Hikaye / Toplumsal Hikayeler

Eklenme Tarihi : 4.12.2015
Okunma Sayısı : 1303
Yorum Sayısı : 0
Bu kadar çok raydan çıkan insan olduğuna bakıp da “Raydan çıkmayan kimse yok galiba…” şeklinde bir ümitsizliğe kapılmayın… Rayında giden insanlar da vardır… Lafı fazla uzatmadan serimizin uyarı bölümünü yapıp hikâyemize geçelim… Bu yazıda anlatılan her olay ve herkes tamamıyla hayal ürünüdür… Hiç alakası olmadığı hâlde üstüne alınanlar ve yarası varsa gocunan kişiler üstünde bir mesuliyetimiz söz konusu değildir, dedikten sonra artık hikâyemize başlayabiliriz…

Ailesi ile birlikte sabah kahvaltısını yaptıktan sonra o günkü gazetenin bulmacasını aldı… Tam çözmek için oturmuştu ki birden kapı çaldı… Heyecanla gidip kapıyı açtı… Karşısında uzun zamandır beklediği kişiyi gördü… O; yüzüne bir tebessüm kondurduğunda, “Hadi, hayırlısı olur inşallah…” dedi postacı… “Sağolasın abi… İnşallah…” diyerek postacının getirdiği zarfı aldı… Postacıyı uğurladıktan sonra ailesinin yanına döndü… 

Ailesinin yüzüne büyük bir sevinç ve heyecanla bakıp elindeki zarfı göstererek; “Sınav sonuçlarım geldi…” dedi… Ailesi; “Hadi hayırlısı inşallah…” dediler… Zarfı açıp sınav sonuçlarına baktı… Ama kâğıtta gördükleri ile görmek istedikleri aynı değildi… “Nasıl yani ya…?” diye sordu… Sınav sonuçlarının bu kadar düşük gelmesine bir açıklama bekler gibi bir hâli vardı… Bütün bir senesini bu sınava hazırlanarak geçirmişti… Bu kadar düşük sonucu nasıl alabileceğini bir türlü aklı almıyordu… Tam o sırada bir son dakika haberi ileten sunucunun söylediği bir kelime, tüm ailenin dikkatini dağıttı… 

“Evet sayın seyirciler… Az önce gelen son dakika haberini tekrarlıyoruz… Milyonlarca gencimizin tüm sene boyunca hazırlanıp, girdikleri Üniversitelere Yerleşme Sınavı; sınavla ilgili kopya ve şifre iddiaları çıkması üzerine iptal edilebilir… Sınavı düzenleyen yetkililer bunun doğru olmadığını belirttiler… İddialar hakkında şikayette bulunulması üzerine yargı, bilirkişi heyetinin sınavla ilgili araştırma yapmasına karar verdi… Eğer iddiaların doğruluğu ispatlanırsa sınavın iptali söz konusu olabilir… Şimdi tüm öğrenciler ve aileleri; konuyla alakalı olarak büyük bir merak içindeler…”

Haber devam etti mi etmedi bilemedi çünkü her yer bir anda karardı… Bu kadarı, onun için fazla gelmişti… Bayıldı… Ailesi onu uyandırmaya çalışırken o, çoktan rüya alemine doğru yolculuğa çıkmıştı…

Gözlerini açtığında kendisini, yatağında uyurken buldu… Ama uyumamıştı ki… En son kahvaltı yaptığını, postacının geldiğini hatırlıyordu… Üstünde de eşofmanları değil günlük kıyafetleri vardı… Yani en azından o, öyle hatırlıyordu… Belki de hatırladıklarının bir rüya olabileceğini düşündü… Yüzüne bir tebessüm kondurup, kahvaltı için hazırlandı…

Ailesiyle birlikte kahvaltısını yaptıktan sonra kısa bir sabah yürüyüşü yapmak için hazırlanmaya gitti… Hazırlanıp, ailesine “Ben çıkıyorum…” dedikten sonra kapıyı açtığında karşısında elini zile uzatmış olan postacıyı gördü… “Hay Allah… Normalde, 'Postacıyı kapıyı iki defa çalar.' derler ama ben; daha ilkini çalamadan sen kapıyı açtın…” dedi postacı… Yüzüne hafif bir tebessüm kondurarak; “Ben tam ufak bir yürüyüşe çıkmak için kapıyı açarken sen denk geldin abi… ” diye karşılık verdi… 

Postacının da yüzünde bir tebessüm oluştu… “Sana mektup var… Sınav sonuçların gelmiş galiba… Hayırlısı olur inşallah…” Bu sahne ona biraz tanıdık gelir gibi olduysa da iki defa sınav sonucu göndermezler herhalde diye düşünürek; “Sağolasın abi… İnşallah…” deyip postacıyı uğurladıktan sonra zarfla birlikte ailesinin yanına döndü…

Sınav sonuçlarının geldiğini söyledi… O, zarfı açarken ailesi de “Hayırlısı olur inşallah…” gibi temennilerde bulundular… Ama zarfın içinden çıkanda yazılı olanlara inanamadı… Çok düşük puanlar almış olduğunu gördü… Buna inanmadı, inanamadı… Sinirleri bir anda beynine sıçramıştı… Hâlbuki sınavı gayet de iyi geçmişti… Bunun bir şaka olmasını dileyip, sinirlerini yatıştırmaya çalıştığı sırada televizyonda bir son dakika haberini duyuran sunucu dikkatini dağıtmayı başarmıştı… Ama haberde duydukları, daha da sinirlenmesine sebep oldu…
 
( Bir İnsan Nasıl Raydan Çıkar - Hyhys 1. Bölüm başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 4.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.