Çok değerli Âdem Hocamın son şiirine yazdığım âcizane nazirem…





Rengi yoktu şiirin öncemde saklı gizin bir şiir gibi teselli vereceğini nereden bilebilirdim hem yüreğime şiir denen tokayı takana değin rest çektiğim iken dünya işleri ve sevgi iken yüreğimde saklı o devasa mabedim şiirlerle örülü duvarları şiir kokan yeryüzü adını henüz koymadığım bir duygu asla da bana yabancı olmayan bir dürtü iken malikânemde konakladığım anbean günbegün uyuyan iklim ben ki…

Putları yıktığım sevgimle kırdığım potlarım ve ruhumdaki asil poların sıcacık varlığı.

Küskündüm dünüme dün gece başımı koyduğumda şiire kalemin kan kustuğu dile gelmediği kadar bana uyku yoktu rahat bir rüyada gördüğüm her kâbus şiirin tarifesinde eksik bir name babında.

Rötarlı duygularım.

Şair kimliğime hali hazırda alışkın olamadığım.

Sadece şiir değilim nicesine tekabül ettiğim kadar yaşadığım hayat ve onca tevafuk şiirin nezdinde top tüfek kuşanmışçasına imgelerle sağalttığım acılarım ve hüzün heybemden taşan anılarım anlarım top yekûn şiir soluduğum bir evren bir mecra.

Sevginin dili şiir.

Şiirin dili bir o kadar hüzün.

Hüznün mecrası umutla iştigal binlerce dua binlerce rüya ve şiire meyleden yeryüzü gökyüzü konuşlu olduğumsa şiirin alfabesi s/onsuzlukla mutabık olduğum kadar kayramda tarhında yalnızlığın salkım saçaksa varlığım ve söküklerim illa ki kalemle şiirle diktiğim örtülü ödenek misali kabımdan taştığım ruhumdan sökün eden nice ben nice şiir tası tarağı toplayıp da tam da gidecekken hem de kendimden.

İçimdeki sarkaç iş başında.

Kalemse gün ve gece nöbete kalmışken ve alt belleğim bir bir kayıt ederken yaşanmışlıkları yaşamaya dair nice hayali umudu gök kuşağı ile de sarıp sarmaladım mı şiir şiir açan yüreğim şairane bir izdivaç kalemimin nüksettiği o devasa yağmur sağanak şiir ekip şiir b/içtiğim hem de yerle yeksan olmuşken varlığım tokalaştığım dizeler…

Mademki dövmedim hayallerimi şimdi sırasıdır dizelerimi dönmenin de vaktidir nasıl ki şiir açar yüzüm şiir içer ağzım şiir gibi de kokarken sevgim ve ikbalim ve heyecanım ve yalnızlığım ve hezeyanlarım bir bir dönüşür şiire ruhumun çeyiz sandığında saklı sözcüklerim, duygularım.

Göğün mantalitesi.

Yerkürenin izafi gölgesi.

Şiarım mademki s/onsuzluk ve sevgi ikliminde seker benim sözcüklerim.

Yalıtılmışlığım hayattan yalnız ve hoyrat bir rüzgârım hem ben tatlı tatlı içine esen.

İçtimada yürek ve kalem.

Arz edilesi sözcüklerle talep bulmalıdır hem benim sevdam nasıl ki kâğıda ve kaleme saplantılı bir aşk beslerim sektiğim her hecede ise içimdeki çocuğu teselli ederim.

Renkler doğam.

Sözcükler gözüm açık/kapalı gördüğüm rüyam.

Yalnızlığımın esiri eseri nasıl ki şiirlerim varsın olsun bir başıma sekeyim bir duygudan diğerine tekil hanemden de firar ederim şiirin nezdinde sakata gelse de kimi sözcük sarıp sarmalarım anaç kalemimle sarmalında aşkın hizaya gelir duygular ve esen şarlatan rüzgâr bir o kadar yakamdan da düşmezken şiirlerim lakin ben hali hazırda bir şair değilim…

Şairane mizacı usta kalemlerin.

Şirin bir gülümse hâsıl olur ne zamanki konsam yüreklerine.

Aşkın hası ve şiirdir yüreğin radarı.

Yalnızlığın kaç bayt olduğundan ziyade ruh ikliminde yazılan şiirlerle içli dışlı şairane bir özlemle en çok da kendime meylettiğim ve işte Yüce Rabbin Dergâhında önünü alamadığım bir coşkuyla şiirde buldum ben İlahi Aşkı ve kozamdan firar ettim edeli…

Şairane üslubu şairlerin kaleminde saklı o nüktedan seyir ve işte sefasını sürdüğüm kadar kederin şiirlere yaslarım başımı ve kalbimi bir batında doğar hem benim şiirlerim gün ve gece gibi birbirimizden ayrı kalamadığımız kadar aralıksız Rabbime şükrederim.

Şair değilim lakin şairane bir ruhtur ve yürek taşıdığım.

Şair değilim lakin şairane bir üslupla göç ettiğim kadar kendimden kendime ulaşma telaşı ile şiirler ekerim yüreğin tarhına ve gün sonunda açar şiirlerim endamlı bir çiçek gibi miski amber kokan imgelerdir sırdaşım ve kalemimle meşk eylerim şiirin de izdivacına talibim madem ezelden…

 


( Nazire-şairane Mizacı Usta Kalemlerin... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 12/8/2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.