Adına ister Ramazan Bayramı deyin, ister Şeker Bayramı...İsterseniz asıl adıyla ''Fıtır bayramı deyin'' 25.06. 2017 tarihi itibariyle kendisini Müslüman addedenlerin kutlayacağı bir bayram gününe daha gelmiş bulunuyoruz.
Biliyor musunuz tarihte ilk Ramazan Bayramının ne zaman kutlandığını?
Hemen söyleyeyim: Hicretin 2. Yılında kutlanmaya başlandı Ramazan Bayramı. Yani Miladi takvime göre 624 yılında.
Şimdi biraz tarih bilgilerinizi zorlayın bakalım. Müslümanlar ile Müşrikler arasında yapılan ilk savaş olan Bedir Savaşı ne zaman yapılmıştı?
Hemen söyleyeyim: Bedir Savaşı da 624 Yılında yapılmıştı.
Hangi ay, hangi gün yapılmıştı peki?
Ramazan Ayının 17 sinde yapılmıştı.
Evet..624 Yılında ve Ramazan Ayının 17. Günü Bedir Savaşı yapılmıştı.
İşte o savaşta pek çok Müslüman şehit olmuştu. Müslümanların ilk savaşı Ramazan ayındaydı. Ve Peygamberimiz o yıl Ramazan bayramını kutlamaya başladı o savaştan bir kaç gün sonra.
Bir yıl sonra Uhud'da Peygamberimizin(S.A.S) En sevdiği insanlardan biri olan amcası Hamza, şehit edilmişti. Ancak bu olayda aynı zamanda büyük bir vahşet de vardı. Çünkü Hz. Hamza, Vahşi tarafından şehit edildikten sonra Ebu Süfyan'ın karısı Hind, onun önce gözlerini oymuş, sonra göğsünü yarıp içinden kalbini sökmüş ve dişlerinin arasına alıp çiğnemişti.
Sonrasını da bilirsiniz.
Hz. Muhammed, amcasını şehid eden Vahşi'yi de Onun gözlerini oyan, kalbini söküp dişleyen Hind'i de affetmişti.
Müslümanlar 625 Yılında da Ramazan bayramını kutladılar.
Evet..En sevdiği insanlardan biri olan amcasının kanı daha kurumadan '' Bu gün yeme içme günüdür. Bu gün eğlenme ve coşku günüdür'' Diyerek ve bizzat kendisi eşi Ayşe ile birlikte bazı Arap kabilelerinin yaptığı dansı seyrederek kutlamıştı Ramazan Bayramını
Şimdi sen ey kardeşim
Sen nasıl olur da
'' İslam alemi ne zaman insan olma özüne varır...insanı insandan ayırmadan insanca yaşama ve yaşatma bilincine varır...din tacirlerinin ...açların...kıyımların ve zulümlerin...adaletin paraya ve siyasete göre olmadığı...kadınların ve çocukların cinsel taciz ve cinsel istismarlığa uğramadığı ana ulaşır...etnik dini ayrım yapılmadan yaşanır bir hale gelinir İŞTE O ZAMAN BİZİM BAYRAMIMIZ OLUR...BAYRAMSIZ BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...
Dersin?
Sen Hz. Muhammed'den daha iyi mi biliyorsun? Ondan daha çok mu acı çektin? Onun zamanında yaşanan sıkıntılar şimdikilerden daha mı azdı?
O, amcası Hamza'nın şehadetinin üzerinden iki hafta bile geçmeden bayram yapıyor da sana ne oluyor ki Bayramı '' Bayramsız Bayram'' İlan Ediyorsun?
Yoksa O'nun senin kadar düşünceli, senin kadar insan sever, senin kadar merhametli ve sevkatli olmadığını mı düşünüyorsun?
Bayram yaparsın ya da yapmazsın, bu elbette senin tercihindir ama bayramı bayram olarak kutlayacak olan insanların bayramlarını ''Bayramsız Bayram'' İlan edersen bundan ne Hz. Peygamber (S.A.S) ne de Ehli Beyti razı olur.
Ramazan Bayramımızın bütün dünyaya huzur, barış ve kardeşlik gelmesine vesile olması dileklerimle Cümle ümmet-i Muhammed'in Ramazan Bayramını can-ı gönülden kutluyorum.
NOT: Yazının muhatabının kim olduğunu lütfen sormayın. Aslında çok sevdiğim bir dostumdur ama maalesef zaman zaman zaman böyle çıkışlar yaparak üzer beni. Ve yine maalesef bu tür çıkışlar yapanlar bir tane iki tane değildir.
(
Sen Hz. Muhammed'den ( S.a.s) Daha Mı İyi Biliyorsun? başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
25.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.