Yani enerji geçişendir. Değişkendir. Bu değişme ve geçişme içinde enerji var olup yok olur. Ve enerji bir biçimden alan etkisi iken, başka bir farklı forumlara dönüşürken ve farklı forma dönüşmekle de yine farklı bir alan etkisidir. Dizlerinizi boylayan bir durgun su içinde yürümeye başladığınızda bacaklarınız bir ağırlık kazanır. Ağırlık ta bir enerji biçimlenmesi ve etki alanıdır

 

Hissedilen bu ağırlaşma nedenle suyun kendilikten sizi olduğunuz yere doğru çeken bir direnciyle karşılaşırsınız. İşte bu da suyun alan etkilerinden birisidir. Su bir etki alanıdır. Tıpkı kolektif bir yapının kendilikten bir etki alanı olması gibidir

 

Özne eylemli ve kendisini bilen varlıktır. Öznenin içinden dışına doğru eğim eden duygu, düşünce ve eylemleri vardır. Bu eylem yönelimle düşünceler besin (enerji) bulma, savunma türü vs. hareketlerdir. Bu eylemler dıştaki hava gibi, dağ, düzlük, rampa, su gibi ortam dirençleri içinde; görünür olma, görünmez olma, gizlenme türü bir “etki alanıyla” karşılaşıp girişirler.

 

Yatay, dikey, düşey veya iniş çıkış, büyük küçük gibi vs. nispi eğim alanları vardır. Eğim alanları kendilik dokusal alan olmasıyla, öznenin dışta karşılaştığı toplam zorluklardır (dirençlerdir).

 

Özne kendi özündeki alan eşik direnciyle aktif ve nötr eylemlerle olur. Alan, ortamları özneye aktarır. Aktarım etkisi öznenin stresini, kaygısını veya endişe gerilimli duygularını artırır veya azaltır. Temaslı veya temassız durumla ortamın özneye yüklediği bu gibi “alan etkisi de” dıştan gerilimlerdir.

 

Özne de bir etki alanıdır. Özne de çevreye bir gerilim, bir stres aktarıp yükler. Ya da özne de çevreye bir gerilim boşaltır. Ortam türlü biçimlerle bir eğim ve bir enerji geçişmeli girişen biçimlenmedirler.

 

Kolektif yapılar da bir enerji ve bir etki alanıdırlar. Kolektif yapının etki alanı olması nedenle, kolektif yapılar da bir etki bir tesir alanıdırlar. Tüm girişimler gibi kolektif alan da hem etkilenir hem etkilerler. Bu nedenle her oluşum pasif veya etkin bir etki ve etkilenme alanıdırlar. Alan girişmeleri bir etkime ve bir etkilenme ile azalan veya artan bir sinerji kaynağıdırlar.

 

Kolektif yapıların birçok etki alanları olmaları nedenle; kolektif yapılar özne kişiler üzerine kurum ve kurallarıyla bir davrandırışla, bir bakışımla vs. (yine özneye) bir ağırlık kazandırırlar (yüklerler).

 

Kolektif yapının özneye verdiği sanal ağırlık, kolektif yapılı merkezin ağırlık gücüne denk bir sanal ve kullanım sal ağırlıktır. Özneler merkez gücüne yaklaşan bu tür bir etkiyi, ancak kolektif yapı girişmesi içinde alırlar.

 

Kolektif girişme içinde alınan bu tür ağırlığa bu tür vakara kolektif etki, kolektif sinerji, kolektif aktarım, kolektif geçişme diyoruz. Kolektif etkinin en büyülüsü de kolektif etkinin kişiler üzerinde “kolektif birim zaman etkisi” ortaya koymasıdır.

 

Kolektif birim zamanlı enerjinin, özneler üzerinde transferleri veya transferler alması enerjinin bir biçimden bir başka biçime dönüşlülüğüdür. Bir kişi üzerinde besin bulma, savunma, barınma, yavru bakımı gibi yük eğimli yönelimle gerilimler vardır. Bu yönelim ve eğilimler kişinin kendilik pusulasıdırlar.

 

Toplum gibi bir enerji transferi gerçekleştiren ortamının geçişen etki alanı içindeki bir özne; karşı tarafın besin bulma yükünü üslenir iken örneğin, bu kişi de kendi üzerindeki yavru bakımı sorumluluk gerilimini de yamacındaki bağıl özne veya öznelerin üzerine yükler. Bu tutum enerji transferi ve enerji yüklenme boşalmasıdır.

 

İlk özne veya özneler üzerindeki yavru bakımı gerilimini boşaltıp yamacındaki özne veya özneler üzerine transfer ederken; yamaçtaki özne ve özneler de kendi üzerlerindeki “besin arama” tarzı gerilimlerini yamaçlarındaki özne ve özneler üzerine boşaltıp, birbirlerini tek tip gerilimle doldururlar.

 

Böylece ilk kişi veya kişilerimiz üzerindeki yavru bakımı yükü olan enerji (sorumluluk), karşı taraftaki özne veya öznelere “besin sağlama anlamına” bir “enerji etkime tetiklemesine” dönüşür.

( Kolektif Alan 2 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 1.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.