BİLİR MİSİN?

                                                                                                                                                                                              Sen bilir misin                                                                  Kurşun yağmurlarında                                                                                                                      Uyumanın ne demek olduğunu,                                                                        Korkudan bir köşeye                                                                                             Sessizce sindiğimi?                                                   

    Sen, bilir misin                                                                                                            Keteyi moda zannıyla                                                                                                 Yerken benim,                                                                                                           Kuru ekmeğe                                                                                                                         Talim ettiğimi?

Sen, bilir misin                                                                                                                                      Zevk ve eğlence deryasında                                                                                                                            Köpüklü bir sabun gibi                                                                                                                         Kayıp giden paraları,                                                                                                                                           Benim on kuruşa                                                                                                                                                 Talim ettiğimi?

    Sen, bilir misin                                                                                                Asgari ücret veren                                                                                                      Zevâtların, bu parayı                                                                                                              Dakikada harcadığını                                                                                                              Ve geçinemediklerini?

    Sen, bilir misin                                                                                                                 Şuh kahkahalarla                                                                                                        Gülen sendikacıların                                                                                               Ceplerini doldurduklarını,                                                                                            Yamalı bir battaniyeye                                                                                    Babamın rıza gösterdiğini?

     Sen, bilir misin                                                                                                            Bilgisayar oyunlarındaki                                                                                  Karakterlerden korkup                                                                                   Uyuyamazken benim,                                                                                                 Namlular ucundaki halimi?

     Sen, ey çocuk!                                                                                                           Sen, bilir misin                                                                                                            İşçi, memur çocuğu                                                                                                                Derken bana;                                                                                                                         Kirli paslı ellerimi                                                                                            Küçümserken kendinin,                                                                                                          İhale çocuğu olduğunu?

 Sen, ey çocuk!                                                                                                                       Sen, bilir misin                                                                                                   Kendi hayatını zehrederken,                                                                                                  Benim hayatıma cemrelerin,                                                                                                          Hiç düşmediğini?

    Sen, ey çocuk!                                                                                                           Sen, bilir misin                                                                                                Tadamadığın hayatları,                                                                                               Yılbaşında ve sadece                                                                                                  Baharlarda aradığını?

    Sen, ey çocuk!                                                                                                                       Sen, bilir misin                                                                                                                            Sahte saadet                                                                                                               Ve tebessümlere                                                                                                                  

     Kaldırırken kadeh,                                                                                                                                          Atarken nara                                                                                                               Benim, acılara                                                                                                             Feryat dizdiğimi,                                                                                                         Mutluluğa ağıtlar yaktığımı?

  Ve sen, ey çocuk!                                                                                                                  Sen, bilir misin                                                                                                Geceleri yalnızlık acımı?                                                                                          

     Ve sen, ey çocuk!                                                                                                                           Sen, bilir misin                                                   Çağlayan gözyaşımın,                                                                                                                        Hicran ve gönül sızımın                                                                                                                                  Ne demek olduğunu?

     Sen, nereden bileceksin                                                                                                          Ey mütebessim çocuk!                                                                                                          Sen nereden bileceksin                                                                                               Ey kalabalıkların                                                                                                         Yalnız çocuğu!                                                                                                            Sen, nereden bileceksin                                                                                                                 Ey gözleri güler                                                                                                                Gibi görünen çocuk!                                                                                                                                                  Bu saydıklarımın                                                                                                                                Hiç birini?..

( Bilir Misin başlıklı yazı REİS-1 tarafından 1.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.