Merhaba ben Kamuran bizim buraları bir bilseniz çok seversiniz.Dağlarında kekik kokusu,ovasında yeşillikler,kuş cıvıltıları görseniz bayılırsınız..

         Size biraz kendimden bahsedeyim. Ben çoban durmuşun kızıyım köyde tarla bahçe işleriyle geçinen bir aileydik, çok küçük yaşta tarlalara çapa yapmaya pamuk toplamaya zeytin çırpmaya giderdim. Hiç bir işten kaçınmaz yaptığım iş için heveslenirdim. Bu şekilde çalışırken zorunlu okunması gereken ilk okul çağına geldim bizim orda kerpiçten yapılmış, biraz rutubet almış öğretmenin bile zar zor geldiği bir okul binamız vardı. Annem beni okula yazdırmaya götürdü fazlasıyla hevesliydim okula yazıldım daha sonra okulun ilk günü geldi çattı önlüğümü giydim beslenme çantamı aldım. Vardım köy okuluna Zaman geçtikçe çok fazla arkaadaş edinmiştim. Derslerimde çok iyiydi hep takdirname getiriyordum. aradan 8 yıl geçti ben ilk okulu ve orta okulu bitirdim. Başarılıydım ama ne fayda babama göre kız çocuğu ilköğretimi bitirse yetermiş okuyupta napılıcakmış ileride telli duvaklı gelin olup kocama hizmet edecekmişim. Ne kadar içerlensem de ne liseye gidebildim ne üniversiteye evde dizimi kırdım oturdum. Hocalarım parlak bir kariyer pilanlanması yapabileceğimi söylüyordu ama nafile. Belli bir süre sonra eve görücüler gelmeye başladı bile babam beni danyal diye birine verdi. Düğünümüzü yaptılar 18 yaşına daha yeni girmiştim. Hayatım berbat gidiyordu. İçime ağır bir sıkıntı girmişti ömrümde sorsalar hiç evlenmek istemeyeceğim bir adamdı Danyal ama öyle olmuştu. Danyal geri kafalı bir adamdı dan dun yaşardı içkici ayyaşın tekiydi suratı hep asıktı benden 10 yaş büyüktü. Zamanla birbirimize alıştık 3 yıl sonra derya diye bir çocuğumuz oldu. Sakin bir çocuktu gözleri maviydi saçları bukle bukleydi, çok iyi resim çiziyordu okul çağına gelmişti. Benimle aynı kaderi yaşamamalıydı onun için mücadele etmeliydim, ipleri elimden bırakmamalıydım. Danyalın verdiği Pazar masrafı paraları biriktirip kızmı ilk öğretimden mezun ettim. Hocaları çok zeki olduğunu üstün zekalılar sınavına girmesi gerektiğini söylediler.Böylelikle okuduğu sürece burslu olabileceğini söylediler. Danyala laf anlatmak çok zordu okumasın evlensin hatta evlendiği kişi zengin olsun biz de rahat edelim diyordu. Danyala artık eskisi gibi dayanamıyordum. Zaten dayak atıyordu bi gün deryaya da vurmaya kalktı elinden zor aldım. Artık lise çağı gelen kızım için şehir merkezindeki fen lisesine gitmeliydi gittimde kızıma da artık bi daha köye dönmeyeceğiz dedim. Babasının şiddetinin hiddetinin beni yorduğunu dayanamadığımı ona anlattım ve valizleri toplayıp birlik arabasıyla şehre indik. Kızımı okula yazdırdım 4 seneyi dereceyle bitirip birinci oldu bilim fuarlarına projeler götürdü tek amacı ünlü bir yazılımcı olmaktı. Üniversite sınavı geldi çattı ve orada da derece yaparak Türkiye de ilk ona girdi. En seçkin üniversitede tam burslu okuyordu. ama babası Danyal şarap fıçısı gibi hayatına devam ediyordu. Artık bizle alakası yotu ben kendi geçimimi tezgahtarlık yaparak geçiriyordum kızım için bir çok zorluğa rağmen mücadele ettim. Mücadelenin meyvesini almıştım da. Kızım üniversiteye başladığında babam çoktan ölmüştü. Ona kin duymuyordum ama kızınada dedelik yapmamıştı zaten inatçıydı ben onunla küsken ölmesine çok üzülmüştüm ama yapacak bişey yoktu. elime ondan kalan birkaç arsa değdi onları hemen sattım ve şehirden bir ev aldım işimde çalışmaya devam ediyordum. Sonra o göz yaşartan gün geldi. Kızım yazılım mühendisliğinden mezun ve yine birinci olarak size bu duyguları nasıl tarif etmeliyim bilmiyorum ömrümde hiç bu kadar mutlu olmamıştım. Kendim okumuş gibi sevindim gözlerimin yaşlarını artık tutamıyordum başarmıştım kendimin kaybettiği hayatı kızım kazanmıştı. Artık köyde yaşayan bütün kız çocuklarına örnek olabilecekti. Kızımla atıldığımız bu macera mücadelemiz sonrası başarılı bitmişti. o da zamanı gelince evlendi .Bir oğlu oldu ama bir köy kızının oğlu Danyal ve babam gibi olmayacaktı. Hayatın bu günleri de vardı ve mutlu bir hayat sürdük.

 

( Büyük Sınav başlıklı yazı Eril ÖZALAN tarafından 15.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu