Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 26.10.2015
Okunma Sayısı : 913
Yorum Sayısı : 0
Başlıktaki soruya yanıt verebilmek için öncelikle kader nedir ona bakmamız gerekir… Kader denildiği zaman size ilk etapta neyi çağrıştırıyor? Belki alın yazısı, yazgı deyip geçebilirsiniz… Yani en nihayetinde kader denildiğinde başka ne anlaşılabilir ki? 

Kader kelimesini bu yazıyı kaleme almadan önce TDK'ya bir sorayım dedim… TDK'nın sitesinde ilk bakışta iki anlamı olduğu göze çarpıyor… Birisinde; alın yazısı, yazgı deniliyor… Ama diğer anlamı benim biraz daha ilgimi çekti… Diğer anlamı; genelde kaçınılmaz kötü talih manasına geliyormuş… 

Eh anlamını öğrendikten sonra şimdi gelelim yazımızın konusuna… Kader çok enteresan bir varlık aslında… Neden mi? Çünkü çoğunlukla Yaratan'ın hükmünde olsa da kaderimiz, bazen bizim de yön verdiğimiz anlar olabiliyor… Nasıl diyebilirsiniz? Bilirsiniz, insanlar dünyada yaptıklarına göre Büyük Gün'de hesaba çekilecekler… İşte dünyada yaptığımız bu işlerin bir kısmında kendi kaderimizi kendimiz tayin edebilme yetkisine sahip olabiliyoruz… 

Her zaman değil tabi ki… Yani bu o kadar uç ve o kadar sınırda bir konu ki net bir örnek verebilmem namümkün… Ama hani bazı zamanlar olur da iki karar arasında kalırız… Ve ilk baktığımızda söz konusu iki karar da bize o kadar sıcak görünür… Aralarında bir fark çarpmaz gözümüze… Ama seçimden sonra yaşanacak kader farklı olacaktır, Yaradan aksini murat etmediği sürece…

Hani “her zaman değil" yazdım ya az önce, bazen de kaderimiz bizim isteklerimiz dışında çizilir ve biz her ne kadar çoğunlukla kötü olarak görüp de kaderimize isyan etsek de bilmeyiz ki o, bize aslında açılan çok farklı ve belki de daha hayırlı bir kapıdır… 

Velhasıl kader kontrol edilebilir mi dersek; yeri geldiğinde, Yaratan, seçim hakkını bize tanıdığı zaman, O'nun bilgisi dahilinde kader bizler tarafından kontrol edilebilir… Ama iyi ama kötü… Orasını bizim seçimlerimiz belirler…
 
( Kader Kontrol Edilebilir Mi başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 26.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu