Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 24.08.2015
Okunma Sayısı : 845
Yorum Sayısı : 0
Onlarca ses… Belki de milyarlarca… Senin için ne ifade ediyor bu sesler…?

Belki çoğu zaman birçok ses bir araya gelince gürültüyü ifade ediyor ve “Keşke kesilseler, kafam şişti…” diyorsun… Sen bunu diyorsun ama sana gürültü olarak gelen o sesler aslında başka birisi yada birileri için eğlenceyi ifade edebiliyor, biliyor musun…? Bazen çok sessiz bir ortamda damla sesleri duyuyorsun şıp şıp diye… Ve senin aklın başka başka yerlere gidiyor o anda… Ama tabi bir de doğal bir felaket yada herhangi bir su sistemindeki bozukluk sonucu damlayan sudan gelen şıp şıp sesi var ki bu pek de hoşnut olunan bir durum değildir o zamanda… 

Bir de bebeklerin sesleri vardır bilir misin…? Yeni doğmuş bir bebeğin ağlarken, gülerken, konuşmaya çabalarken çıkardığı sesler vardır, insanı mutlu ederler… Farklı bir mutluluktur bu aslında… Bir de bebeklerin sesleri vardır dünyaya sitem eder… Savaşın ortasında kalmış, henüz neyin ne olduğundan bihaber iken aslında o anda onların sesleri acının, hüznün ve her türlü kötülüğün ızdırabından haberdar olarak çıkar…

Bir düğünde çalınan zurnanın sevinç ve tüm iyilik ile umutları içine alan namelerinden yükselen tatlılığın, güzelliğin sesleri… O anki mutluluk; notalara dökülüp, düğün derneğe katılanların sesleri ile birlikte tüm güzellikleri içinde barındırarak semalara yükselir… Bir de çalınan bir zurna, kaval vs. vardır ki bir ananın evladını kaybetmesinin acısını duyurur gökteki yıldızlara… Bir garibin içindeki dertleri anlatır dertsizlikten mutluluk içinde yaşayanlara… Bunları en çok Doğu’da görebilirsiniz… Kimsesiz, küçük, sevgiye muhtaç ve benzer niteliklere sahip onlarca insandan duyabilirsin bu sesleri… 

Daha duyup duyamayacağın, duyup da dikkat etmediğin ne kadar ses var bir bilsen… İblis de sana teklif sunuyor, Allah da emirlerini buyuruyor… Peki sen duyuyor musun…? Yada sen hangisini duyuyorsun…?
 
( Duyuyor Musun başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 24.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu