Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 15.01.2016
Okunma Sayısı : 1737
Yorum Sayısı : 0
Yaratan'ın izni olmadan geleceği bilmemiz mümkün değil… Ama bazen kader; geleceğimizle ilgili bize ipuçları verir ve biz, bu ipucunun farkına varamayız… Başına böyle bir olay geldiğinde gencimiz, üniversitede son sınıfı okuyordu…

Farklı bir şeyler yapmadan üniversiteyi bitirmek istemiyordu… Eh gencimizdeki tiyatro aşkı ve hasreti malum… Ne de olsa en son tezgâhı yüzünden oldukça uzun bir zaman sahnelerden ayrı kalmıştı… En sonunda ailesine verdiği söz karşılığında üniversitedeki tiyatroda oynayabilmek için izni koparmıştı… Eğer sergilenecek bir oyuna katılabilirse çok mutlu olacağını düşünüyordu… Artık tiyatro için bekleyiş zamanı başladı…

Daha tiyatro iznini alır almaz aklı birkaç karış havalara çıkan gencimiz, kendisinin doğum gününü bir hayli organize şekilde kutlayan yeğeninin doğum gününün yaklaştığını fark etti… Tabi ki kendisine yapılan organize doğum gününden daha güzelini yapabilmesi imkânsız görünüyordu… Zira gencimiz ile yeğeninin doğum günü arasında yaklaşık bir ay gibi kısa bir zaman mevcut… Eh, yeğenin tertip ettiği tezgâh da; gencimizin karşısında nasıl bir dehanın durduğunun göstergesiydi… Bu deha karşısında bu kadar kısa zamanda bir oyun düzenlemek onun için zor görünüyordu…
 

Tabi doğum günü organizasyonunun yanı sıra bir de hediye sorunu vardı… Gencimiz, daha önce hiçbir bayana doğum günü hediyesi almadığı için bu durum onu çok zorladı… En sonunda ikisinin ortak bir noktasından yola çıktı… Ona, kendisinin sevdiği ve yeğeninin de seveceğini düşündüğü bir kitap aldı… Hediye tamam olmasına tamamdı ama hâlâ bir organizasyon eksikliği vardı…

En sonunda tek çare olarak, yeğeninin okuluna gidip orada bir kutlama yapmayı düşündü… Doğum günü Pazar gününe denk geldiği için ertesi gün yapmak zorunda kalmıştı… Ama tüm dikkatini sadece yeğeninin doğum gününü kutlamaya yoğunlaştırdığı için, okuldaki prosedürleri hesaba katmamıştı… Hediye edeceği kitabı, yeğeni için özel yaptırdığı doğum günü pastasını alıp rahmetli anneannesi ile kutlama yapacakları okula gittiler… Okulun bahçesinden girmeyi, sınıfa kadar ilerlemeyi başardılar… Tabi burada yeğeni ile karşılaşmışlardı… Gencimizin doğum günü malzemeleri ile gelmesi hem yeğeni için hem yeğeninin arkadaşları için hem de oradaki öğretmenler için biraz fazla sürpriz olmuştu…

Sınıfa girip tam kutlamaya başlayacaklardı ki, öğretmenlerden birisi buna izin vermedi… Lisan-ı münasip olmayan bir şekilde sınıftan çıkmalarını ve tüm getirdiklerini toplamalarını istedi… Bizimki tabi ki bunu hesaba katmamıştı…

Gencimiz, hocanın hoş olmayan tavrı karşısında biraz sinirlenmişti ama mevcut durumu göz önünde bulundurduğunda susmasının daha faydalı olacağına kanaat getirdi… Elbette ki, onun yaptığı şey de onaylanacak bir davranış değildi zira önce hocalarla bir görüşme yapıp gerekli izinleri alması lazımdı… Ama ilk uyarı kibarca olsaydı o da bunu anlayışla karşılayacaktı muhtemelen… Neticede kendisinin dinlenilmesini sevdiği kadar başkalarını dinlemeyi de severdi… 

Olayı daha fazla büyütmeden sınıftan çıkıp başka yere gittiler… Doğum günü malzemelerini yeğeninin arkadaşlarından birinin gösterdiği bir yere bırakıp okul çıkışını beklemeye başladılar… Okul çıkışında bile olsa yeğeninin doğum gününü kutlamayı istiyordu… Bekleyiş sırasında birkaç ufak işini halledip tekrar okula döndü… En nihayetinde, yeğeninin refakatinde okulda müsait bir yere gidip, küçük de olsa bir kutlama yaptılar… 

Yeğeninin birkaç arkadaşı ve bir tane de hocası katılmıştı kutlamaya… Gencimiz, hâlâ kendisini uyaran diğer hocaya asabiyet hâlinde olması sebebiyle kutlamadan pek bir şey anlayamadı… Ama orada yeğeninin bir arkadaşı ile ettiği muhabbeti unutamadı… Zira o muhabbet; gencimize Allah'ın büyüklüğünü bir kez daha gösterecekti…
 
( Gerçek Hayattan Alıntıdır - Takdiri İlahi 1. Bölüm başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 15.01.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.