“Kıyâmet kopuyor olsa ve birinizin elinde bir fide bulunsa, kıyâmet kopmadan onu dikebilirse bunu hemen yapsın!” (Ahmed, III, 191, 183)


Ağaç dikmek sünnet… 

Ağaç oksijen üretir, bize nefes verir!

Yayla havasında ümmet

Soludukça kar gibi erir!


Bir ağaç kaç yılda büyür, 

Bir çocuk gibi…


Kim büyümüş çocuğunu yakar, kül olduğunu seyreder ki? Aksine onu evlendirir, mürüvvetini görür,  torunlarını sever. Tıpkı yemyeşil orman olunca diktiği fidan çocuk gibi büyür ya… Onun gölgesinde piknik yapar, nefes alır… Cennet hayali kurar! 


Kim piknik yaptığı, cennet sandığı ormanı yakar ki? Yakılmasına izin verir ki? Neymiş aile içindeki bir konu yüzünden kızmış ormanı yakmış… Bu nasıl inandırıcı olur ve insanlar buna inanır ki? Yaktığın Marmaris, yaktığın ülkemin en güzel köşelerinden biri… Aklıma olmadık şeyler geliyor, hani gözümle görmeyince kulağımla duymayınca bunu yazmakta istemiyorum. Hiç bir sebep bu yangını haklı çıkaramaz. Her ağaç bir insan olsa, kaç milyon insan öldü. Hangi savaşta bu kadar insan ölmüş ki? Rusya Ukrayna’ya savaş açıyor, dünya yer yerinden oynuyor. Kaç kişi bu savaşta öldü ki? Kıyas bile yapılamaz.


Bir insan milyonlarca insan öldürsün, bu dünyada yaşasın, olur mu? Ben ettim siz etmeyin dese, affedilebilir mi? Yangın kontrol altına alınmış, yanmış bölgeyi televizyonda seyrediyorum… Simsiyah, etten ayrılmış iskelet gibi… İçimi yaktı, gözümden yaş aktı… Dilimden ne kadar küfür varsa ettim içten içe. Küfüre karşı olduğum bile aklıma gelmedi. Bir nimet nasıl bu hale gelir ki, nasıl…


Vatan şehitlerin kanıyla sulanmış, Allah rızası ön plana çekilmiş güzellikler ile bize emanet edilmişken… Emanete hıyanet eden birilerini nasıl yetiştirdik ki?  İnsan olmayı değil, İnsanlığa hizmet etmeyi değil de, kötülüğe, şeytana teslim olmuş insanlıktan çıkmışlar üredi ki? Türk’ün her ne kadar düşünsede, sınırlarını açsa da başka vatanı mı var… Hangi ülke kendine köle olmamış, kendi emellerine boyun bükmemiş ve ikinci sınıf vatandaşlığı kabul etmemiş birisini kendi vatanında besler ki? Bizim vatanımızdan başka vatan var diyenler, ne geçmişini biliyor, ne de geleceği var… İnsanlıktan çıkmış, ormanda yakar, insana da kıyar… Ne kötülük yapmaz ki? 


Vatanımın kurumuş bir çalısı bile tohumunu saklar ve korurken… Hala ölürken bile nesli yaşasın diye gayret ederken! 


İnsan vatanına düşman olursa vatanını satar hain olur, bölücü olur… Türk’ün bölünmesidir yok oluşu, düşman bunu bilir. İçten yıkılmadıkça kim bölebilir vatanımı yahut yıkabilir ki? Biz birlik olacağız, siyaseti bir kenara iteceğiz, vatanını seven nesiller yetiştireceğiz, yeniden insan olacağız. İşte o zaman, ne sigara için ne de ormanı yakmak için kibrit ateşlenmez. Vatanım da, insanım da huzurla yaşar, cennet ülkemde… Ülküm ile!


Saffet Kuramaz, haziran 2022

( Marmaris’im Yandı başlıklı yazı safdeha tarafından 26.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.