Bir Kelime Bir Söz ” İkinci Plana Düşmek” Beyin Fırtınası

 Kelimeler kifayetsiz kalmaz aslında Sadece insanlar yazamazlar  yutkunduklarını. - Ertuğrul Bayam #sözler #anlamlısözl… | Alıntılar, Özlü  sözler, Pozitif psikoloji

Yaşadığımız bu hayatta, her zaman sevilmek değer görmek, fikirlerimizin değerli olması karşılığını görmek isteriz, lakin bu her zaman mümkün olmuyor, ya değer verilmiyor ya da dinlenilmiyor es geçiliyor… Kısacası daha önce değer görülen fikrimiz kendimiz, nedense çoğu zaman eski önemini, değerini yitirerek ikinci plana düşüyor. Çoğu zaman eski önemi dediğimizde, pek önem arz etmiyor ya da bizim birisine karşı yapacağımız hareket sekteye uğrayarak ikinci bir plana geçmemiz gerekirken, birinci planı eleyerek, ikinci plan yapmamız gerekiyor. Birinci planda neden vaz geçeriz ki? Neden ikinci bir plana geçeriz ki? Neden insanları değerleri fikirleri ikinci plana erteleyerek, birinci seçmeyiz öteleriz? Ahmet veya Mehmet kardeşim falan filan dün severken falan filan bugün gözümden düştü arkadaşım, artık benim için ikinci planda kalan bir arkadaşım artık neden deriz? Biz çok mu birinci planı hak ediyoruz da başkalarını ikinci plana atarak, değer vermeden kenarda bekletiyoruz acaba? Anlamca… Kabaca…

 

A-Anladığım kadarıyla, benim hiç ikinci plan yaparak eşimi dostumu ikinci plana göre arka plan dediğim ikinci plana attığım olmadı, hem de plan yapmadım başkaları için. Herkes benim için birinci önceliklidir plana falan gerekte yok. Plan dediğimiz “bir işin, bir yapıtın gerçekleştirilmesi, bir konunun yolunda yürümesi için uyulması tasarlanan düzen.” İse plana gerek yok, gönül merkezine uğrayarak plana gerek duymadan, gönlümün düzenine uyarak yol alırım.

 

B-Bugün bir planım vardı dışarıya çıkarak az yürümekti, yağmur fırtına var dışarıda buna uyamadım bu planım pert oldu geçersiz oldu, ikinci bir planım var, camın kenarında yağan yağmura bakarak çayımı yudumlamak.

 

C-Cumbada oturan Cavidan, bugün yaptığı plana göre önce ev temizliği, sonra akşam yemeği ve akşam eve gelecek beyi ile sofrada karşılıklı yemek yiyerek, geceyi muhabbetle devam ettirmekti. Temizlik yaparken, ayağı banyonun fayansının yaş olması nedeniyle kayınca ayağını burktu, acılar içinde salona geçerek evde bulunan kremlerden, ayağına sürerek acının azalmasını bekledi. Tüm planları alt üst olmuştu. Beyini arayarak durumunu arz etti. Beyi telaşla hemen geliyorum diyerek telefonu kapattı. Şimdi Cavidan için ikinci bir plan yol haritası gerekliydi, şimdi aklına gelmese de beyi ile karşılıklı bir yol bulurlardı kararı da bu yönde ikinci planda idi.

 

D-Duyduğum en saçma şey, ikinci plana itilmek önemsenmemek, ben duymamış olayım. Hayatta plan yaparsın kendin için bu mümkün olmaz, ikinci plana geçersin sadece kendin için. İnsanlar için yaklaşmaya çalışırsın yaklaşamazsın, ikinci bir planla yaklaşmaya çalışmanın yolunu ararsın, kaybetmek için ikinci plana gerek yok kazanmak için ikinci, üçüncü, dördüncü planlar olabilir ben buna karşı değilim.

 

E-Elinde tespih sallayarak dolaşan Engin, az sonra buluşacağı sevgilisi Ela ile buluşmak için kafeye doğru yürüyordu, sevinç içinde. Onunla muhabbet ederek sevdiğini söyleyecek, ona aşkını itiraf edecekti. Kafeye yaklaştığında Ela arkadaşı Elif ile oturduğunu görünce, suratı ifadesi değişti. Planını değiştirerek, ikinci bir planla daha sonra aşkını ilan ederek Elifin yanında söylemesinin abes olacağını düşünerek ikinci bir planı uygulamayı seçti.

 

Bu günlükte bu kadar vesselam selamlarımla.

Mehmet Aluç

 

 


( Bir Kelime Bir Söz.... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 11.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.