Koca tepe Zafer anıtı, Dumlupınar, Hayme ana, ÇANAKKALE,
ECEABAT Şehitliklerini ziyaretlerimi istifadenize sunarak dualarınızı bekliyorum.
     ÇANAKKALE GEÇİLMEZ diyerek altın harflerle tarihe geçen 18-mart Çanakkale Zaferinin kahramanlarını ve Türkiye içinde ve dışın da vatan için şehit olan tüm komutanlarımızı, erbaş ve erlerimizi cephane taşıyan analarımızı,bacıları rahmetle anıyorum, Mekanları Cennet olsun diyorum.
      Saygıdeğer gönül dostlarım Merhaba: Çocukluğumdan bu yana hayalini kurduğum bir türlü gerçekleştiremediğim, üzüntüsünü yaşadığım, kendimde sorumluluk hissettiğim vatan uğruna canlarını feda eden şehitlerimizi ziyarete Allah'ın izniyle başlıyorum.
     K.K.T.Cumhuriyetin deki şehitlerimizi bir kaç defa ziyaret ederek Kıbrıs şiirleri kitabım da dernek bülteninde, köşe yazılarım da anlattım. Her gittiğim il ve ilçelerde ilk ziyaret yerim şehitlikler olmuştur. Bana tarihimizde ki yaşanan güncel olayları hatırlatıyor. Tarihimizi tanımayanların, bilgi sahibi olmak istemeyenlerin vatandaşlığından şüphe ederim.
     Çünkü bu gün huzurla yaşadığımız bu kutsal toplarlar da ecdadımızın kanları var. Minnettarlığımızı ziyaret ederek dua ederek dile getirelim ki kemikleri sızlamasın
   Osmanlı torunu, Türk evladı olarak bu duygularla ziyarete sabah namazını kıldıktan sonra Isparta ilinden özel arabamla ailecek hareket ederek kuşluk vakti Dumlupınar Baş komutan meydan savaşının yapıldığı yere Koca tepe Zafer anıtına ulaştık.
    Bizim dışımızda da ziyaret edenler vardı. Bir müddet orada kalarak o günü anlatan yazılı metinleri okuyarak tarihimizi anımsamaya başladım. Bu duygular bir kaç satıra sığacak gibi değil bizzat ziyaret edip yaşamak lazım.
      Dumlupınar şehitliğine giderken yol yakınların da, çevre köylerde, kasabalarda da şehitlerin bulunduğunu öğrenerek ziyaretler yaptık. Dumlupınar da kahvaltımızı yapınca müzeyi ziyaret ettik. Fotoğraf karelerin de savaş anıları yaşanıyordu. Müze sorumlusu da gerekli bilgileri broşürleri verdi.
   Dumlupınar dan Kütahya istikametin den, Domaniç ilçesi Çarşamba köyün de bulunan Osmanlı imparatorluğunun kurulmasına vesile olan Ertuğrul gazilerin, Osman gazilerin, Fatihlerin, Yavuzların atası olmakla gururlanan, Devlet kuruluşunda görev aldığı içinde Devlet ana unvanı verilmiş HAYME anayı ziyaret ettik.
     Hayme anamızı yüzyıllardır şenliklerle kutlandığı alanı gezdik o tarihlerde kurulan beyliklerin sembolik bayrakları tanıtım metin yazılarını görüp okuyup algıladıkça kendimizi o günlere sürükledik.
     Domaniç ilçesi bana yabancı değildi 2001 yılında belediye başkanlığının daveti üzerine katıldığım şiir, ve müzik şöleninde de şiirler okuyarak gönül dostlarımızla unutulmayacak anılar yaşamıştık.
    Akşam olmak üzereydi Hayme ana ziyaretini tamamlayınca İnegöl'den Bursa vilayetine ulaştık. Gece bir akrabaya uğradık kalabalık olunca otelde yatmayı tercih ettik. Ertesi sabah Bandırma yolundan, Biga, Lapseki'den geçerek Çanakkale'ye ulaştık.
     Öğle vaktiydi vapura aracımızı yükledik ailecek binerek Eceabat'a hareket ettik. Vapurun etrafından Gelibolu yarımadası rahatlıkla izlenebiliyordu. Vapur tamamen doluydu. Her yolcunun heyecanı farklıydı bizim gibi şehitleri ziyarete gidenlerde vardı, özel gezmeye gidenler de.
     Aile ferdin bir kısmının bu geziye katılmasın dan mutluluk duyuyordum. Mutluluk ve üzüntüyü birlikte yaşıyorduk. Nihayet Eceabat'a vardık iyi ki vasıtamızla gelmişiz değilse bunca şehitliği yaya olarak ziyaret yapabilmemiz mümkün değildi.
     Önce kuzey bölümde ki şehitlikleri ziyarete giderken yol üzerindeki her gördüğümüz kalabalık arasına karışıyor orada ki bulunan kahraman şehitlerimizi dualarımızla anıyorduk. Yüreklerimiz titredikçe gözyaşlarımızı tutamıyorduk.
   Ülkemizin hatta yurt dışından bizlere destek için gelen vatan için canlarını feda eden yüz binleri aşan şehitlerin aynı mekan da bulunması kelimelerle anlatılması kolay olabilir mi? bizzat ziyaret edip dramatik tarihimizi hatırlamak, dualarla anmak gerek. Her aileden birkaç şehidin orada bulunduğu gibi bizim aileden de gururla bahsedeceğim babamın adını taşıdığı Mustafa ali Çelik dedemiz vardı.
    Her şehitliğe gittiğim de dedemi arıyordum. Belkide torunlarının geldiğini hissediyor, ruhu rahatlıyordu. Lakin o tarihlerde soyadı kullanılmadığından Ahmet oğlu, Mehmet Doğumu ve ilçesi yazıyordu bundan dolayı bulmakta güçlük çekiyordum.
     Atatürk anıtına vardığımızda her taraf bambaşka doğa harikası sergiliyordu. Dikkatimi çeken hususlardan biride Conk bayırı Yeni Zelandalı askerlerinin yanı başında ki tepenin içinin her tarafının oyuk olması Kahraman askerlerimiz bir yandan çarpışırken bir yandan da dağların içini oyarak kendilerine mevziler hazırlamışlar geze geze bitmiyordu.
   Batı cephesini ziyaret ederken akşam oluverdi. Kalacak pansiyon aramaya başladık. Çünkü ziyaretleri tamamlamadan dönmeyi düşünmüyorduk. Atalarımızın göğüs göğüse çarpıştığı bu mekanlar da, şehit düştükleri yerler de maalesef istenmeyen görüntüler de yaşanıyordu.
     Otel ve pansiyonların çevresine kafeteryalar, birahaneler dizilmiş herkesin elinde içki şişesi adeta zevk,sefa sürercesine eğleniyorlardı. Bizim gibi şehitleri ziyarete gelenlerin kalacak yerleri olmadığını düşünerek pansiyon ve otelin ücretlerini abartıyorlardı.
     Üç aile olduğumuz dan mecburen üç oda kiralamak zorun da kaldık. Üç odayı toplamı bir büyük salon etmez. Küçülterek yapmışlar yeterince saygı, sevgi göremediğimiz gibi odalar da batakhane gibi yıpranmış.
    Yemeği bırak bir bardak çay dahi ikram etmiyorlar. Sabah ağabeyim abdest alırken levaba kırılmış ödemeye razıyız ama sahibinin içki kokan ağzıyla palyenço kıyafetiyle söylediği sözlerden rahatsızlık duyduk.
     Ne dese inanırsınız! ya şunlara bak bütün namaz kılanlar beni buluyor san ki niye camiye gidip orada abdest almadınız? yakınlar da günahkar hanelerden başka bir yer gözükmüyor ki!
   Sabrımız taşma noktasına gelince pansiyondan uzaklaşmak zorunda kaldık. Bir kere daha tarihimizi hatırlayarak üstünde ki yaşayan vatan hainlerinin bulunduğunu gözlemledikçe ecdadımızın kemiklerinin sızladığını hissettim.
     Sabah çorbamızı lokantada içtikten sonra ziyaretlere devam ettik. Çanakkale zafer anıtı çevresinde binlerce sayıda olan şehitlerimizin temsili mezarlarına ulaştık orada mika, iri cam dan yapılmış içinde yazılı açıklamalı metinleri okumak için ailecek büyük bir alana dağıldık.
     Ben Isparta ili ve İlçelerinin şehitlerini bir alan da buldum. Dedemi aramaya devam ediyordum. Şarkikaraağaç temsili şehitliğine vardım, Mustafa ali yazanı buldum emin olmak için telefonla amcamı aradım. Soy adı olmasa da ondan başka aynı isimde Şarkikaraağaçlı başka şehit yoktu.
    Ziyaretime eşlik eden aileyi orada toplayarak. İşte dedem biz geldik yarım asırlık hasretlik sona erdi Mekanın Cennet olsun rahat uyu torunların burada. Başucunda dua ediyorlar sana....
    Seyit Onbaşıyı ve diğer doğu ve güney cephede ki şehitlikleri ziyaret ettikten sonra yarı buruk sevinçle Eceabat'tan vapura binerek dualar ederek ayrıldık. Marmara sahilini dolaşarak geldiğimiz Çanakkale'ye ege sahilinden Edremit, Ayvalık, İzmir, Kuşadası,Söke, Aydın, Nazilli, Denizli, Dinar dan Isparta vilayetimize dönerek, Koca tepe, Dumlupınar, Hayme ana, Çanakkale, Eceabat da ki kahraman şehitlerimize minnet borcumuzu ödemeye çalıştık.
     Saygıdeğer gönül dostlarım gözyaşlarım akarak, burukluk yaşayarak hazırladığım ziyaret anılarımın içinde gözden kaçan kusurlarım varsa affınıza sığınıyorum. Eceabat da ki ziyaret yerlerini bilgilenmeniz açısından sırayla yazılmasının faydalı olacağını umarak bir şiirimle saygılarımla veda ediyorum.
    ÇANAKKALE, ECEABAT DA ZİYARET YAPILACAK ŞEHİTLİKLER AKBAŞ ŞEHİTLİĞİ, KİLİT BAHİ KALESİ, ÇİMENLİK KALESİ, NAMAZGAH TABYASI, HAMİDİYE TABYALARI, RUMELİ MECİDİYE TABYASI, SEYİT ONBAŞI ŞEHİTLİĞİ, HAVUZLAR ŞEHİTLİĞİ, SOĞANLI DERE ŞEHİTLİĞİ, ÇANAKKALE ŞEHİTLER ABİDESİ,İLK ŞEHİTLER ANITI,SEDDÜR BAHİR KALESİ,ERTUĞRUL TABYASI,ERTUĞRUL KOYU ve YAHYA ÇAVUŞ,ER HALİL İBRAHİM ŞEHİTLİĞİ, NURİ YAMUT ANITI, SON OK ŞEHİTLİĞİ, KAYMAKAM YARBAY HASAN BEY ŞEHİTLİĞİ,SARGI YERİ ŞEHİTLİĞİ, MEHMETÇİĞE SAYGI ANITI, YARBAY HÜSEYİN AVNİ BEY ŞEHİTLİĞİ, 57.ALAY ŞEHİTLİĞİ, MEHMET ÇAVUŞ ANITI, ARI BURNU YARLARI, CONK BAYIRI ŞEHİTLİĞİ, KOCA DERE ŞEHİTLİĞİ, KOCATEPE TANITIM MERKEZİ. ATATÜRK ANITI, ANVARTALAR OVASINA BAKIŞ..

* Ş E H İ T L E R *

Vatanın uğruna feda oldular,
Soğukta, sıcakta çok kez kaldılar,
Düşmanın üstüne oku saldılar,
Duamızı bekler yiğit şehitler.

Dumlupınar, Kıbrıs, Çanakkale de,
Üstünlük sundular her görevlerde,
Zafer kazandılar çok bölgelerde,
Duamızı bekler nurlu şehitler.

Anayı, babayı koyup gittiler,
Eşi, evlatları teslim ettiler,
Siperden, sipere hedef güttüler,
Duamızı bekler şanlı şehitler.

Kan, gözyaşı oldu kutsal topraklar,
Üstünü kapladı yeşil yapraklar,
Bizler var oldukça anılacaklar,
Duamızı bekler merhum şehitler.

Devletin simgesi güzel sancağım,
Milletin sembolü allı bayrağım,
Zekice her yerde taşıyacağım,
Ruhunuz şad olsun şanlı şehitler.

Ispartalı Zeki Çelik

Ş E H İ T İ *

Bugünü huzurlu yaşıyor isen,
Kendine sığmayıp taşıyor isen,
Gönlünce eğlenip coşuyor isen,
Duada Şehidi unutmayalım.

Bastığın toprakta kan izleri var,
Bazı yeri silmiş yağmur ile kar,
Elbette önemli ana, bacı, yar,

Tarihe bakarsak tüyler ürperir,
Çekilen ızdırap bin acı verir,
Atamı düşünen izinden yürür,

Analar büyüttü asker yolladı,
Ülkemi kuşattı sınır kolladı,
Cephane,silahı sırtta dalladı,

Çanakkale için destan yazandı,
Cephede savaştı zafer kazandı,
Zeki de kim bilir nere uzandı,
Duada Şehidi unutmayalım.

Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
Dünyanın her yerinde ki vatan şehitlerini rahmetle anıyorum mekanları  cennet olsun  (AMİN)
( Şehitlikleri Ziyaretlerimiz ... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 18.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )