Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 29.10.2015
Okunma Sayısı : 1195
Yorum Sayısı : 0
Bildiğiniz üzere sayısız işsizler ordusu mensubu olmasına karşılık bir o kadar sayıda da iş veya meslek bulunmakta. Ve bilindiği üzere her meslek kutsal ve kendince değerlidir. Vurguluyorum, meslekten bahsediyoruz meslek adı altında başka faaliyet alanlarından değil. Çünkü bazılarına göre bazı faaliyetler de meslek olarak nitelendirilebilmekte… Neyse…

Bilmiyorum size hiç hocalarınız söyledi mi ama benim öğrenim hayatımdaki hemen hemen her hocamın; “Meslek, meslektir. Çöpçülük de mühendislik de meslektir. Hiç biri küçümsenemez. Alın teriyle kazanıldıkça hangi mesleği yaptığınızın bir önemi yoktur…" şeklinde cümleler kurduğunu söyleyebilirim.

Aslına bakarsanız çok mantıklı ve doğru bir düşünce bu. Ancak yine de bazen bazı yerlerde bazı ufak sorunlarla karşılaşılabiliyor. Ama bizim mevzumuz bu değil… 

Mesleğin ayıbı yok diye hemen her alanda meslek sahibi olunabileceği gibi bir düşünce aşılanırken gençlere, ne ilginçtir ki 71.5 milyon insanın bilgili ve salt çoğunluğu aynı düşünce temellerini, eğitim alanı için uygulayamaz. Yada uygulamaz. Şöyle ki; bildiğiniz gibi öğretmenlik bir meslek. Tatilinden sendikasına, öğrencilerle tatlı anılarından yaşanan küçük dramlara kadar ve daha fazlasıyla dolu bir hayat tarzı olabilen bir meslek türü. Nitekim bildiğiniz gibi çöpçülük de bir meslektir. Belki hiçbir zaman bir öğretmene bakıldığı gibi bakılmayabilir çöpçülere, bu ülkede… Fakat bilinmeli ki onlar olmadan da dünya yaşanamaz bir hâle gelirdi… Hoş, şimdi ki gelişmeler neticesinde ne kadar yaşanılabilinir orası da muamma ama… Hadi neyse…

Meslekte hâl böyleyken aynı şeyi eğitim alanında görebilmeniz mümkün değil… Mesleğin ayıbı yok ama bir üniversite öğrencisinin 2 yıllıkla 4 yıllık olması arasında dağlar kadar fark var. Hani artık öyle bir seviyeye gelinmiş ki neredeyse, mesela bir trafik kazasında bilinci yerinde olan bir yaralıya ilk yardım müdahalesinde bulunmak isteyen birine “Sen 2 yıllıksan bırak… Anlamazsın… 4 yıllık biri yok mu…? O gelsin ilk yardım yapsın lütfen…" diyebilecek kıvama geldiğimize inanıyorum… 

Evet, ilk bakışta örnek haddinden fazla imkânsız bir hayal gibi gözükse de yakında bu ve/veya benzer olayların yaşanması, şayet gereken önem gösterilmezse, kaçınılmaz… Mesleğin ayıbı olmayabilir ama görünen o ki eğitimin ayıbı var…
( Mesleğin Ayıbı Olmaz Ama başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 29.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.