‘bir hiçlik adeta bendeki çığlığımı duymayan sizlere

söylenmezken ölümüm radyoda 

kalbimdeki söküğü teğellemeye kelimeler yetmez

dün gece kara bir kefen gibi üzerime giydiğim 

allı pullu sen, yıldızlara konu olan sen, gölgeme çelme takan sen 

yaşıyorum san diye, 

gördüğüm rüyadan kendimi cimcikliyerek uyandırdığım ben 

hiçlikte buluşalım ben ki o zaman taşırım ahrazlara seni

karşımdaki masada seni görürken ben 

dostumun gözlerinde mutlu olurken hüzünlendim bir seher vakti

ölüm ki keyiflidir, 

ölmesini bilene…’’(Alıntı)

 

 

Düş tekkem, sevgili bayım…

Hani, hani sevgisizliğin üstünü atlas yüreğimle örttüğüm bir muamma gibi üstüne üstük zimmetli iken sözcüklere zanların arifesinde hali hazırda savunma makamıyım madem bir avuntudan ziyade savunulası yüreğimde saklı iken düşlerim ve düşlemsel mizacımla nasıl da dip dibeyim.

Ölümmüş meğer duyulmayan o çığlık.

Ölümüne sevdiğim sevdiklerim.

Kanamalı yüreğimin yarısını b/öldüğüm annemle bir düş sepetinde yaşarken ikimiz dip dibe.

Frapan bir yansıması var bulutların ben ki:

Şiirlerle soluklandığım ve şiir yiyip şiir içtiğim kadarım.

Rakımım belli.

Rabıtasıyım aşkın.

Rengim beyaz ve saklı tutulası masumiyetim peyda olan ansızın o ilham dolu bulutların sağanağına yakalandığım izini sürdüğüm o gizem; t/aşkın hecelerinde ilhamın yana yakıla sevdiğim yazdığım kadarım madem…

Ah, yüreğimde tüten o matem ve annemin dualarında yükümü hafifleten Mevla’ma minnettarım sadece.

Minnet etmediğim bir Allah’ın kulu.

Meylettiğim o yol ki: aşkın ufku.

Mealim sevgi içim dışım taşkın solumdaki vurgun hali hazırda şaşkın mizacım, umuda ve hayallere yakalandığım.

Bilinmezin ta kendisi iken hayat.

Basmakalıp sorulardan başımı aldığım kadarım.

Bir radarım da eş minvalde elbet yüreğin atarı acının saltanatı eşlik ederken bana yattığım dünya denen kabirde.

Tabiri caizse ölüm yakın duran.

Tabiri caizse umudun peçesinde saklandığım.

Uçuşan tül perdenin yırtığında ve sökülen dikişleri hüzünlü yüreğimin minvalinde sadece Allah aşkı ile sadece mevsim ile sadece umut ile s/özlendiğim ve yüreğimden atamadığım rüzgârın üşüttüğü rengimle kâh solduğum kâh açtığım nasıl ki Hünkârım yüce Mevla nasıl ki O’nun Hükümranlığında adımlarım cenneti…

Öksüz kalmamak adına tüm duam.

Öksüz ve yetim: ikisini bir arada kaldıramam.

Bir kaldıraç ise kalem.

Bir de bilmediğim kalibresi şakağıma dayalı namlunun ucundan firar eden mermiler değil mermerden ağır deyimler ve saf tuttuğum s/afiyet yüklü bir mecrada Ala çatısında hüznün dem tuttuğum yaldızlı yıldızlı geçmişimin yolculuğunda belki de Cunda adasıdır terk ettiğim kimliğim inzivada geçen ömrüm ve seferisi olduğum iklim.

Bir şatafatlı yalnızlıktır ki benimkisi.

Alı al moru mor.

Bir hengâmede doğan şiirin tecellisi ve işte teselli bulduğum huzurun peşinde bir iklimden diğerine seken Kaldırım Serçesi.

Hazzın değil.

Haiz olduklarımın neticesi.

Yetinmeyi bildiğim kadar yetemediğim insanların acı dolu hikâyesi.

Açığa alınmış bir memur gibi belki de ya da…

Bakaya kalan bir askerin üniforması.

Sökülen yüreğimden dökülen dikiş izleri d/işlediğim kalemin hicvi ve hicreti:

Gök gözlü annemin varlığından doğan umudun güneşin resmini çizmek bir anlamda benimkisi.

Beni bana sunan evrenin hikâyesi ve ikamesi.

Şairin de dediği gibi hem:

‘’ Ölüm ki keyiflidir

Ölmesini bilene…’’

Ön sözü umut olan hayatın dairesinde saklı o son halka yeter ki sevdiklerimin acısını yaşatmasın bana Huda: ben ki ölmeye dünden razı üstüne üstük defalarca ölebilmenin mealinde saklı iken hikâyem ve hayatım dibini gördüğüm kadar da yaşamın…

 


( Öksüz Kalmamak Adına Tüm Duam... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 27.01.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu