Müşteriyi kazıklamanın " ticari zeka", halkı devamlı kandırmanın"siyasi zeka",ambulans arkasına takılmanın "pratik zeka",şike yaparak kazanmanın "sportif zeka",niyeti suistimal etmenin  "kıvrak zeka", kopya çekmenin "öğrenci zekası",  bu sözün kime  ait olduğunu bilmiyorum ama  çok haklı,sosyal  medyada sıklıkla karşıma çıkıyor ve her seferinde okuyorum. Yasak aşkın  adı" sevgili", rüşvetin adı "bahşiş"  buna ek olarak söylenilebilinir.

- Ne olacak bu memleketin hali,diye sordu genç adam, biraz endişe içindeydi.
-Su akar yolunu bulur yiğen,dedi,adam  kendinden emin bir şekilde.
-Emmi,dedi,hayırdır sen iflas  mı ettin yoksa başka şehre mi taşınıyorsun,aylardır duvarından 'kapatıyoruz,' bankartı inmiyor.
-Burada yirmi yıllık esnafım yiğen , dedi, artık buralı oldum sayılır,şükürler olsun  kazancım da iyi ne iflas ettim  ne de başka şehre taşınacağım.
- Neden kapatıyorsun  iş yerini o zaman emmi,diye sorduğunda şu cevabı almıştı:

-Burası turistik yer yiğen,kimse kimseyi tanımaz ve müşteriler  hafta bir hep değişir,kimi acıdığından kimi merakından kimisi de 'bak kapatıyormuş mallarını yarı fiyatına verir,'diyerek benden alışveriş yapan çok olur.



( Kapatıyoruz başlıklı yazı berberce tarafından 24.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.