Kapitalist Düzenin Faydaları
Adaletsiz HüzünlüTüm nağmelerDargın mısralarSuskun Mahkum kalemlerTekrarlanan cümlelerin kıskacında...Limon tadında tüm umutlar Kızıl kan renginde kapitalist şarkılar...Bozgunda sosyalist yüzsüz sıfatlar Düzensizlik kaos kurallarına uyup Şah tahtına talip soytarılar...Utanmaz alkışlar şakşakçılarSessizliği bozar maskeli süvariler Peşkeş çekilen bir karış hayaller İlham perisi emperyalist düzenler...Kardeş kardeşe düşmanlarBarış dünyaya gereksiz çözümü zorDüzen karmaşık üçgeni para silah tüccar... Dibe vurmuş Aristokrasi avucunda kirli ellerKirlenme yıkama dezenfekte üçü bir aradaKızıl/siyah/beyaz can ciğer kuzu sarması...Yenilikçi Ozan elindeki saz akortsuz Şarkılar hopla zıpla kıvır salla oturArada kalmış hümanist felsefeler...Dünya düzeni çok adaletli değişmezKimine düşer altın kaplı musluklar Kiminin musluğu çamurlu çukur...Kiminin alayı züğürtKiminin sofrasında altın ezmesi... Kiminin sofradaki tek lüksü çöp artıklarıKimi arar lezzeti kara balık yumurtasında... Çoğuna düşen küflü ekmek arası bir hiçKiminde hastalıklı beden kemik yok Kimileri yer alır Balina kategorisinde...Boynu sağlam kapitalist ve ahlakı bozuk tüccarOrtak değerleri kara/yakıt/para eşit bölüşürler... Geri kalanlara düşmez pay ama hissedarlar Bazıları lider devletler arası tapu kütüğünde...Bazılarına kalır otlanmaya kurak çöller Bazıları uçmuş su niyetine sütle yıkanır Bazılarına yıkanmaya yalak kalır...Çoğunluk suskun kayıplar kervanı peşindeDiğerleri azınlık zira on numara haykırmakta...Sanki değişir bu kapitalist dünya düzeni Sömürge hakim emperyalist ideoloji...Var mı bir hayalin sakın ha sus konuşma Belki yazılan cümleler olur umut kapısı...
Ya ülkem
Dimdik ayakta bozar tüm oyunları
Başı sağlam hilal ülkesi
İşte bundan bütün olanlar
Kirli eller yine Kaos peşinde
Zira boşuna tüm çabaları
Ay yıldız düşmez ezelden asılı göklerde...
Suskun//
(
Kapitalist Düzenin Faydaları başlıklı yazı
Mikail Dede tarafından
27.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.