Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 29.01.2016
Okunma Sayısı : 1803
Yorum Sayısı : 0
“Bir kahraman takım ve Yahya Çavuştular;
Tam üç alayla burada gönülden vuruştular
Düşman tümen sanırdı bu şahane erleri
Allah’ı arzu ettiler akşama kavuştular.”

İşte bir Çanakkale kahramanlığının daha özetidir bu 4 mısra… Yahya Çavuş ve beraberindeki 63 kişinin gösterdiği büyük savunmayı anlatır… Peki nedir Yahya Çavuş ve ekibinin hikâyesinin tamamı? 

Mevkide bulunan komuta sahibi Teğmen Abdurrahim şehit olunca, komuta Yahya Çavuş’a geçer… Büyük ve ağır kayıplar verilmiştir Ertuğrul Koyu’nda… İngilizlerin Albion Gemisi Zırhlısı desteğiyle beraber I. Royal Dublin ve River Clyde Gemisi’nden I. Royal Munster Alayı ve II. Hampshire Alayları çıkarma yapmaya başlamıştır… Şimdi durumu düşünün… Savaş çok çetin geçmekte ve ufacık bir Türk takımının karşısında 2 tane koskocaman alay var… Durum her zamanki gibi imkânsız gözükmekte… Lakin Türk askerinin bildiği tek bir kural vardır; söz konusu vatansa gerisi teferruattır! Bunu bilen, iman gücü ve vatan sevgisiyle yanıp tutuşan, namuslarını, bayraklarını, topraklarını ve dinlerini kaybetmemek uğruna canlarını ortaya koyan 64 kişi, koskoca iki –silah ve teçhizat bakımından kendilerinden kat kat üstün olan- alayı durdurmayı başarmıştır… 

25 Nisan 1915 sabahının erken saatlerinden akşama ve 26. Alay ile 2. Tabur takviye edilene kadar azim ve büyük bir inançla bu plajı savunmuşlardır…

İngiliz resmi tarihçileri, “Bu küçük birlik savunmaya, abartılması zor bir hizmet sunmuştur. Kuşkusuz İngiliz planının çökmesindeki en büyük sebep Ertuğrul Koyu’nu 26 Nisan’a kadar ele geçirememeleridir.” şeklinde ifade etmişlerdir…

Son olarak Yahya Çavuş Anıtı’ndan bir yazıtla yazımı noktalamak isterim; “25 Nisan 1915 günü bu siperlerde Ezineli Yahya Çavuş’un emrindeki 63 kahraman bu kıyıda 6 düşman taburunu 10 saat tuttular. Öldüler, fakat Çanakkale’yi kurtardılar ve tarihe mal oldular.”
( 64 Kişilik Ordu başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 29.01.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.