[email protected]

                                                                     www.erdoganlaedebiyat.com

 

         Beklenen ve özlenen maçlar yazın sıcağında başladı. Hakemin düdük sesi duyulmuyor bile… Gözler milyon dolarların verildiği yeni transferlerde… Zenci futbolcu, ayağına aldığı topla ilerliyor, gözüne kestirdiği kaleciyi sert şutuyla uzaktan avlamak istiyor… Şuuut… ve alışık olmadığımız vuvuzelanın sesi kulakları yırtıyor…

         “Gooolll” sesleri artık duyulmuyor…

         “ İ.ne  hakem!..“ “Gözüne gözlük!” tezahüratları duyulmuyor… Bayan seyircilerle hakem oldukça rahat!...

         Roket atar ve mermiler havada uçuşup, ne sağ, ne de sol dinliyor, bulduğu gencecik şafağı indiriyor. Yürekler yakıp, ocakları söndürüyor vuvuzellanın şiddetli çıkan desibelinde…

         Hepimizin başı sağ olsun, gencicik fidanlarımıza…

         Topladık sanatçıları, yazarları, radyocuları, sporcuları, pastalı börekli kahvaltılı toplantılarda…

         Açıldık, açıldık, sonra da saçıldık!...

         Sonuç yine şehitler…

         Durmak yok, yola devam!...

         Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, durup durup, “Ordu ve Darbe” ile ilgili açıklamalarda bulunuyor. Sanki hükümetin “Darbe”den sorumlu bakanı!.. Allah’ınızı severseniz Türkiye’de en son darbe ne zaman oldu? 1980 Peki biz 2010 yılında değil miyiz? Aradan darbesiz  tam 30 yıl geçmiş. Demek ki iyi, kötü taşlar yerine oturmuş.  İkide bir gündeme getirmenin manasını anlamış değilim!…

         Başsavcı Cihaner’in dosyası Erzurum-İstanbul-Diyarbakır hattında 5 bin kilometre yol yapmış. Ha gayret! “Yargıda uzayan davalar yarışması” olsa inanın “Guinness Rekorlar Kitabı” na girerdik!...

         İçinde generallerinde bulunduğu tahliyeler peş peşe geldi ve “Cihaner Dosyası”nı yargıya göndermeyen Erzurum 2. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanıyla heyeti hakkında suç duyurusu yaptı.

         Adalet herkese lazım!... Kendine yontulmaya çalışılan “Adalet” adalet değildir. Onun için, çoğunluğun benimsediği, “Bağımsız Adalet Sistemi”ni demokrasinin içine biran önce oturtmamız gerekir.

         Vuvuzellanın sesi politikayı bastırdı! Belediye Başkanlarına padişah yetkisi veren yasayla, konut, sanayi, ticaret, teknolojik parklar ile kamu hizmet alanları, deprem riskine karşı tedbirler almak adına “Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Projeleri” için uygulanabilecek. Yani Belediyelerin aldığı kararla, arsanıza, evinize el konulabilecek… Tapu gibi kanun karşınızda, şimdiden söyleyelim itiraz bile edemeyeceksiniz!..

         Vuvu sesi Güney Afrika Statlarını inletiyor, bizim statlarda  çıt yok. Nasıl mı? Yakında yıkılacak olan Ali Sami Yen Stadı’nda “Kitap Okuma” rekor denemesi için 20 bin okur sever bekleniyordu, gelenlerin sayısı ise 14517 kişide takıldı. Anlayacağınız rekor, bir başka bahara kaldı. Zaten okuyan değil de, uyuyan toplumdan ne beklenirdi ki! Ve bir başka stadımız, Adı hani geçenlerde bıyığına taktığımız İnönü.  “Gurup Yorum” içeride konser veriyor, hem de 55 bin müzik severe…

         Okumayı değil de, daha çok dinlemeyi sevdiğimiz belli…

         Yorum sizde… Vuvuuuuuuuu…

         Bu arada aman vuvuzellaya dikkat! Sesini sakın ola ki bizim zurnayla karıştırmayın. Üfleyim derken nefessiz kalıp, sağınızı solunuzu dağıtmayın. Zira Güney Afrika’da bir kadın vuvuzellayı çalmaya kalkınca az kalsın sesinden oluyormuş. Aman dikkat!.. Bizim ciğerler zencilerin ciğerlerine hiç benzemez!..

         “Vuvu” Türkçe’de gürültü anlamına geliyormuş. Hemen ithal ettiğimiz bu gürültülü alet yakında statlarımızda da olacak. Desibeli ise 135. Benden hatırlatması, yalnızca 85 desibelin insan sağlığına zararlı olduğu düşünüldüğünde, kulaklarınıza dikkat!... Çünkü siyasetin suyu ısındı. Liderlerin atışmaları size lazım olacak!..  Allah korusun, birde kulaklarınızdan olmayın!...

         Bu arada, yavrusunu öpen, koklayan, ilgilenen ve onun sorunlarıyla yoğrulan, yoğunu varını onlara adayan, kısacası "Baba" olma kavramını bilen babaların gününü içten kutlarım...

         Sağlıcakla kalın…

 

Ertuğrul Erdoğan

20 Haziran 2010/Bursa

          

 

          

                  

 

 

( Vuvu başlıklı yazı ErtğrulErdoğan tarafından 20.06.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu