...Hani canım vardı ya bir kardeş meselesi...Nerden çıkmıştı,bilmiyorum neyin nesi.İhtiyar sabahın beş buçuğunda ayakta,namazını eda etmiş hem...Ben biraz geç kalkınca geldi sitem...'Okuyup bir memur olmakta varmış'derken meğer konuşacak adam ararmış...Anamla atıştılar önce,gülümsedi beni görünce...Hadi kahvaltını yapta çıkalım tarlaya,gideriz hem şorlaya şorlaya....İki zeytin bir parça peyniri katık yaptım tandır arasına,yeter dedim bir dahaki çay molasına...Çıktık ağır aksak yola,hava da soğuk hem de ayaz...Baktım ihtiyarın benzi bembeyaz...Noldu ki acep diye sormak geçti içimden...O konuştu,hayırdır demeden ben...
Akşam uyuyamadım be evlat;dün konuştuklarımız var ya...Sen sadece aşkı,güzelliklerini al gerisi fasarya...Hani zaplayacaktın,sansür mansür diyordun...Yine öyle yap dün olmadı,bilmiyordun... Neden,niçin ,ne oldu ki...İhtiyar üzülmüştü belli ki..
Dedi oğlum,yetmişinden sonra hayallere saldın beni.O uykulardan uyanamadım da kendime geldim yeni...Gel vaz geç bu hikayeden sen iyisi mi...İncinir insanlar duyarsa,yıllar sonra has gülüm bana gönül koyarsa...Vallahi yaşamam ölürüm.Sen de az hınzır değilsin bunları tastamam yazarsın bilirim...İyisi mi unut hepisini,sana hikayelerin anlatayım yenisini...
Dedim korktun mu baba,cigarasını yakarken baktı bir ara...Korku değil korku,şanımıza yakışmaz.Aşk bu evlat çürür beden gibi kokuşmaz...Bir hukukumuz var ezelden
yaşandı,yaşanır gönülden...Yoruldum dedi de çekildi duldaya,bakarken gözleri buğulanmıştı köye...Baktığı nokta dursunun evi,gözlerinden akıyor damla damla sevi...Bir süre sessiz kaldık öylesine...İhtiyar sarılmıştı sigarasına.Ben toparlamak istedim dağılan parçaları.Anam gelmişti azıkla tutuştu paçaları...Alelacele sildi de yüzündeki hüznü,anamla tanıştıklarına getirdi sözünü...Aha bu var ya bu geldi tee Kozandan buldu beni.Anam;'dedi gubur gusasıca nedeyim seni'anan aramış bulmuş beni...Babamda verdi adam sanıp seni...Ne isteyenlerim vardı da varmadım ,on iki çocuk verdim de birgün gün görmedim...Anladım yine kızışıyor ortam,dedim zamanı tam...Ana bir de hikayeyi senden duysam...
Dedi oğul bu adam var ya bu adam.Gösterdiği,düşmanı gibi ama babam.Saçımı süpürge eyledim de yaranamadım.Bazı şeyleri sonradan duydum da inanamadım.Meğer sevdalıymış bir yosmaya...Anam sanki fırsatını buldu başladı o yılların öfkesini kusmaya...guburcuklar gusasıca, boyu yıkılasıca... Dursun denen o gadının koynunda her gün...Sabaha karşı eve gelir yorgun.Nerdesin deyince, çiftteyim der de inanmazdım.Bir şeylerden huylanırda olacağını sanmazdım.Meğer benden arda kalan zamanda onun koynundaymış,bir gün yakaladım bunları aha şahit şu kamış...
Anam kamışa öfkeli,babam kızgın.Eh bre baba karaymış dedim senin de yazgın...Güldü ihtiyar bu ara...Offf dedi ağzında sigara...Anan da yazardı evlat eskiden sen gibi...Ama onunkiler acıtır diken gibi...
Eee ana gerisi ,gerisini anlat hele.Senden daha cömert bu konuda babam bile...Ne anlattı bu sana bilmem ama...Meğer bununla evliliğimiz hırsızlığınaymış yama... Peki dedim sadece bu adam mı suçlu,dedi hırsızlık ogul bu iki uçlu...O yelloz da kuyruk sallar her daim...Gelir gider hatun ,ne bileyim kim...Bir kaç kez huylandım ,sordum da anası Fatmalı...Dedi bu da eski dostlardan ,bizim oralı...Hanım gelir sabahtan,gitmez geri...Gelir gelmez de sorar baban Kara Bekiri...Bir iki huylandım yine bir gün,dedim hanım niye sorarsan herifimi her gün.Güldü yosma,dedi kıskanmayasın.Sakın ha...aramızda bir şey var sanmayasın.Aralarında bir şey değil meğer çok şey varmış da uyumuşum ben.Babam bir köşede dinliyordu sigarasını içerken.Kıs kıs gülüyordu hem...
Peki ana sevmedin mi hiç babamı...Dedi hoop dur bakalım ne sanıyon sen ananı...Biz de genç kız idik elbet...Önümüze serildi de nice servet.Elimizin tersiyle ittik hep...Getirdi bizi de kozandan buraya bir sebep...İşte dedim o sebebi söyle hele,Kızgın bildim,tanıdım seni hep böyle...Yok dedi kızgınlığım,kanmışlığıma,baban gibi bir yalancıya inanışlığıma...Sevdim hem de çook,
( Babamm 3 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 22.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu