fıtratına uygun mudur kız kardeşi ile cinsel ilişki?
Hâşâ sümme hâşâ Caligula'nın kızkardeşi Drusila'da bile zerre kadar da olsa ahlaki bir değer var ama tüm noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah böyle bir ahlaksızlığa Hz. Adem dönemi için dahi olsa '' Benim şu anki şeriatım budur'' Diyerek izin veriyor (!) Bunu akıl ve mantığın kabul etmesi mümkün müdür?
Akıl ve mantık kabul etmediği için bir vatandaş İslami bir siteye sormuş. Aynen şöyle:
SORU: Hz. Âdem ve Havva’nın çocukları neden evlenmiş, yani kardeş kardeşe nasıl nikah kıyılmış? Bu mümkün müdür, böyle bir şey var mıdır? Bundan kardeşlere nikâh düşer, bunu mu çıkartmalıyız?.. Dinimizde böyle bir şey var mıdır?
O İslami site aslında hepimizin çok duyduğu hikayeyi anlatmış.
CEVAP: Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Âdem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu. Habil’le beraber doğan kız çirkin, Kabil’le birlikte doğan kız ise güzeldi. Bu durumda Hz. Âdem, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istedi. [ RESMEN ESKİ AHİT'İN ARAMİCE ÇEVİRİSİNDEKİ YORUMUN ANLATILDIĞININ FARKINDASINIZDIR MUTLAKA ]
Hz. Âdem buna müsaade etmedi ve meseleyi Allah’a havale etti. Cenab-ı Hakk’tan gelen emir üzerine her ikisinin de Allah’a birer kurban takdim etmelerini, hangisinin kurbanı kabul edilirse Kabil’in bacısının ona ait olacağını söyledi. Bunun üzerine Kabil bir demet buğday, Habil de bir koyunu kurban olarak takdim etti.
Gökten inen bir ateş Habil’in kurbanını aldı, Kabil’inki olduğu yerde kaldı. Bu durumda Habil haklı çıkmış ve kızı almaya hak kazanmıştı. Fakat Kabil iyice çileden çıkmıştı. Bu hâdise Kur’ân’da şöyle anlatılır: [ LÜTFEN ÇOK DİKKAT ALLAH AŞKINA... İSLAMİ SİTE(!) BİZE RESMEN TAHRİF EDİLMİŞ TEVRAT'I KUR'AN DİYE SOKUŞTURUYOR AMA NE YAZIK Kİ BİZDE PEK ÇOK HOCAMIZ DA OLAYI BÖYLE ANLATIYOR ]
DEVAM EDİYOR İSLAMİ ( ! ) SİTE:
“Onlara Âdem’in iki oğluna dair haberi hak ile oku. Onlar birer kurban takdim ettiklerinde, birisinin kurbanı kabul olunmuş, diğeri kabul olunmamıştı. Kurbanı kabul olunmayan diğerine ,‘Ben seni öldüreceğim.’ dedi. O da, ‘Allah ancak takva sahiplerinin kurbanını kabul eder.’ diye cevap verdi."
“Habil şöyle devam etti: ‘Eğer sen öldürmek için elini bana uzatırsan, ben seni öldürmek için elimi kaldıracak değilim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım. Dilerim ki, sen benim günahımı yüklenesin de, cehennem ateşinin ehlinden olasın. Bu da zalimlerin cezasıdır.’ "
“Sonra nefsi, kardeşini öldürmeyi ona kolay ve hoş gösterdi; o da kardeşini öldürüp hüsrana uğrayanlardan oldu. Sonra Allah, kardeşinin cesedini nasıl örteceğini göstermek için, ona, yeri eşeleyen bir kargayı gönderdi. Kabil, ‘Yazıklar olsun bana!’dedi. ‘Şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini örtemedim!’Artık o yaptığına pişmanlık duyanlardan olmuştu.” (Mâide, 5/27-31)
Şimdi… Allah rızası için elinizi vicdanınıza koyun. Bizzat bahsettiğim o İslami Site kendisi bize Maide Suresinin 27 ile 31. Ayetleri arasındaki ayetlerin mealini veriyor.
Bu mealde siz Havva anamızın hep ikiz doğum yaptığını, bunlardan birisi erkek, diğeri de kız olduğunu, Hz. Âdem’in, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendirdiğini, Habil’le beraber doğan kızın çirkin olduğunu, Kabil’le birlikte doğan kızın ise güzel olduğunu, bu durumda Hz. Âdem’in, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istediğini, fakat Kabil’in buna razı olmadığını, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istediğini. Hz. Âdem buna müsaade etmeyerek ve meseleyi Allah’a havale ettiğini, Cenab-ı Hakk’tan gelen emir üzerine her ikisinin de Allah’a birer kurban takdim etmelerini, hangisinin kurbanı kabul edilirse Kabil’in bacısının ona ait olacağını söylediğini, Bunun üzerine Kabil’in bir demet buğday, Habil’in de bir koyunu kurban olarak takdim ettiğini. Gökten inen bir ateşin Habil’in kurbanını aldığını, Kabil’inkinin olduğu yerde kaldığını. Bu durumda Habil haklı çıktığı ve kızı almaya hak kazandığını. fakat Kabil’in iyice çileden çıktığını görebiliyor musunuz?
Hepsinden geçtim. Maide Suresinin 27-31. Ayetlerinde '' Habil ve Kabil adlarını gösterin bakalım. ''
DURUN MAİDE SURESİNİN 27- 31. AYETLERİNİN MEALİNİ DE YAZAYIM HEP BİRLİKTE BİR DAHA BAKALIM VAR MI ADEM PEYGAMBERİN OĞULLARINA '' SEN ŞU KIZ KARDEŞİNLE EVLENECEKSİN SEN DE ŞUNUNLA EVLENECEKSİN '' DEDİĞİNE DAİR BİR İFADE?
MAİDE SURESİ 27. AYET: Onlara, Âdem'in iki oğlunun haberini gerçek olarak oku. Hani ikisi de birer kurban sunmuşlardı da, birinden kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. Kurbanı kabul edilmeyen, "Andolsun seni mutlaka öldüreceğim" demişti. Öteki, "Allah, ancak kendisine karşı gelmekten sakınanlardan kabul eder" demişti.
MAİDE SURESİ 28. AYET. "Andolsun! Sen beni öldürmek için elini bana uzatsan da ben seni öldürmek için sana elimi uzatacak değilim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım."
MAİDE SURESİ 29. AYET. "Ben istiyorum ki, sen benim günahımı da, kendi günahını da yüklenip cehennemliklerden olasın. İşte bu zalimlerin cezasıdır."
MAİDE SURESİ 30. AYET. Derken nefsi onu kardeşini öldürmeye itti de onu öldürdü ve böylece ziyan edenlerden oldu.
MAİDE SURESİ 31. AYET. Nihayet Allah, ona kardeşinin ölmüş cesedini nasıl örtüp gizleyeceğini göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi. "Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini örtmekten âciz miyim ben?" dedi. Artık pişmanlık duyanlardan olmuştu.
Hani Habil hani Kabil? Kız kardeşle evlenme bu beş ayetin neresinde? Adem Peygamberin çocuklarının çaprazlama olarak birbirleriyle evlendikleri bu beş ayetin neresinde?
********
Aslında konuya direkt daldık çok önemli bir soruyu unuttuk: Hz. Adem yaratılan ilk insan mıydı yoksa sorumluluk sahibi ilk insan mıydı?
Peki Naci ve Naciye kim?
Hepsinin cevabı inşallah gelecek bölümde.
RESİM :
Nakkaş Osman'ın minyatüründe Adem İle Havva ve ikiz(!) çocukları... Sol alt köşedeki ikiliye dikkatinizi çekerim. [ Nakkaş Osman 16. Yüzyıl sanatçılarından olup II. Selim ve III. Murat dönemlerinde yaşamıştır.]
(
Adem İle Havva / Naci İle Naciye ( Biz Ensest İlişki Çocukları Mıyız? ( başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
14.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.