YEZİD, TİMUR VE STALİN (ÜÇ ÖLÜM- ÜÇ MEZAR )
İslam dünyasında Şiilerin de Sünnilerin de asla ve asla sevmedikleri, adını hep lanetle andıkları Yezid, Kerbela olayından sonra sadece üç yıl saltanat sürebildi.
Koskoca bir imparatorluğun tek hakimi olan Yezid'in ölümü oldukça ilginçti.
Pek çok kaynağın anlatımına göre bu ölüm atının üzerindeyken atın ürkmesi sonucu dengesini kaybetmesi ancak ayağı üzengiye takılı olduğundan yerlerde sürüklenerek parçalanmak suretiyle olmuştur.
Bazı anlatımlarda Yezid bir av partisinde bir ceylanın peşinden gitmiş ancak ceylanla karşılaştıklarında atı ürkmüştür, bazı anlatımlarda ise yine bir av partisi esnasında adamlarından uzaklaşmış, bu arada bir kuyu başında su dolduran birini görmüş, adamdan su istemiş, adam buna suyu vermiş ama beklediği hürmeti göstermeyince adama sormuş '' Sen benim kim olduğumu biliyor musun?'' diye. Adam '' Bilmem '' deyince '' ben Yezid'im. Senin Efendinim'' demiş. Bunun üzerine adam '' Demek Hüseyin'in katili sensin ha?'' Diye bunun üzerine yürümüş... Sonrası aynen birinci rivayet gibi...Hatta Yezid'in sadece ayağının yıkandığı, kefenlendiği ve gömüldüğü söyleniyor. Vücudunun diğer parçaları un ufak olmuş.
Bilindiği gibi 749 Yılında Abbasiler Emevi saltanatına son verirler. Bu işi yapanların başında da Ebu'l Abbas Abdullah gelir.
Ebu'l Abbas Abdullah öylesine bir Emevi katliamı yapar ki bu adata bir soykırım olur. Bu sebeple kendisine '' Kan dökücü '' anlamında Seffah denir. Ancak yaşayanlara karşı bu kadar zalim olduğu gibi ölülere karşı da zalimdir. Nitekim Muaviye ve Ömer bin Abdülaziz hariç diğer Emevi hükümdarlarının kabirlerini açtırır, kemiklerini sağa sola fırlatır. O kemiklere işetir askerlerini ve yaktırır.
Tarihi kayıtlar böyle söylüyor Seffah hakkında. Eee o zaman 1400 yılında kemiklerine işenen Yezit kim?
Evet, yine tarihi kaynaklarımıza göre 1400 Yılında Şam'ı ele geçiren Timur bu şehirde mezarlığı gezerken oldukça sade, gösterişsiz mezarların kime ait olduğunu sorar '' Sahabe Mezarlarıdır'' Cevabını alır. Sahabe mezarlarının içinde bir de süslü mezar görür '' Bu kimin ?'' diye sorar, onun da Yezit'in mezarı olduğunu söylerler.
Karışık bir durum. Hatta yine bizim tarihçilerimiz Yezit'in mezarına ve cesedine değişik zamanlarda defalarca hakaret edildiğini yazar ama ne zaman, kim belirtmez. Eğer Seffah o mezarı ortadan kaldırdıysa Yezit gibi birinin kemikleri toplanıp onun için tekrar mezar yaptırılmış olabilir mi? Tarihi kaynaklar olabilir demiş.
Neyse, mezarın Yezit'in olduğunu öğrenen Timur öfkelenir ve '' Sahabe mezarları böyle gösterişsizken bu şerefsiz katilin mezarı nasıl olur da böyle süslü püslü olur? Yıkın şunu'' diye emir verir. Mezar yıkıldığı gibi Yezit'in kemikleri bir kez daha çıkartılır ve Timur'un askerleri bu kemiklere işer. Hatta '' Aman hünkarım. Ne de olsa peygamberimizi görmüş bir insandır. Yapmasak daha iyi olur '' Diyen on dört adamını ateşe attırdığı söylenir.
Yezit'in mezarını yerle bir edip kemiklerine bile hakaret ettiren Timur 1405 yılında Çin'e düzenlediği bir sefer sırasında günümüzde artık gülüp geçtiğimiz bir hastalıktan ölür: Nezle.
Timur da Semerkant'ta görkemli bir türbeye defnedilir. Ancak gel gör ki onun cesedi de rahat bırakılmaz.
1941 Yılında Rus Lider Stalin, antropolog Mihail Gerasimov'a Timur'un cesedini inceleme emri verir. Adam Özbekistan'a gelir, Özbek Türklerinin tüm itirazlarına rağmen Timur'un kemiklerini evirip çevirmeye başlar ve '' Evet Timur gerçekten de aksakmış '' der.Hatta tarihte ilk kez bu adamın o kemiklerden yola çıkarak Timur'un kemiklerine et giydirdiği yani Timur'un canlıyken neye benzediğini tespit ettiği söylenir. İlle velakin o türbenin girişindeki bir yazı da Gerasimov'un dikkatinden kaçmaz. O yazıda '' Ben ölümden uyandığımda tüm dünya titreyecek'' denmektedir. Nitekim Timur'un mezarının açılmasından sadece üç gün sonra Almanya 22 Haziran 1941 de Rusya'ya savaş ilan eder. Gerçekten de tüm dünya titremeye başlamıştır.
Gelelim Staline...Zalimliği Yezid'e eşdeğer olan Stalin nasıl öldü peki?
Babasını, “ahlaki ve ruhani bir canavar” olarak tanımlayan ve üç kez soyadı değiştiren kızı Alliluyeva Svetlana, babasının nasıl öldüğünü şöyle anlatmıştı: “Belden aşağısı ve sağ tarafı felç oldu. Konuşamıyordu. İhtiyaçlarını kontrol edemiyor ve kendi pisliği içinde yatıyordu. Şiddetli acı içindeydi. Yanına doktor yaklaştırılmadı. Hepimiz onu boğulurken izledik.”
Stalin 1953 de öldü.Ölümünden dört gün sonra Kızıl Meydan'da toplanan 35 bin kişi Stalin'in mumyalanmış bedeni önünde saygı duruşunda bulundu. Stalin'in cesedi Kızıl Meydan'da Lenin'in anıt mezarının hemen yanına yerleştirildi. Ancak 31 Ekim 1961 de bir gece operasyonuyla bulunduğu yerden alınarak Kremlin Sarayı'nın arkasında bir bahçeye gömüldü.
Velhasılıkelam dönemlerinin en güçlü, en korkulan hükümdarlarıydılar ama dünya kime kalmış ki onlara kalsın...
(
Yezid Timur Ve Stalin Üç Ölüm- Üç Mezar başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
30.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.