İsimlerini saymaya gerek yok,zincir marketler denilince herkes biliyor ve devir  artık onların devri diyebiliriz,hem her mahallede bulunmasından hem de ürün çeşitliliğinden dolayı.Her  hafta indirimlerin olması milletimize çok cazip geldi ayrıca elekronik eşya satmasıyla ise  müşterilerini kendisine bağlamayı başardı.Zincir marketlerin  saltanatı yerini koruyor  her ne kadar zam üstüne zam gelse de.

Tüm bu değişmelere ve gelişmelere ayak uyduramayan mahalle bakkalları ise çoğu kendi yağıyla kavrulurken çoğu iflas etti.Aldığı ürünlerini aldığı fiyattan da satsa,müşterisi yok denecek kadar kalmadı,sadece sigara,alkol ve ekmek satarak ayakta kalmaya çalıştılar ve gelen faturaları ödemekte zorluk çektiler.

Mahalle bakkalı Rıfat amca bunlardan biri,eşe dosta,konuya komşuya her ne kadar yardım etmişse de bunun karşılığını alamaz ne derler,insanoğlu çiğ süt emmiştir.

Eski müşterilerini yeniden kazanabilmek  için o da bazı indirimler yapar  ve bakkalın kapısına penceresine:
"Temizlik ürünleri yarı fiyatına."
"Ayçicek yağı 20 tl."
"Bir kilo yoğurt alana bir kilo da bizden."
"Tüm kırtasiye malzemelerinde  yüzde  otuz indirim."yazar fakat kimse de dönüp arkasına bakmaz,üstelik
"Bozuk malzemelerini bize satacak indirim adı altında,şimdiye kadar aklı neredeydi,bunca zamandır kanımızı emdiği yeter," diyerek söylenirler mahalle halkı hiç de alışık olmadıkları bu manzara karşısında.

Hem dikkat çekebilmek için hem de acındırma edebiyatı  yapmak için önce "devren kiralık"ilanını asar sonra da "devren satılık"ama kimse gelip yüzüne yine bakmaz.

Doğanın yasasıdır,küçük balıklar büyük balıklara her zaman yem olurlar.



( Küçük Balıklar başlıklı yazı berberce tarafından 11.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.