RENKLERİN  DANSI...

       Saygıdeğer dostlar: Merhaba diyerek, sizlere sevgiler, selamlar ileterek  konuyla ilgili söyleşime başlıyorum. Her şeyi yoktan var eden  Allah'ım  dünya düzeninde ki renkleri öylesine ayarlamış ki her gördüğümüz güzelliğe şükrederek hayranlık duymaktayım. Yeryüzüne bakarak doğayı seyrettiğimiz de rengarenk çiçekler, rengarenk böcekler, kuşlar, kelebekler, leylekler, güvercinler, bıldırcınlar, kanaryalar, v.s gibi saymakla bitmeyecek şekilde o kadar çok ki! .

       Diğer büyük baş hayvan türlerinin de  rengarenk oluşu akıllara durgunluk vermektedir. Ayrıca her canlı hayvandan çıkan seslerin de farklılığı da düşündürücüdür. Gıdalarının da birbirine odaklanması adeta dünyanın dengesini oluşturmaktadır.  Ağaçların yemyeşil olduğu halde renk tonlarının yapraklarına göre değişmesi, meyvelerin de renklerinin lezzetinin  farklı oluşu desenlerin ayrıcalığı dikkatimi üzerinde toplamaktadır. 

       Sanatkarların, hattatların, ressamların, grafikçilerin, tasarımcıların ve diğer  tüm sanat dallarında ki ustaların hayallerinde yaşattığı, sevgi ile kuşattığı  modelleri bin bir emekler çekerek gün yüzüne çıkarıp toplumla paylaşmaları, içinde ki farklı dünyaları bizlerle paylaşırken yüzlerinde ki sevinç, aldığı ödüller,duydukları alkış sesleri onları daha da mutlu etmektedir.
Şair ve yazarlar da içinde ki dünyaları eserleriyle ortaya koyarlar.

       Toprağın, kayaların, taşların, madenlerin renkleri daha bir başka. Toprağa saçılan tohumlar, küçük tanecikler halinde olsa da  su ile
mevsimine göre filizlenerek her türlü sebzenin esen yelle dansına şahit olup
olgunlaştıkça gıdamızı alıyoruz.  Her birinin ayrı ayrı kokusunun olması da yine bizi hayret dedirtiyor. Tavuk türlerinin de çeşitleri lezzetleri saymakla bitmez.

       Gökyüzüne bakığımız da gece farklı, gündüz farklı. Ay, yıldızların, güneşin rengi her ne kadar beyaz görünse de ton farklılığı vardır.  Bulutlarında gökte birbirinden farklı oluşunu sağa sola kayışından anlıyoruz. Yağmurun habercisi gök kuşağının renklerine hayranlık duymamak elde değil.  Denizde ki manzaralar daha da farklı balık türlerini saymam imkansız.  Balıkların dışında  o kadar çok irili, ufaklı canlı yaratıklar var ki bildiklerimi anlatsam sayfa sütununda yer kalmaz.

      Mücevherlerin, zümrütlerin, yakutların, elmasların, altın, yüzük, küpelerin,
kolyelerin, kısacası takıların her türü ayrı değerde, özelikte ve güzelliktedir. Saç, baş üstüne takılan tokaların renk tonları bile kelebeklerin üzerinde ki renk tonlarını hatırlatmaktadır. Kuyumcularda ki, gümüş dükkanlarında ki, hediyelik eşya mağazalarında ki, oyuncakçı dükkanlarında ki çeşitlerin her türü adeta renklerin dansını sergilemektedir. Ayrıca ruhumuz okşanmakta dır.

        Evlerin, arabaların, kullandığımız mobilya çeşitlerinin, mutfak eşyasının
,fayansların, mermer, karo taşlarının desenleri de ruhumuzu okşamaktadır.
Küçük bir taş parçasını büyüteçle incelediğimiz zaman içinde farklı dünyalar olduğunu algılarız. Taşların içinde de toprak, su, yeşillikler, dağlar mevcuttur.
İnsanların gözlerinde ki, saçlarında ki, yüzlerinde ki renkler sevgi sembolüdür.
Sözü fazla uzatmadan şiirimle yorumluyorum. Hoşça ve dostça kalınız.

*  RENKLERİN  DANSI   *

Kainat sahibi her yere dizmiş,
Kimini uzatmış, kimini büzmüş,
Yağmur, kar yağdıkça içine sızmış,
Toprakta kaynıyor renklerin dansı.

Denizin  içinde  ayrı  bir  dünya,
Deryayı kuşatmış sınırsız  hülya,
Her tür de  canlılar muhtaçtır suya,
Kuraldan caymıyor renklerin dansı.

Kelebek, kuşlarda farklı bir desen,
Yerden de savurur  fırtına, esen,
Ay, yıldız  parlıyor, ışındır düşen,
Havada oynuyor renklerin dansı.

Güzel gözlü insan  yüzlü, kulaklı,
Ağaçlar, sebzeler yeşil yapraklı,
Meyveler lezzetli,  çok  yuvarlaklı,
Çeşide doymuyor renklerin dansı.

Yiyecek, içecek sunuyor gıda,
Gidenin  yerine  geliyor  bida,
Dağ, ova, ormanla oluşmuş ada,
Zekiye uymuyor renklerin dansı.

*  ROSENSE   *

Isparta da mevcut güllerin hası,
Cildine kremle yaparsın besi,
Şampuan renklerle artırır süsü,
Rosense doğal gül ürünleri var.

Eline gül suyu  döke bilirsin,
Yüzlerine masaj çekebilirsin,
Aynaya rahatça bakabilirsin,
Rosense doğal gül ürünleri var.

Sürünce algılar değişir doku,
Nefesle yayılır en güzel koku,
Gülün varlığıyla atlatın şoku,
Rosense doğal gül ürünleri var.

Güzellik simgesi parfüm ve oje,
Serinlik,ferahlık veriyor gece,
Sabun kozmetiği daha da nice,
Rosense doğal gül ürünleri var.

Lokumu, reçeli, nefis dondurma,
Açan çiçekleri sakın soldurma,
Zeki gerçekçidir, yapmaz uydurma,
Rosense doğal gül ürünleri var.

Ispartalı  Zeki Çelik  TÜRKİYE İLESAM  il temsilcisi.
( Renklerin Dansı ... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 26.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.