Hikaye / Toplumsal Hikayeler

Eklenme Tarihi : 17.11.2015
Okunma Sayısı : 1175
Yorum Sayısı : 0
Tatlısından bir parça daha alıp konuşmaya başladı… “Demek, amacınız; yemekler üzerine yorum yapmak… Demek, amacınız; sofrada görgü kurallarını bilmek ve bildirmek… Hadi canım siz de… Birisi yok mutfağa gider… Ordan başka birisi çıkar kendini baş üstünde tutmak için başkasını ayaklar altına alır… Hepsi alim ulema sanki… Yahu bunlar yemekten bile anlamayan insanlar… Sırf kamera karşısında görünüp, hava atma derdi olan insanlar… Kimisinin derdi de para… Üstelik bu kadar bolluk içinde, sosyete içinde yaşamasına rağmen…” Bu sırada da tatlısını yemeye devam etti… Sakin ses tonuna hâkim olarak, tatlısından bir parça daha aldıktan sonra anlatımına geri döndü…

“Yahu sizin burada beğenemediğiniz yemekleri yiyemeyen yüzlerce, binlerce aç insan var… Bulduklarıyla kıt kanaat yetinmeye çalışan insanlar var… Komşusu aç iken tok yatamayan insanlar var… Evinde bir dilim ekmekle misafir ağırlamasını bilen insanlar var… Oysa siz… Oysa siz, bunlardan bihaber oldunuz ve olacaksınız… Çünkü maneviyatı ayaklar altına alan maddiyatçılarsınız… Keşke yarışmaya katılmadan önce 'Acaba bi gün bu yaptıklarımızın hesabını soran biri yada birileri çıkar mı?' diye düşünseydiniz…” 

Aslında o, yarışma başvurusunu yaptıktan sonra tüm tezgahını ayarlamıştı… Yarışma için, içinde zehir bulunan, tuz ve benzeri ufak tefek baharat gibi şeyleri koymak için kullanılan özel takımlar hazırlamıştı… Yemekler içine ne tuz koymuştu ne de baharat… Eleştireceklerini bildiği için onları sofraya ayrı ayrı getirmişti… Herkes tuz sanıp, baharat sanıp yemeklerinde kullanmıştı… Ev sahibi hariç… Yarışmacılar gelmeden önce çekim arasında aynı mantıkla kamera arkasındakilere de yemek ikramında bulunmuştu… Tatlısının son kısmını yedikten sonra masadan kalktı ve “Afiyet olsun hepinize…” deyip, onları evde öylece bırakarak ayrıldı…

Tam evden ayrılırken kapıyı kapattığında gözlerini açtı… Yine televizyon karşısında uyuyakalmıştı… Aslında yaşadıklarının daha doğrusu yaşadığını zannetiği şeylerin rüya olduğunu fark etti…
 
( Bir İnsan Nasıl Raydan Çıkar - Boş Mide 6. Bölüm başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 17.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.