Her  ne  kadar  Öykü kategorisinde  yazdıysam  da  aşağıda  anlatacağım olay  kesinlikle  bir  rüya  ya  da  kurgu  değil,  aynen  başımdan  geçmiş  bir  olaydır. Hem  de çok  yakın  bir  geçmişte.

Ve  olayın  yukarıdaki  resimlerle  ilgisi, neredeyse  hiç yoktur.

***********************

Benim  için  her  günkü  gibi  rutin,  değişmez,  monoton  hayatımın  yeni  bir  günü  daha  başlıyordu. Aslında  her  akşam  içtiğim  bir  litre  suyun  sıkıştırması olmasa  daha  da  yataktan  kalkmaya  niyetli  değildim  ama,  biraz daha  yatarsam  mesaneden  eser  kalmayacağı  gibi  benden  de  eser  kalmayabilirdi  çünkü  resmen  bomba  gibi patlayacak  durumdaydım.

Efendim  ev,  bir  baba  ve  bir  oğulun  yaşadığı  bekar  evi  olduğu  için  haliyle öyle  tertipmiş,  düzenmiş  aramayacaksınız  bizde. Üzerimdeki  yorganı  domuz  topu  şeklinde  toparlayıp  kanepenin  bir  ucuna  ittirdikten  sonra  hepi  topu  üç  metrekare olan  minicik odamın  camlarını  açtım.  Her  ne  kadar  uyumadan  önce  biraz  havalandırmış  isem  de  gırtlağına  kadar  doldurmuş  olduğum  kül tablasından  yayılan  koku  odayı  yine  de  boğucu  bir hale  getirmişti.

Pencereyi açtıktan  sonra  alel  acele  tuvalet  ve  akabinde  el  yüz  yıkama  faslı  derken  mutfaktayım.

Bazı  vatandaşlara  şaşarım.  Mesela  oğullarım  da  öyledir.  Sabah  kalktıkları  zaman  dünyanın  en  şahane  kahvaltısını  hazırla  yine  oturup  yemez  içmezler.  Neymiş  efendim  sabah  kalkar  kalkmaz  kahvaltıya  oturulur muymuş.  İnsanın  biraz  açılması  gerekirmiş.

Ben  hiç  öyle  değilimdir.  Kalkar  kalkmaz  kahvaltımı  hazırlar, Allah  ne  verdiyse  gövdeye  indiririm.

O  gün  de  niyetim  öyleydi.  

Şöyle  güzel,  tavşan  kanı  bir  çay  demledim  kendime. Şahane  de  bir  omlet  yaptım. Ya  ne  omleti?   Bildiğin   yağda  yumurta  işte.  Peynir, zeytin,  ekmek???  Ekmek?  Ulan  daha  akşam  bir  bütün  ekmek  vardı?  Nereye  gitti  bu  ekmek?

Mutfağın  altını  üstüne  getirdim  ekmek  yok.

Nereye  gidebilir  dersiniz?  Elbette  iki  no  lu  kangalın  midesine?

Benim  iki  no  lu  kangal,  yani    sıralamaya  göre  dünyaya  teşrifine  sebep  olduğum  ikinci  evladım  gece  kalkmış  bir  bütün  ekmeği  mideye  indirmiş  ve  sabah  ben  uyanmadan  da  işine  gitmişti.  Yani  ''  Oğlum  ekmek  yok,  bir  koşu  git  iki ekmek  al''  Diyebileceğim  biri  de  yok  evde.

Yahu  gel  de  sinir  olma.  Normalde  o,  diyette.  Beyaz  ekmek  yemesi  yasak.  Ama  ne  gezer  Efendim,  diyetisyen  ''  Ekmeği kes '' Demiş,  bizimki  dilim  dilim kesip   indiriyor  gövdeye.  Diyetisyen  bol  bol  yeşillik  ye  demiş,  bizimki  resimde  gördüğünüz  yeşilliği  indiriyor gövdeye. Ve  bunun  adı  rejim.???   Bence  oldukça  antidemokratik  bir  rejim.  Ben  neyi  seviyor  ve  yiyorsam  bizimki  de  onu  yiyor.  Yediği  dert  değil  de  elimi  ekmek  poşetine  uzattığımda  sukut-u  hayal  yaşamak  koyuyor  adama. Hele  de ''  Nasılsa  diyette,  Yiyemez''  Diye  güvenle  aldığım  tatlıların  sabah  yerinde  yeller  estiğini  görünce  beynimden  vurulmuşa  dönüyorum.

Neyse  efendim.  Ana mevzumuz  bu  değil  zaten. 

Çaresiz  marketin  yolunu  tuttum  ve  iki  adet  ekmek  alıp  eve  geldim.  Çayı  tekrar  ısıttıktan  sonra  kahvaltımı  edip  bilgisayar başına  çökmek  üzere  odama  girdiğimde  ne  görsem  iyi?

Benim  yatağımda  dünyalar  güzeli  bir kadın  boylu  boyunca  uzanıyor. 

Önce  ''  Selamün kavlen''  diye  bir  çığlık  attım.  Kadın  da  tepkime  şaşırmış  bir  vaziyette  suratıma  bakıyor.  

Allahım  Ya  Rabbim.  Böyle  bir  güzellik  olamaz.  Hele  o  gözler...O  yemyeşil  gözler  yok  mu.  İnsanı  delirtmeye  bire bir. 

İlk  aklıma  gelen  ''  Ulan  cin  saldırısına  mı  uğradım?  Kapı  kilitliydi.  Dönüşte  bizzat anahtarla  kendim  açtım.  Bu  hatun  şimdi  nereden  geldi  buraya?  Kesin  cinni  taifesinden''  oldu.  Hal  böyle  olunca  da  kadının  güzelliği  ile  her  ne kadar  mest  olmuş  olsam  da  korkmadım  desem  yalanın  daniskası olur.  

Artık  sıralıyorum  içimden  ''  Kul  euzu  birabbin nas,  melikin  nas..''  Kul  ezu  birabbil  felak,  min  şerri ma halak..''

Şimdi  buraya  yazarken  bile  en  azından  bir  dakika  sürse  de  tüm  bu  yaşadıklarım  bir  saniyeden  de  az  zaman  içinde  cereyan  etti  aslında.

Sonra  dikkat  ettim  bu  dünyalar  güzeli  kadın  her  ne  kadar  izinsiz  bir  şekilde  evime  girmiş ve  yatağıma uzanmış  olsa  da  normalde  beni  gördüğü  anda  kaçması,  ya  da  ne  bileyim  kaçmaya  çalışması,  veya  tedirgin  olması  gerekirken  hiç  istifini  bozmuyordu.  Öte  taraftan  tehlikeliye  de  benzemiyordu.

Merakla  sordum.

-Hanımefendi  kimsiniz  ve  evimde ne  arıyorsunuz?

Sadece  sol  gözünü  kırptı  ve  Aman  Allahım.  Dil  çıkardı  bana.. Söylemeye  hacet  yok  acayip  seksi ve  tahrik  edici  bir durum. Ben  de  neticede  Hz.  Yusuf  değilim  ama  yine  de  iffetimi muhafaza  etmeliyim...

Sonra  dışarı  çıkardığı  dili  ile  burnunu yalamaz  mı?  Bunu  bu  dünyada  başarabilen  tek  bir  kişiyi  tanıyorum  hayatımda  ki  o  da  şu  anda  emekliliği  yaklaşmış  ya  da  çoktan  emekli olmuş  olan öğrencilerimden  Ahmet  idi.. Edebiyat  Öğretmeni  olan  öğrencim Ahmet yapabilirdi  bunu. (  Denemeyin  yapamazınız.  Boşuna  dilinizi   de  çenenizi  de  yormayın)))))))))))) Ama  bu  hatun  Ahmet  değil  başlı başına  bir  zahmetti.

Bu  ne  pervasızlık,  bu  ne  umursamazlıktı  böyle?  O değil  de  benim  oldukça  mutaassıp Rizeli  komşularım  şu  durumu  görselerdi  nasıl  izah ederdim  onlara? ''  Hoca  sanduk,  dindar  adam  deduk  evu  verduk,  gaybananin  tomizi  eve  kari  atay''  demezler  mi?  Derleserse haksız  mı  olurlar?  

Lakin  yatağımdaki  kadının  hiç  umurunda  değil.  Besbelli  ki  bu  yolların  kadını.  İyi de bunu  benim  başıma musallat  eden  kim?  Ben  masum  bir  bakireyim....

Pardon..Heyecan,  korku  ve  endişe  ile  saçmalıyorum.  Erkek  adamdan  bakire  mi  olur?  Hele  de  dört  evlattan  sonra  kadın  bile  olsan  insanda  bekaret  mi  kalır?  Bu  edepsiz  kadına  haddini  bildirmeli,  benim  gibi  namus  abidesi  bir  masumun  ırzına  geçme girişiminde  bulunduğu  için  en   azından  şiddetle  tel'in  etmeliydim...

Ne  tel'ini  ya...Irz  bu  ırz...Öyle  basitçe  tel'in  olur  mu?  Hapislerde  süründürmeliydim.

Sesimin  tonunu  yükselttim.

-Hanımefendi?  Kimsiniz?  Evimde  ne  arıyorsunuz?  Hangi  örgüt  adına  çalışıyorsunuz?  

Kadın  bu  sefer  oldukça  bitkin bir  bakış  attı  bana.  Hayret..O  ana  kadar  dikkat  etmemiştim  ama  bu  güzellik  abidesi  yeşil  gözlü  afet  oldukça  yorgun,  halsiz,  bitkin  vaziyetteydi.

Yavaş  yavaş  sorunu  anlıyordum  galiba?  

Sanırım  kocasından  veya  sevgilisinden  dayak  yemiş  ve  can  havliyle  kendisini  benim  eve  atmıştı.  Oldukça  yorgun  ve  bitkin  olduğu  için  de  konuşamıyordu.  Kim  bilir  belki  de  Suriyeli  filandı  ve dilimizi  bilmiyordu.  Hoş  Suriyeli'ye  de  benzemiyordu  ama...Vardı  bir  şey..Çözecektim  bunu.  Yalnız,  eğer  peşinde  biri  var ve  buraya  geldiğini  görmüşse  ben  de  hapı  yutardım.  Yine  de  merakla  sordum

-Aç  ve  yorgun  görünüyorsunuz.  İsterseniz  mutfağa geçelim  size  kahvaltı  hazırlayayım.

Mutfak  lafını  duyunca  az  kıpırdar  gibi  oldu  ama  yerinden  doğrulamadı.  Ancak  yine  de o   bir  saniyeden  de  az  kıpırdama  anında  bir  şey  daha  dikkatimi  çekti.

Yorganım...Evet  yorganıma kan  bulaşmıştı.    İşte  bu  durum  iliklerime  kadar  titrememe  sebep  oldu  '  Laaaannn.  Adet  görmeye  mi  başladım  bu  yaştan  sonra?''  diye  bir  bağırdım  ki  zavallı  kadın korkusundan   yataktan  fırladı,  yere  düştü.

Of  Allahım  yaaaa.  Yorganım  kan  revan  içinde.  Bu  ne  yahu.?  

Bela  ki  tam  bela...Kocası  ya  da  sevgilisi  olacak  alçak  belli ki  kadını  yaralamıştı.  Yani  63  yaşından  sonra  bir  erkek  olarak  ben  adet  göremeyeceğime  göre  bu  kanın  başka  bir  anlamı  olamazdı.  Nitekim  kadın, yatağımdan  yere  inince  dikkat  ettim   tenasül  organı  tarafından  kan  geliyordu.

Of  of  offf.  Çok  fena  yaralanmıştı  zavallı.  Ona  acil  yardım  etmeliydim  ama  nasıl? ''  Aç  da  yarana bir  bakayım  '' denmezdi  ki.

Daha  bir  kaç  gün  önce  Hızır  acil  servis  üzerine  yazı  yazmış  olduğum  halde  maalesef  153 ü aramak  da  aklıma  gelmiyordu.

 Bu  arada benim  dilber-i  rânâ (  hay  Allahım  ya..Benim  demeye  de  başladım  iyi  mi?) o  muhteşem  yeşil  gözlerini  üzerime  dikmiş  adeta  yalvarıyordu  ''  Ne  olur  bana  yardım  et''  Diye.

Ulan  benim  kendime  hayrım  yok,  elin  karısına  ne  hayrım  olacak?  O  değil  de  Ey  Allahım..Neden  bütün belalar  gelip  beni  bulurdu  ki?

Şakşındım,  telaşlıydım,  korkuyordum.  Yapabilecek  pek  çok  şey  olmakla  birlikte  aklıma  ilk  gelen  kanlı  yorganı   ortadan  kaldırmak  oldu.  Hemen  iki  no  lu  kangalın  odasına girip  ranzanın  altındaki -  bu  eve  taşınmakda  kullandığımız-  boş  çuvallardan  birini  aldım.  Kanlı  yorganı  bunun  içine  koyup  çöpe  atacak,  sonra  da  kadının  tedavisine  filan  bakacaktım.

Tekrar  kendi  odama  geldim  ve  yorganı  kaldırdım...

Dehşet  meğer  yorganın  altındaymış.

Nasıl anlatacağımı  bilemiyorum.  Şu  anda  yazarken  bile  ellerim  titriyor.  

Gördüğüm  manzara  kelimelerle  anlatılacak gibi değil.  Resmen  soluğum  kesilmiş  vaziyette.  Kalbimin  atışlarını  duyuyorum.  

Allahım...Ya  Rabbim.  Bu  ne?  Bu  nasıl  bir  şey  böyle?

Tam  dört  tane..Evet tam  dört  tane  yavru  yorganın  altında  yatıyordu.  

Olayı  daha  da  dramatik  hale  sokmadan  kısaca  özetleyecek  olursak:

Benim  altı  aydır,  penceremin  kenarında  beslediğim  sokak  kedisi  Duman,  sabah  açık  bıraktığım  pencereden  girmiş,  benim yorganın  üzerinde  doğum  yaparak  bu  dünyaya  dört  adet  kedi  yavrusu  daha  ilave  etmişti.

Şimdi  bahçede  bir  kutu  içinde  yaşıyorlar  ama  hayatlarına  orada  devam  edip  edemeyecekleri  konusundan  emin  değilim.  Zira  Rizeli  komşularım  zaten  bahçeye  kedileri  alıştırmamdan  dolayı  bana  gıcıklar,  bir  de  yavruları  görürlerse  hem  onları  hem  beni  evden  çıkarabilirler.

Bekleyip  göreceğiz  artık.

NOT:  Resimler  için  sevgili  Ayşegül  Aktağ'a  çok  çok  teşekkürler
( Yatağımdaki Yabancı ( Kanlı Yorgan ) başlıklı yazı Sami Biber tarafından 15.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.