PEŞİN BİR NOT : Yazının bazı bölümlerinin Edebiyat Evi sitesiyle alakası yoktur.
........................................................................................................................
Birinci bölüme özelden ya da açıktan gelen yorumlara baktığımızda aslında ensest üzerine daha çok konuşmamız gerektiği net bir şekilde anlaşılıyor. Ancak daha çok konuşmamız gerektiği anlaşılırken neden konuşmadığmızı/ konuşamadığımızı da anlıyoruz.
Gerçekten de neden konuşamıyoruz ensesti?
Bunun pek çok sebepleri var. Kendi fikrimce maddeler halinde yazmaya çalışayım:
1- Bu olaya maalesef ya siyasi kimliklerimizle ya da dini kimliklerimizle aidiyetlerimizle bakıyoruz. Türkiye'de ensesti konuşmaya başladığınız anda karşınıza şu itirazlar çıkıyor:
Neden şimdi? Neden yirmi sene önce konuşmadın da şimdi konuşma gereği duydun?
Bu sorunun altında yatan şudur: '' Kardeşim sen bu iktidarı zayıflatmak, onu aciz ve beceriksiz göstermek derdinde misin?
Bu sorunu diyelim ki İnönü döneminde dile getirseydiniz İnönücüler böyle bir tepki verecekti; Menderes döneminde dile getirseydiniz Menderesciler, Ecevit Döneminde Ecevitçiler, Özal döneminde Özalcılar....O sebeple pek çok insan mevcut iktidarı karşısına almamak için susar.
Ya da siz asla ''Sadece Türkiye '' Demediğiniz halde Avrupa ülkelerindeki ensest olaylarını önünüze dizerler. ve %99 u Müslüman olan ( ki ben bunu da asla kabul etmem ) bir ülkede ensestin olmayacağını Kur'anın ve sünnetin enseste nasıl baktığını anlatmaya başlarlar.
Siz istediğiniz kadar Kur'anda Lut kavminin helakını, İslam hukukuna göre ensestin Allaha ortak koşmaktan sonraki en büyük günah olduğunu anlatın farketmez. Yaptığınız İslama saldırıdır (!) Türklüğe de saldırıdır. Çünkü damarlarında asil kan taşıyan Türk milleti böyle bir şey yapmaz.
-Peki 3,5 Yaşındaki bebeğe , köpeğe, ördeğe tecavüz edenin Nüfus cüzdanında ne yazar? TC vatandaşı, Dini İslam.
+İyi ama onlar Türk de Müslüman da olmazlar.
-Eyvallah..Doğrudur. O zaman bu ülkenin %99 unun Müslüman olduğunu nasıl söylersin?
+ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O iktidar zamanında konuşma, bu iktidar zamanında konuşma. Peki ne zaman konuşalım?
El cevap: Hiç konuşma.
Ya da kız evladın erkek evladından, baban karından bir çocuk sahibi olduğu zaman konuş...
2- Ensesti konuşamazsınız çünkü ensest ile mücadele amacıyla kurulmuş bir sivil toplum örgütü devletin bir bakanından bu konuda yardım istediğinde onlara '' %99 u Müslüman olan bir ülkede ensest olmaz'' denmiştir. Yani '' Bu iş netameli. Bu işe bulaşıp da devletin imajını zedelemeye çalışmayın'' Denmiştir. Bu durumda kutsal devletin imajını zedelememek adına susarsınız.
3- Siz ensesti konuşmaya başladığınız anda ülkenizi ensestin en yaygın olduğu ülke olarak gösterip hem ülkenizi hem de dininizi kötü göstermeye çalışan iç ve dış mihraklar da harekete geçmiştir. Siz konuşurken onlar da fırsatı ganimet bilip bütün Türkiye'yi ve bütün Müslümanları sapık, geri kalmış vesaire olarak göstermek, dolayısıyla da onlara karşı yapılacak her türlü müdahaleyi meşru göstermek için çaba sarfetmektedirler. Aynı anda sizin de ensestten bahsetmeniz bu hainlerin değirmenine su taşımak olarak algılanır. O halde susmalısınız.
Oysa siz ne zaman konuşmaya başlarsanız başlayın o hainler de atağa geçecektir. Ama siz yine de meydanı hainlere bırakıp çeklilmek zorundasınız. Aksi halde sizi de onlardan biri olarak işaret edeceklerdir.
4- Şimdi yukarıdaki resimlere bakın.
Evet, bu ülke o kadar mutaaassıptır ki yukarıda sağdaki karikatürü bir yazınızda resim olarak kullanırsınız ve bir vatandaş size o resimden dolayı '' Çocuk pornocusu '' der. Karikatür ona göre resmen çocuk pornosudur. Sonradan hatasını anlar, özür diler fakat bu gün birinci bölüm yazımı hiç okumadan sadece başlığa bakarak sizi Fetöcü olmakla suçladığında o eski anıyı hatırlatıp '' Sonradan özür dileyeceğine önce yazılanları oku'' dediğinizde size '' Demek kuyruk acısı var sende'' diyebilir.
Memlekette mutaassıplık basit bir karikatüre '' Çocuk Pornosu '' deme boyutlarına ulaşmışsa, o karikatüre '' Çocuk Pornosu '' Diyen vatandaş üstüne üstlük sizi bir de cahillikle suçlarsa siz ensesti konuşamazsınız.
Evet...Mutaassıplık demiştim değil mi?
Bu kadar mutaassıp bir ülkede kızına tecavüz eden baba, Allahtan korkmadan, kuldan utanmadan mahkemede hakime '' Siz kendi ellerinizle diktiğiniz bir fidanın ilk meyvesini başkasına yedirir misiniz'' Diyebilecek kadar ahlak yoksunu olabilir ama siz susmalısınız.
Bu kadar mutaassıp bir ülkede bir baba üç kızına birden tecavüz eder ve en sonunda büyük kızı tarafından öldürülür ama siz susmalısınız.
Bu kadar mutaassıp bir ülkede bir kız çocuğu hem hem babasının, hem amcasının hem de erkek kardeşinin tecavüzüne uğrar, erkek kardeşinden bir çocuk dünyaya getirir ama siz susmalısınız.
Bu kadar mutaassıp bir ülkede bir baba askere giden oğlunun karısına tecevüz eder ama siz konuşmamalısınız.
Bu kadar mutaassıp bir ülkede bizzat gözlerimle gördüğüm kulaklarımla şahit olduğum bir olay: Vatandaş kahvehanede kaynanasını nasıl düzdüğünü anlattıktan sonra bir de ballandırdı olayı '' valla benim karıdan bin kat daha güzel muamelesi...'' Kahvehanenin mutaassıp (!) insanları ağızlarından salyalar akıtarak dinliyorlar olayı. Bir tanesi de '' Allahtan korkmadın mı ulan şerefsiz '' demiyor... Susuyoruz vesselam.
O kadar mutaassıbız(!) ki '' Baldız baldan tatlıdır.'' Bizim bir atasözümüz olarak literatüre girmiş.
O kadar mutaassıp ve duyarlıyız ki(!) '' Ana bir, bacı iki gerisine sok s.ki '' bizim dünya literatürüne soktuğumuz bir atasözü haline gelmiş.
İşte bütün bu yozlaşmaya, bu çürümüşlüğe karşı '' Gelin siyasi, dini, ideolojik aidiyetlerimizi bir tarafa bırakalım. Hep birlikte Hz. İbrahim'in ateşine su taşıyan karınca misali bile olsa bir şeyler yapalım. '' dersiniz ama o siyasi, dini, ırki, ideolojik aidiyet gömlekleri adeta derimiz olduğundan sıyırıp atamayız üzerimizden.
Kimimiz '' %99u Müslüman olan bir ülkede ensest olmaz'' der tutturur; kimimiz '' Asıl %99 u Müslüman olan olan bir ülke olduğumuz için yaşanıyor bu ensest olayları'' der.
Mesele ensesti tartışmak ve bu iğrenç hastalığa karşı neler yapabiliriz meselesinden çıkar; ya İslamı ve Türklüğü boklama meselesi ya da İslamı ve Türklüğü aklama meselesine dönüşür.
Oysa mesele ne İslam ne de Türklük meselesidir. Bu mesele tüm dünyanın başına bela olmuş bir meseledir. Gelişmiş (!) Avrupa ülkelerinde çok daha yaygın bir meseledir. hatta öyle ki mesela Fransa'da - rıza dahilinde- olan ensest ilişkiye verilen cezanın kaldırılmasının üzerinden 200 sene geçmiştir.Rusya, Lüksemburg, Belçika, Hollanda, İspanya ve Portekiz'de kardeşlerin cinsel ilişkiye girmesine- rıza dahilinde- herhangi bir ceza öngörülmemektedir. Hatta İsveç'te kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi serbesttir. Yani sorun bir dünya sorunudur.
Bakın Lut Kavminin helakının sebebini Kur'an nasıl anlatıyor bizlere?
'' Çünkü siz kadınları bırakıp da şehvetle erkeklere gidiyorsunuz. Belki de siz haddi aşan bir kavimsiniz.'' ( Araf Suresi 81. Ayet )
Evet...Kadınları bırakıp da erkeklere giden insanların cezası:
''Onların üstüne bir azap yağmuru yağdırdık.” Bak, suçluların akıbeti nasıl oldu.'' ( Araf Suresi 84. Ayet )
Şeklinde ifade edilmişse bir de kendi çocuklarına, torunlarına,kardeşlerine, yeğenlerine , gelinlerine, kaynanalarına gidenlerin halini düşünün.
Hem mağdurlar için hem de bu sapıklığa dur deyip en azından ülkenizi Lut Kavmi gibi bir helaktan kurtarmak için birşeyler yapmak istersiniz ama Fetöcülükten cahilliğe, vatan hainliğinden işbirlikçiliğe kadar suçlanmadığınız bir şey kalmadığı için konuşamazsınız ensesti.
Peki çok konuşmak, çok dillendirmek bu soruna çözüm müdür?
Ensesti neden konuşamadığımız , insansı mahlukların neden enseste yöneldiği, bu sorunla nasıl başa çıkacağımız ve diğer başka meselelerle birlikte bu sorunun cavabını gelecek bölümde anlatmaya çalışacağım inşallah.
RESİMLER:
Soldaki resim bu yazıda bahsi geçen karikatür. O zamanlar Paint programımı kullanmayı bilmediğim için ''Senin miden '' kısmı bantın altında kalmış. Bantın altında ne yazdığını zannettiyse değerli yorumcu bu karikatüre '' Çocuk pornosu '' demiş ve uzun süre bu iddiasını sürdürmüştü...( Efendim bu arada benim bunu unutmamam ve bugün gündeme getirmem de kuyruk acısıymış)
Sağdaki resim: Artık paint programını kullanmayı biliyorum ve karikatürün tamamını yayınlıyorum. Büyük olan neymiş? Mide. Bunun neresi çocuk pornosu peki? Hangi kafayla buna çocuk pornosu dersiniz?