Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 26.12.2015
Okunma Sayısı : 827
Yorum Sayısı : 0
Gencimizin hafızasında çok güzel bir anı olarak kalan bir zamana gideceğiz bu sefer… Yine, üniversitedeki son senesindeyiz… 

O sene başladığında yeni dersler hakkında bilgi edinme aşamasında öğretmenlerden birisi; öğrencilerden, istedikleri herhangi bir konuda, sınıfta minik bir kongre yapmasını istemiştir… Bizimkisi bunu yıllardır beklediği bir fırsat olarak görür… Oluşturduğu ekibi, kongre konusunda ikna etmek için uğraşır… Çünkü bu, onun için gerçekten çok önemlidir… 

Arkadaşlarını ikna ettikten sonra hazırlıklara başlar… Aklındaki fikirleri kâğıda döker, internetten araştırmalar yapar ve kongre için ufak, canlı bir örnek tasarlar… Yaptıklarını ve kongrenin genel düzenini arkadaşlarına anlatıp, iş bölümünü gerçekleştirir… Kongre yapacakları günü büyük bir heyecanla beklemektedir… Yapacakları kongrenin konusu ise; önyargıdır…

En nihayetinde beklediği gün gelir…
 

Ders öncesi öğle yemeği sırasında son hazırlıklarını yapar… Hazırlıkları bittikten sonra sadece dersin başlamasını beklemektedir… Sınıf arkadaşları ve öğretmen de sınıfa girdikten sonra gencimizin bekledi o kongre başlar…

Kongreye başlama esnasında tüm sınıfa tulumba tatlısı ikram ederler… Bu esnada da o ve ekibi, ekipten 1 kişi hariç olmak üzere kongre ile ilgili konulardan yavaş yavaş bahsetmeye başlarlar… Bizimkisi, anlatımlar arasına girerek; dağıtılan tatlıdan yemeyen kimse olup olmadığını sorar… Sadece bir kişi yemediğini söyler… Bizimki “Neden?" diye sorduğunda “Diyette olduğum için…" şeklinde bir yanıt alır… Bu, onun istediği bir cevap değilse de hoş görür… Asıl beklediği cevap farklıdır… Kimseden olumsuz bir yanıt çıkmayınca gencimiz, aslında demin yaptıklarının bir önyargı olduğunu anlatır… İyi güzel ama tatlı yemenin neresi bir önyargı olabilirdi ki…? 

Verdiği tatlıyla güvenlerini zedeleyebilecek bir davranış sergileyebilirdi… Kimsenin ondan şüphelenmeyeceğini tahmin ettiği için tulumba tatlılarını özel yaptırıp, içine uyku ilacı atarak herkesi uyutabilir ve yükte hafif pahada ağır tüm eşyalarını çalabilirdi… Yani onların güvenini boşa çıkarabilmesi aslında sadece bir tatlıya bile bağlı olabilirdi… O bunu anlatırken, tatlıyı diyette olduğu için yemediğini belirten arkadaşı; “Senden böyle bir şey beklemeyiz…" dedi… Asıl meselede buradaydı zaten… Eğer birisi, sizin ondan herhangi bir kötülük beklemeyeceğinizden emin olduğuna inanır ve nefsine yenik düşerse sizi kullanması içten bile değil…

Söz konusu önyargı olunca, bıraksalar bir ömür konuşacak gibi bir duyguya kapılır… Bildiklerinden, öğrendiklerinden bir sürü şey anlatır… Eh tabi ki önyargı; toplumu ilgilendiren hassas bir konu olduğu için sınıftaki arkadaşlarının da katılımı yüksek olur… Tatlıyla başlayan kongre, tatlı bir şekilde sürüp yine aynı tatlılıkla biter…
 
( Gerçek Hayattan Alıntıdır - Kongre başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 26.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.