ÇİÇEKLERİN  DİLİ  ve  ANLAMLARI ...

   Yüreği, gönlü güzel, seven, sevilen insanlara merhaba. Saygıdeğer dostlar
. Kainat içinde nice güzelliklerin olduğunu sanırım bilmeyen kalmadı. Doğa ki çiçeklerin, bitkilerin apayrı bir güzelliği var. Dünyada insanı üzen olaylar da yok değil ama! Ruhumuzu feraha erdirecek güzellikleri de fark etmeliyiz. Çiçeksiz bir dünya düşünülemez. Onun için mevsimine göre çiçekler vardır.
    Karlı bir kış gününde bile kardelenlerin güzelliklerini seyretmeye doyum olmaz. Yediveren güllerinde ahengine kendimizi kaptırırız. Bazı maddelerden süs çiçekleri yapılsa da gerçeğinin verdiği haz bambaşkadır. Bence bir avuç toprağınız varsa onu hemen bir plastik kap içine koyun, içine de sevdiğiniz çiçek tohumunu veya dalını koyun. Onun açmasını beklemek bile sevinçtir.
     Çiçek türleri canlılar tarafından benimsendiğinden  her bölgede rastlamak mümkündür. Pekala bu çiçeklerin dili var mı, konuşuyorlar mı, her birinin anlamı nedir? , yapraklarında ki renkler neler ifade ediyor diye araştırmaya koyuldum. Gerçekten karşıma kocaman bir liste çıktı. Meğersem görsel açan her çiçeği anlamakta geç kalmışız. Bir çoğunun neler ifade ettiğini bilsek de 
yine de yetersiz buluyorum. İyi ki her konuya duyarlı insanlarımız var.
     Bu konumla ilgili araştırmalarımın içinde e-sehir.com çalışmalarını ilgi çekici buldum. Emeği geçenlere Isparta gülleri içinde selamlar iletiyorum. Kaynağın halkımız açısından da faydalı olacağını düşünüyorum. Çünkü çok sevdiğiniz insana siyah çiçek veya gül sunmaya kalkarsanız yanlış olur. Bu kaynağın ne derece doğru olabileceğini de okuyucuların taktirine bırakıyorum
 Çünkü bazı kişiler aklının erdiğince yorum yapar. Niyetiniz çok önemli bence.
    Çiçekler ve Anlamları :
     Beyaz Gül: Masumiyet,  Ağlayan Gelin: İsyan, Kırmızı Gül: Aşk, Nilüfer: Gelecek  yenileme, Pembe Gül: Gönlüm Senindir, Beyaz Lale: Saflık Temizlik, Sarı Gül: Sıcak Sevgi,  Kırmızı Lale: Seni Seviyorum, Beyaz Karanfil: Temizlik, Saflık, Pembe Lale: Anlayış, Kırmızı Karanfil: Sevgi,  Sarı Lale: Gerginlik, Pembe Karanfil: İçtenlik, Menekşe: Alçak Gönüllü, Sarı Karanfil: Hüzün, Kamelya: Mağrur, Anemon: Gençlik,  Lilyum: Güven, Beyaz Glayör: Dostluk, Frezya: Suçsuzluk, Kırmızı Glayör: İstek, Beyaz Krizantem: Sadakat, Pembe Glayör: Zerafet, Kırmızı Krizantem: Sessiz İstek, Sarı Glayör: Kıskançlık, Mor Krizantem: Burukluk, Mor Glayör: İnanç, Mersedes Gülü: Melankoli, Orkide: Mağrur, Gururlu, Altın Kadeh: Umut, Sterliçya: Sıcak Sevgi,   Fulya: Unutma.     Renklere Göre Çiçeklerin Dili :
    Pembe Renk: Şefkat, Altın Sarısı: Sevinç, Bolluk, Beyaz Renk: Saflık Temizlik, Kırmızı Renk: Aşk, Mavi Renk: Yumuşak Huylu, Kahverengi: Geçmiş, Yeşil Renk: Ümit ve İstikbal,Siyah Renk: Üzüntü, Mor Renk: Dul   Gri: Melankoli, AÇELYA: Nefse hakimiyet, AÇELYA(HİNT) : "Gerçek şu ki, her şey bitti! ..Seni artık sevemiyorum...", AKASYA(PEMBE VEYA KIRMIZI) :  Güzellik, zarafet ve incelik; "Seni beğeniyorum.", AKASYA(BEYAZ) : "Bizimki temiz bir sevgi, belki biraz arkadaşça...", AKASYA(SARI) : Platonik aşk, isimsiz aşık...,ANANAS: "Sen kusursuz birisin! ", ARDIÇ: "Seni koruyacağım! , AYÇİÇEĞİ (ÇİÇEK OLARAK) :  "Sana tapıyorum! ", BADEM:  "Aşkımızın sürmesini ümit ediyorum.", BİBERİYE: Anma, ÇAN ÇİÇEĞİ: Aşkımıza sadakatle bağlıyım! ", ÇİN GÜLÜ:  "Zarif ve çok güzelsin! ", ÇUHA ÇİÇEĞİ: "Çok güzelsin.", DEFNE: Terfi eden kişilere gönderilir; "şan, ün, görkem" anlamı taşır, EĞRELTİ OTU: Samimiyet, ELMA: "İtiraf etmem gerekirse, seni görünce şeytana uyasım geliyor; ya senin? ", ERİK: "Sözüme sadık kalacağım.", FESLEĞEN: İyi dilekte bulunmak için, FINDIK: Barışmak istiyorum! ,  FULYA: "Sevgilim, geri dön! ", GARDENYA: "Beni unutma; gerçek aşkımsın...", GELİN EL ÇİÇEĞİ: "Mutlu olabiliriz.", GÜL: Sevgiyi ifade eder, GÜL (PEMBE) : "Arkadaşımsın.", GÜL (KIRMIZI) : "Seni seviyorum; ihtirasla bağlıyım sana! ", GÜL (KIRMIZI ve BEYAZ) : Birliktelik isteği, GÜL GONCASI  (KIRMIZI) : Genç ve güzelsin.", HANIMELİ: "Sana olan bağlılığım sonsuza kadar sürecek.", HERCAİ  MENEKŞE: "Beynimi işgal ediyorsun; ama ben bu durumdan şikayetçi değilim...", IHLAMUR: Evli çiftler için "Seni seviyorum" anlamı taşır, İSPANYOL YASEMİNİ:  " Bence, sen çok seksi ve şehvetli sin! ", KAKTÜS: İçtenlik; "Aşkımız için zorluklara katlanmalıyız! ", KAMELYA: " Kusursuz bir aşıksın! ", KARANFİL: Kişinin kendine olan öz saygısını ve güzelliği ifade eder, KARAÇALI: "Dostluğumuz uzun ömürlü olsun! ", KARANFİL (KOYU KIRMIZI) : Kalbimi kırdın! ", KARANFİL (PEMBE) : "Seni unutmayacağım...", KARANFİL (KIRÇILLI) : "Üzgünüm, ama bitmek zorunda...", KARANFİL (SARI) : "Beni hayal kırıklığına uğrattın! ", KREZENTEM (BEYAZ) : "Bana gerçeği söyle! ", LALE: Aşkı ifade eder, LALE (KIRMIZI) : "Aşkımı itiraf etmek istiyorum! ", LALE(ALACALI) : "Gözlerin çok güzel.", LALE (SARI) : Umutsuz aşkı ifade eder, LEYLAK (MOR) : "Sana ilk görüşte aşık oldum! ", LEYLAK(BEYAZ) : "Hoş ve namuslu birisin.", MENEKŞE: Alçak gönüllüğü ifade eder, MENEKŞE (MAVİ) : "Sana sadık kalacağım.", MENEKŞE (MOR) : "Düşüncelerimi zapt ettin! ", MELEK OTU: "İlham kaynağım sın.", MERSİN AĞACI: "Çok mutluyum, çünkü seni seviyorum! ", MİMOZA: "Fazla alıngansın! ", NANE: "Sana karşı içimde sıcak hisler besliyorum.", NERGİS: "Saygılarımla...", ORKİDE: Aşkım, sen çok güzelsin, sen çok özelsin! ", ÖKSE KOTU: "Sorunların üstesinden geleceğim.", PAPATYA: Temiz bir kalbin simgesi, PAPATYA (BAHÇE) : "Fikirlerini paylaşıyorum.", PETUNYA: "Umudunu yitirme! ",  PORTAKAL: Karşılıklı aşk; "Bende seni seviyorum." , REZENE: Övgüye değer, SARDUNYA:  "İçin rahat olsun,her zaman yanındayım! ", SARMAŞIK: "Aşkıma sadığım! " ŞEFTALİ: "Seninim! ", YASEMİN: "Güzel ve çekicisin.", YENİBAHAR: “Acını paylaşıyorum.", ZAMBAK (SARI) :  "Seni neşeli ve nazik (çekici)  buluyorum! ", ZEYTİN: "Barışalım! "
    Saygıdeğer dostlar: Çiçek türleri elbette bunlarla sınırlı değildir. Anlamı ve dili belli olmayanlar yazılmamış olabilir. Konum gereği paylaşmak zorunda kaldığım bu bilgileri kaynak gösterilmeden paylaşmak sakıncalıdır. Bazı imla hatalarını düzeltmeye çalışsam da gözden kaçan hatalar olabilir. Affınıza sığınarak konuyla ilgili şiirlerimi de paylaşıyorum. Hoşça ve dostça kalınız.
    
****  GÜLLÜ  YAPRAKLAR  *****

Teslimi simgeler sarı, beyazı,
Kırmızı olanın vardır niyazı,
Kavun içi, gri,kahve,kirazı,
Eflatun, pembe renk, allı yapraklar.

Nasırlı ellerle toplanır onlar,
Esansa dönüşür desenle tonlar,
İnsana ihtiyaç yararlı bunlar.
Dikenine bağlı dallı yapraklar.

Elleri  uzatır  iner özüne,
Şifalı lezzeti koyar yüzüne,
Mis koku salıyor bahar, yazına,
Arıların dostu  ballı yapraklar.

Gül şehri ilim de  Rosense mevcut,
Tenine sürdükçe algılar vücut,
Saygısız, zalimi düşündür, acıt,
Aşkın iksiridir  dili yapraklar.

Ispartalı  Zeki gururla yazar,
Dünya genelinde buluyor pazar,
Mavi boncuk takın değmesin nazar,
Güzellik sembolü  güllü  yapraklar.

*****   ÇİÇEĞİM  *****

Onlarla yarışa çıksan yenersin,
Çevremde pervane gibi dönersin,
Bazende saklanır beni sınarsın,
Çiçekler içinde yoklarım seni.

Yüz, yanağın ay gibi alnın da parlar,
Dudaklar buseye mecburen zorlar,
Hararet arttıkça  bedenim terler,
Çiçekler içinde koklarım seni.

Senin gibi elbet vardır inancım,
Bana sadık diye çoktur güvencim,
Yanımda durdukça bitmez direncim,
Çiçekler içinde saklarım seni.

Rengarenk oluşu kamuflaj yapar,
Ürüne dönüşür dalından kopar,
Seven sevdiğine gözünü kırpar,
Çiçekler içinde aklarım seni.

Buluşma yerimiz artık bellidir,
Tabiat sussa da bülbül dillidir,
Zeki tedbirlidir, eli güllüdür,
Çiçekler içinde beklerim seni.

Ispartalı  Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
( Çiçeklerin Dili Ve Anlamları ... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 1.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.