ZULÜM BİZDENSE BEN BİZDEN DEĞİLİM.
RACHEL CORRİE
...............................................................................................................
Evet...Yine Filistin ve Yine İsrail zulmü.
Konu Filistin ve oradaki zulüm olunca da ister istemez gözümün önüne bir sürü tablo geliyor.
Mesela babasının kucağında İsrail askeri tarafından vurularak öldürülen Filistinli çocuk.
Mesela İsrail askerinin kolunu taşla kırdığı çocuk.
Mescid-i Aksa önünde tamamen keyfi bir şekilde vurularak öldürülen çocuk.
Onlarca İsrail askerinin karşısına dikilen ve yumruğunu kaldıran kız çocuğu.
Filistinden buna benzer daha yüzlerce, binlerce tablo...
Sonra Müslüman ülkelere bakıyorum. Müslüman ülkeler acaba bu tablolar karşısında ne diyorlar? Ne yapıyorlar?
Türkiye dışında sesi soluğu çıkan göremiyoruz.
Sözde Allah adına cihada çıkmış olan ve bu sebeple yüzlerce, binlerce Şiinin, Türkmenin, Ezidinin, Kürdün, Türk'ün kafasını '' Allahuekber'' nidalarıyla kesen, Dünyanın pek çok ülkesinde terör eylemleri yapan İŞİD'in ( veya DAEŞ) bir tek Yahudi kafası kestiğini görmediğimiz gibi ABD nin köpekliğini yaparak Katar'a ambargo uygulama konusunda hemen herekete geçen İslam ülkelerinden hiç biri '' Yahu gelin şu katliama, kıyıma bir son verelim'' Diyerek bir araya gelmiyorlar.
Sonra Türkiye'den tablolar geliyor gözlerimin önüne.
Filistin için yapılan Cuma namazı sonrası yürüyüşleri. Bu vahşeti kınama mesajları, İsrail Bayrağı yakma eylemleri ve eli kalem tutan pek çok şairin, yazarın yazdığı şiirler, yazılar...
Filistin'de yaşananlar için '' İngilizlerle bir olup bizi arkadan vurdular. Şimdi çeksinler cezalarını'' Diyenler de hiç öyle azımsanacak sayıda değiller. Bir taraftan Osmanlı Devletini gerek o topraklarda gerekse Avrupa topraklarında işgalci bir devlet olarak görmek ama öte taraftan '' Madem bize ihanet ettiniz o halde çekin cezanızı'' Demek neyle nasıl izah edilir onu da bilmem ama en azından öldürülen binlerce çocuğa saygı duyup böyle bir yorumda bulunmamak daha doğru değil midir? O çocuklardan hiçbiri Türklere ihanet etmediler. Çocuk onlar. İhaneti bilmezler.
Neyse....
Biz imanın en zayıf halkası olarak...
Durun burada kısa bir açıklama yapayım.
Peygamberimiz der ki '' Bir yerde yapılan bir haksızlık görürseniz onu elinizle düzeltin. Elinizle düzeltemiyorsanız dilinizle düzeltin. Onu da yapamıyorsanız kalben buğz edin. İşte bu imanın en zayıf halkasıdır''
İşte biz Türkiye'de yaşayan ve Filistin'de yaşananları dert eden ( Dert etmeyen de bir hayli var ) insanlar olarak imanın bu en zayıf halkasındayken; ya da imansızlığın ilk halkasındayken ( Çünkü aslında çocuğumuzun buğzu ve kınaması bile ''Yahu ben de bir iki laf söyleyeyim de millet bana duyarsız demesin'' hesabıdır.) ABD den 23 yaşında bir gayrimüslim kız yola çıkıyor ve Filistin'e gelerek 2003 Tarihinde İsrail askerinin karşısına dikiliyor '' İsrail Askeri ! Çocukları öldürmeyin! '' yazılı bir pankartla..
Evet...Rachel Corrie adlı bir ABD vatandaşı kız dikiliyor İsrail askerinin karşısına biz Türkiye'de ağlak nutuklar atıp, ağlak şiirler yazarken. Biz imanlı Müslümanlar(!) olarak sadece kınamakla yani sadece kalben buğz etmekle yetinirken imansız(!) bir gavur kızı (!) ta Filistin'e gidip bu haksızlığa öce diliyle müdahale ediyor.
Sonra eliyle de müdahele ediyor:
İsrail buldozerleri Filistinlilere ait evleri yıkarken buldozerlerin önüne geçiyor bir haksızlığı eliyle düzeltmek için. Bunu Müslüman olmayan 23 Yaşında bir kız çocuğu yapıyor.
Buldozerler kızın üzerine geliyor ama o olduğu yerden kıpırdamıyor. Sanki peygamberimiz biz Müslümanlara değil de özel olarak ona '' Elinle düzelt Ey Gayrimüslim kızı Rachel !'' demiş gibi, bir haksızlığı elleriyle düzeltmenin, gerekirse bu yolda ölmenin mücadelesini veriyor ve sonunda İsrail buldozerleri Rachel Corrie adlı bu kızı ezerek öldürüyorlar. Tarih: 16 Mart 2003
O tarihten bu güne on dört sene geçmiş. Zulüm on dört senedir devam ediyor. Bu gün Mescid-i Aksanın tarihinde ilk kez namaz kılınamadı o yüce mabette.
On dört senede ülkemizden bir tane olsun Rachel Corrie çıkartamadık. Diğer Müslüman ülkelerden çıkmaması ise sanki çok doğal bir şeydi. Beklemiyorduk bir Müslüman ülkeden böyle bir cesaret ve vicdan abidesinin çıkmasını...
Yüzbinlerce şair, yüzbinlerce yazar, milyonlarca yorumcu, on binlerce kendi ülkemizin sokaklarında gösteri yapan çıkardık ama Filistin'de bir İsrail askerinin gözlerinin içine bakarak '' Durdur ulan şu ateşi. Çocuklar ölüyor. Görmüyor musun şerefsiz?'' Diyebilecek bir Rachel Corrie çıkartamadık.
Haa unuttum. Bakın çok önemli (!) Bir şey daha çıkarttık bu arada.
Rachel Corrie için '' O bir şehittir. makamı cennet olsun. Allah rahmet eylesin'' Diyenlere '' Yapmayın yahu. O Müslüman değil. Müslüman olmayan birinin ameli ne olursa olsun Allah katında makbul değildir. Rachel Corrie de neticede cehenneme gidecektir. Siz onu bunu bırakın da en nefis ve sağlıklı içecek deve sidiğidir'' Diyen, günlerdir bunun tartışmasını yapan dahi (!) bilim adamları,(!) yorumcular çıkardık.
Bitirirken derim ki: Eğer Rachel Corrie cehennemlikse benim cennette ne işim var?
Ya da Filistin kan ağlarken deve sidiğinin şifa mı yoksa değil mi olduğunu tartışanlar, Katar'ı ezmek için bir araya geldikleri halde Filistin konusunda sus pus olanlar, '' Gebersinler namussuz pezevenkler. Zamanında bize ihanet etmeselerdi.'' Diyenlerle, Kırmızı Fularlı kızı demokrasi ve barış şehidi ilan edip Rachel Corrie'i görmezden gelenlerle aynı cenneti paylaşmaktansa Rahat ve konforlu bir hayatı bırakarak ta Filistine giden ve İsrail askerine '' Dur İsrail askeri! Çocukları öldürme '' Diyen, bir fakir Filistinli'nin evi yıkılmasın diye kendini buldozer'in önüne atan Rachel Corrie ile cehennemi paylaşmayı tercih ederim.
Ruhun şâd mekanın cennet olsun Rachel Corrie...
Sen hep dimdik durdun haksızlık karşısında...Bizim ise yatacak yerimiz yok ve eminim ki bir gün Kabe işgal edilecek olsa biz Müslümanlar yine sadece kınamakla kalırken siz gayrimüslimlerin içinden çıkacak bir Rachel Corrie işgalcilerin karşısına dikilip '' Durun ! Biz inansak da inanmasak da burası bazı insanlar için Allahın evi olarak kabul edilmiş bir makamdır. Burayı işgal edemezsiniz! Burada çocukları öldürmeyin!'' Diyecektir.
''Allah bizleri affetsin'' Diyeceğim ama affeder mi bilemem.
(
Rachel Corrie Cehenneme Gidecekse Benim Cennette Ne İşim Var? başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
26.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.