Ilıman bir iklim olabilirdim meylettiğim huzurun dökümlü eteklerinden dökülen taşlar misali taçlandığım kadar aşkın hikmeti ve rahmeti ile.

Usuldan ölebilirdim de sessizliğin gürültüsünde duyduğum ilk ses iken annemin dudaklarından dökülen ninninin dokusunda.

Yangınım ben.

Yaralı bir mızrap göğün kırık tamburunda eşlik ederken şarkılar ve asılı olduğum şahikanın kanadına doğan güneşim, yağan karım: meczup bir iklimim ya da bir dervişin zikrinde saklı fikrine eşlik ederken umudun ve hayalin tekerlek izinde saklı ölü bir kuşum ölgün kanatlarında aşkın kayrasında yalnızlığın süt-liman bir denize öykündüğüm kadarım gel gör ki: en hoyrat en delişmen dalgayı en çok da kendimle dalga geçtiğim yoksa…

Yoksa bir dalgakıran mıyım kırık kanatlarımda saklı iken solungaçlarım ve sitemim düş fakiri insanlardan yana çünkü ben en çok düşlere denk düşerim ara ara aşka düştüğüm yetmedi yere kapaklanıp dizlerimin bazense dizelerimin üstüne düştüğüm kadarım ve üşüdüğümden de öte üşüten aklımda saklı iken feryadım ve soğuk ellerime en iyi gelendir annemin dokunuşunda saklı iken annemin eksik etmediği duaların sayesinde ayaktayım.

Ben bir kıtayım:

Asya ya da Afrika.

Ben binlerce kıtayım bazen konduğum Özdemir Asaf bazen Atilla İlhan ve aşkın gözyaşıyım.

Umudum ben umurunda olmasam da insanların.

Uğurumsa ruhumdaki kat izi ve sevginin meali.

Utkumda saklı tutulan nutkum ve ufkun bitiminde yeniden doğarım yeniden ölmeye meylettiğim her gün batımında şevkle ve kıvançla karşılarım geceyi…

Ben geceyim de hem de en karasından geçinemediğim kadar kendimle geçkin bir şarkı ya da geçkin bir kadın değilim çünkü bin yaşıma erdiğimin ertesi sürüklediğim kadar da çocuk kalbimi içinde yürüdüğüm o dehlizde yanan bir Yıldızım, yakaran aşkla Rabbine: kâh gülüm kâh bülbülüm ve ismimin ferinde yaşattığım kadar aşka meylettiğim o beşinci mevsimi hedefinden vurduğum kadar da yüreğimi bazen ıskalasam da hayatı en çok da mutluluğu…

Göğün küpeştesiyim.

Rabbimin kuluyum.

Sevginin kölesiyim ve aşkın alın teri çünkü sevmeyi bana ilk öğreten idi annem ve de en çok sevdiğim ve sevincim bazen içimde kalan ukdenin nefsime darp ettiği kadar nefesim kesilene değin koştuğum s/onsuzluğun koşu bandında bazen bozulan fabrika ayarlarıma iştirak ederken hayallerim ve işte buğusuyum gölün ve işte buhranıyım melankolinin ve işte büyüsü yaşamın ve gözümde büyüttüğümden de fazlası iken hayallerimden bana yansıyan.

Uyuyan Prensesim ve alnıma konan masum busenin eşliğinde en çok da şu son bir yıldır ansızın uyandığım güzellik uykumdan arda kalan bir arbedeyim.

Ben bir hikâyeyim aslında binlercesi.

Şiirden öte yaşadığım ömürdür bir bilmece babında her günüme eşlik ederken de yazacağım şiirlerin büyülü kalemiyim varlığından bana yansıyanla daha da büyüttüğüm bir yangın iken İlahi Ateşin her bir kıvılcımında yetmedi çakan şimşeklerin nazarında ve göğün çatısında saklı yavru bir kuşum kuş kadar yüreğimde saklı iken devasa kâinat ve işte elimde dev asam ve işte kalemim ve işte matemim ve işte şerh düşülesi duygularımın buklesinden sızarken heceler hızmasıyım yalnızlığın ve Sırça Köşkümde saklandığım kadar aşkla ve iman güzümle aklandığım kadar barındırdığım sonsuzluğun hicvinde saklı güneşim:

Asla batmayan.

Asla balçıkla sıvanmayan…

Aslında annemin de neşesiyim aşkın ihbar ettiği kâh gül kâh bülbül meftunu olduğum kadar sevginin müteşekkir olduğum kadar Rabbime şükürler olsun ki annemdir bana sevmeyi öğreten ve karşılıksız seven tek insan…

Huda’mın izinde.

Hüsranımın gizinde.

Baş koyduğum yoldan da dönmeyeceğim kadar ant içmişken Kutsal Kitabın üstüne…

 


( Ben.... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 11/28/2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu